Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu kurs Ağız Cerrahisi alanındaki ilk didaktik ve uygulamalı kurstur. Bu kurs, öğrencinin ağız cerrahisinin geniş ve çeşitli kapsamının tüm yönlerine maruz kalmasını sağlar. Kurs ayrıca temel bilimler ve tıbbın günlük ağız cerrahisi ve diş hekimliği uygulamalarına entegrasyonunu da teşvik eder. Öğrenciler üçüncü yıllarında diş hekimi olarak görev yapmaya başlar ve kliniklerde karmaşık olmayan eksodonti gerçekleştirir. Doktora öncesi program, öğrenciye bir ağız cerrahisi sorunu için sağlam bir teşhise yönelik standart bir akıllı öykü alma, inceleme, vaka bulgularının eleştirel analizini ve uygun teşhis yardımcılarının tam kullanımını öğretecektir.
Dersin İçeriği:
Oral ve maksillofasiyal cerrahinin teorik ve pratik prensipleri
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Örnek Olay 5: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test, B: Klinik Öncesi Laboratuvar Çalışması C: Ödev-Vaka çalışması D: Klinik performans formu E: OSCHE
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretme teknikleri | Değerlendirme yöntemleri |
Diş tedavisi öncesi hastanın fiziksel durumunu değerlendirin: buna hasta öyküsü, fizik muayene, yaşamsal bulgular, laboratuvar verileri ve görüntüleme sonuçları alınması ve hastanın tıbbi durumu ile önerilen diş tedavi planı arasındaki ilişkinin anlaşılması ve bir teşhis ve tedavi planı geliştirilmesi dahildir. belirtildiğinde özel yönlendirmeyi dahil etmek | 1,3,6,7,10,15 | 1,2,3,4,5 | A,B |
Hastalarının aldığı ilaçları tanımlayın ve uygun şekilde belgeleyin. Öğrencinin, önerilen diş tedavisinin bir parçası olan ilaçlarla mevcut ilaçların olası etkileşimlerini tanıması ve anlaması zorunludur. | 1,3,6,7,8,9,10,15 | 1,2,3,4,5 | A,B C,D |
Diş cerrahisi ortamında enfeksiyon kontrol prosedürlerini uygulayın ve asepsi ve enfeksiyon kontrolünü anladığınızı gösterin. | 1,2,3,9,15 | 1,2,3,4,5 | C,D |
Hastalarla etkili iletişim kurun ve uyguladıkları prosedürü açıklayın ve gerekli davranış yönetimini ve hasta işbirliğini sağlayın | 1,3,6,10 | 1,2,3,4,5 | C,D |
Sürmüş dişlerin çekimi ve çekimi için belirtilen uygun ekipman ve malzemeleri seçin ve kullanın. | 6,7,8,9,15 | 1,2,3,4,5 | C,D |
Ağrı yönetimi ve beslenme dahil olmak üzere ameliyat sonrası talimatlar sağlayın ve reçeteleri doğru şekilde yazın | 6,7,8,9,10,15 | 1,2,3,4,5 | A,C,D |
Ekstraksiyon soketi iyileşmesinin cerrahi sonuçlarını değerlendirin ve mevcut tıbbi geçmiş ile postoperatif bakımın olası etkileşimlerini anlayın ve ekstraksiyon soketi iyileşmesinin komplikasyonlarını yönetin. | 6,7,8,9,10,15 | 1,2,3,4,5 | A,C,D |
Dersin Akışı
DERS İÇERİĞİ (1.Yarıyıl) | ||
Hafta | Konular | Çalışma materyalleri |
1 | Derse giriş, ders bilgileri | Recommended resources |
2 |
Ağız cerrahisinde öykü alma ve önemi, ameliyat öncesi hasta değerlendirmesi Yazma danışmanlığı |
Recommended resources |
3 |
Sistemik hastalıklar ve ağız cerrahisi ilişkisi: Angina Pektoris, Miyokard Enfarktüsü, Ritim anormallikleri Reçete yazma |
Recommended resources |
4 |
Sistemik hastalıklar ve ağız cerrahisi ilişkisi: Enfektif kalp hastalıkları, güncel profilaksi prosedürü, Konjenital Kalp Hastalıkları, