Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Ders, öğrencilere Ağız, Diş ve Çene cerrahisi kavramını tanıtmayı amaçlamaktadır. Dersin amacı, atrofik çenelerin patofizyolojisini, alveolar süreçteki rezorbsiyonun sınıflandırılmasını, preprotetik cerrahinin prensiplerini ve oral kavitenin sert ve yumuşak dokularında tedavi yaklaşımlarını, distraksiyon osteogenezisi ve alveolar distraksiyonun prensiplerini, artılarını ve eksilerini öğretmektir. diş implantlarının temel ve ileri cerrahi prosedürü olan segmental osteotomilerin
Dersin İçeriği:
Bu derste canlı cerrahi desteklenerek sert ve yumuşak dokularda preprotetik cerrahi, distraksiyon osteogenezisi, alveolar distraksiyon, segmental osteotomi ve dental implantlarda temel ve ileri cerrahi prosedürlerin temel ve ileri cerrahi prosedürleri öğretilecektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Örnek Olay 5: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı Sınav B: Klinik Öncesi Laboratuvar Çalışması C: Ödev D: Klinik performans formu E: OSCHE
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretme teknikleri | Değerlendirme yöntemleri |
Protez öncesi cerrahi ihtiyacını değerlendirin ve basit alveoloplasti ve diğer preprotetik prosedürleri gerçekleştirin | 1,3,8,9,10,15 |
1,2,3,4,5 | A,D |
Ağız boşluğunda basit yumuşak doku yönetimi gerçekleştirin | 1,3,6, 8,9,10,15 | 1,2,3,4,5 | A,E |
Maksillofasiyal kemik grefti prosedürlerinde yer alan çeşitli cerrahi prensipleri listeleyin. | 1,6,10 | 1,2,3,4,5 | A,D,E |
Diş implantları ve alveolar süreç üzerinde basit kemik aşılama prosedürlerini gerçekleştirin | 1,3,6, 8,9,10,15 | 1,2,3,4 | A,E |
Distraksiyon osteogenezisi ve/veya segmental osteotomi ihtiyacını değerlendirin | 1,3,10 | 1,2,3,4,5 | A,E |
Cerrahi prosedürlerle ilişkili cerrahi sonrası komplikasyonları teşhis edin ve tedavi edin | 1,3,6, 8,9,10,15 | 1,2,3,4 | A,D,E |
Ameliyat sonrası bakım sağlayın ve ek takip tedavisi ve/veya bir uzmana sevk ihtiyacını belirleyin. | 6,8,10,15 | 1,2,3,4 | A,D |
Dersin Akışı
2. Dönem | |||
Hafta | Konular | Çalışma Materyalleri | |
1 | Distraksiyon osteogenezisinin prensipleri | Önerilen kaynaklar | |
2 | Alveolar distraksiyon endikasyonları | Önerilen kaynaklar | |
3 | Segmental osteotomi endikasyonları | Önerilen kaynaklar | |
4 | Anterior segmental osteotomi | Önerilen kaynaklar | |
5 | Posterior segmental osteotomi | Önerilen kaynaklar | |
6 | Oral ve maksillofasiyal cerrahide yumuşak doku yönetiminin ilkeleri | Önerilen kaynaklar | |
7 | Yumuşak doku uyuşmazlığının sınıflandırılması ve etiyolojisi | Önerilen kaynaklar | |
8 | Yumuşak dokularda protez öncesi cerrahi | Önerilen kaynaklar | |
9 | Yumuşak doku yönetiminde canlı cerrahi | Önerilen kaynaklar | |
10 | Yumuşak doku ile ilgili rezektif ameliyatlar | Önerilen kaynaklar | |
11 | Yumuşak doku ile ilgili kret uzatma ameliyatları | Önerilen kaynaklar | |
12 | Vestibuloplastinin tanımı | Önerilen kaynaklar | |
13 | Vestibuloplastilerde deri ve mukoza greftleri | Önerilen kaynaklar | |
14 | Yumuşak doku yönetiminde canlı cerrahi |
Kaynaklar
|
Materyal Paylaşımı
Belgeler | Literatürler |
Ödev | |
Sınavlar | Teorik ve pratik biçimlendirici ve özetleyici sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALAR | NO | YÜZDE |
