Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrenciyi diş hekimliği mesleğinin tarihçesi ve gelişmeleri hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği:
Ders, diş hekimliğinin farklı coğrafi bölgelerdeki kökenleri, diş hekimliği mesleğinin kuruluşunda öne çıkan isimler ve İstanbul Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi tarihi gibi konuları kapsamaktadır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme Çıktıları
Dersin sonunda öğrenci, |
Program öğrenme çıktıları | Öğretme teknikleri | Değerlendirme yöntemleri |
Dişhekimliği mesleğinin farklı coğrafi bölgelerdeki gelişimini özetler. | PLO 1 | 1, 2, 3 | A |
Dünyada diş hekimliği mesleğinin gelişimine katkıda bulunan önemli ve öne çıkan isimleri tanımlar. | PLO 1 | 1, 2, 3 | A |
Ülkemizde modern diş hekimliğinin kuruluş sürecini anlatınız. | PLO 1 | 1, 2, 3 | A |
Anestezinin tarihçesini ve gelişimini açıklar | PLO 1 | 1, 2, 3 | A |
İstanbul Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi tarihini özetler | PLO 1 | 1, 2, 3 | A |
Dünyadaki çağdaş diş hekimliğinin mevcut durumunu açıklayın | PLO 1 | 1, 2, 3, 4, | A |
Dersin Akışı
TEORİK DERS İÇERİĞİ *GÜZ
DERS İÇERİĞİ (1.dönem) | |||
Hafta | Teorik Konular | Çalışma materyalleri | |
1 | Mısır ve Mezopotamya | Önerilen kaynaklar | |
2 | Filistin ve Suriye | Önerilen kaynaklar | |
3 | Hindistan, Çin ve Japonya | Önerilen kaynaklar | |
4 | Amerika, Aztekler, Mayalar ve İnkalar | Önerilen kaynaklar | |
5 | Yunanistan, Etrüskler ve Romalılar | Önerilen kaynaklar | |
6 | 7-15 yüzyıllarda diş hekimliği. İslami dönem: İbni Sina, Şerafettin Sabuncuoğlu, | Önerilen kaynaklar | |
7 | İslami dönem: İbni Sina, Şerafettin Sabuncuoğlu, | Önerilen kaynaklar | |
8 | Orta Çağda Avrupa (Bölüm 1) Cerrah Guy de Chaulia, Giovanni d'Arcoli, Dioscorides | Önerilen kaynaklar | |
9 | Ortaçağ döneminde Avrupa: (bölüm 2) Cerrah Guy de Chaulia, Giovanni d'Arcoli, Dioscorides | Önerilen kaynaklar | |
10 |
16. yüzyılda diş hekimliği: Avrupa
Leonardo'da Vinci, Andreas Vesailus, Fabrizzi, Ambroise Pare |
Önerilen kaynaklar | |
11 |
16. yüzyılda diş hekimliği: Avrupa
Leonardo'da Vinci, Andreas Vesailus, Fabrizzi, Ambroise Pare 16. yüzyılda diş hekimliği: : Türk diş hekimleri (Nidai) |
Önerilen kaynaklar | |
12 |
17. yüzyılda diş hekimliği
Giovannid'Arcoli, Charles Bell, Edward Maynard, Edward Hudson, |
Önerilen kaynaklar | |
13 |
17. yüzyılda diş hekimliği, John Greenwood, John Riggs
Genel anestezi ve ilk diş anestezisi :Horace Wells (1815-1848) |
Önerilen kaynaklar | |
14 |
Cumhuriyet dönemi
İstanbul Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Tarihçesi; 140 izinli diş hekimi ve çağdaş diş hekimliği
|
Önerilen kaynaklar | |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı | Dişhekimliği Tarihi, Prof. Dr. Gönül Alpaslan, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, ISBN 9754911886. |
Ek kaynaklar |
- Ders Notları |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Belgeler | Fotokopi paylaşılabilir. |
Ödevler | Paylaşılabilir. |
Sınavlar | Paylaşılamaz. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME | ||
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALAR | NUMARA | YÜZDE |
Vize | 1 | 50 |
Quiz | - | - |
Ev ödevi | - | - |
Total | 50 | |
FİNAL SINAVIN GENEL NOTA KATKILARI | 50 | |
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALARIN GENEL NOTA KATKILARI | 50 | |
Total | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
COURSE'S CONTRIBUTION TO PROGRAM | |||||||
No | Program Learning Outcomes | Contribution | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Adopting a lifelong learning concept, making necessary planning and practice for continuous professional development. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Aktivite | NUMARA |
Süre (Saatler ) |
Toplam iş yükü (Saatler) |
Kurs süresi 1. dönem ( teorik) | 14 | 1 | 14 |
Ders dışı çalışmalar ( 1. dönem ) | 14 | 1 | 14 |
TOTAL | 28 | ||
Toplam iş yükü /25 | 1.12 | ||
Dersin AKTS kredisi | 1 |