Biçimlendirici sınavlar | 2 | 70% |
Özetleyici | 1 | 30% |
Toplam | 3 | 100% |
Finalin genel başarıya katkısı | 1 | 50% |
Biçimlendiricilerin genel başarıya katkısı | 1 | 50% |
Toplam | 3 | 100% |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşam boyu öğrenme anlayışını benimsemek, sürekli mesleki gelişim için gerekli planlama ve uygulamaları yapmak. | X | |||||
2 | Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini göz önünde bulundurarak, uygulamada ekip çalışmasını planlamak ve yönetmek. | X | |||||
3 | Etik ilkeleri tüm hastalarda uygulamak ve etik sorunların çözümünde etik karar verme ilkelerini kullanmak. | X | |||||
4 | Dişhekimliği personeli ve hastalarla etkili bir iletişimin sürdürülmesi. | X | |||||
5 | Hasta bilgilerinin gizliliğine özen göstermek ve hasta kayıtlarını eksiksiz bir şekilde tutmak ve muhafaza etmek. | X | |||||
6 | Ağız ve diş hastalıklarının teşhisi için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerinin kullanılması ve hastanın genel sağlık durumu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkinin yorumlanması. | X | |||||
7 | Tüm diş hekimliği uygulamalarında sağlığın korunması ve sürdürülmesini öncelik olarak alarak, tüm koruyucu önlemleri içeren kapsamlı bir tedavi planlaması yapmak. | X | |||||
8 | Alternatif tedavi seçeneklerinin planlanması ve planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi verilerek nihai tedavi planlaması konusunda hasta ile ortak karar alınması. | X | |||||
9 | Temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle bütünleştirmek ve bu bilgileri hastanın tüm işlemlerinde kullanmak. | X | |||||
10 | Hastanın ağız sağlığı risklerini göz önünde bulundurarak tedavi planlaması yapmak ve uzmanlık alanı dışındaki durumlarda bir uzmana başvurmaktır. | X | |||||
11 | Hastanın ilk adım sağlık hizmetlerini psikomotor becerileri maksimum düzeyde ve kanıta dayalı diş hekimliği ilkelerini kullanarak gerçekleştirmek. | X | |||||
12 | Pediatrik hastalarla zihinsel gelişim aşamaları dikkate alınarak iletişim kurulması ve davranışsal yönetimin sağlanması. | X | |||||
13 | Özel gruplara odaklanan topluluk temelli programların planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. | X | |||||
14 | Ulusal sağlık politikalarının yeniden düzenlenmesi ve alanlarında gerekli önerilerde bulunmak. | X | |||||
15 | Uluslararası literatürü takip etmek, yayınları eleştirel olarak değerlendirmek ve uygulama sırasında araştırma sonuçları ile kanıta dayalı diş hekimliği entegrasyonu. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Miktar |
Süre
(Saatler) |
Toplam İş Yoğunluğu
(Saatler) |
||
Ders süresi Güz dönemi (teorik) | 14 | 1 | 14 | ||
Ders süresi Güz dönemi (pratik) | 14 | 2 | 28 | ||
Ders süresi Bahar dönemi (teorik) | 14 | 1 | 14 | ||
|
14 | 2 | 28 | ||
Ders dışı çalışma saatleri (Ön çalışma, uygulama) (1. ve 2. dönem) | 28 | 1 | 28 | ||
Ara-Sınavlar | 2 | 7 | 14 | ||
Quizler | 1 | 7 | 7 | ||
Ödevler | |||||
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 | ||
Toplam İş Yükü | 143 | ||||
Toplam İş Yükü / 25 (saat) | 5,72 | ||||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |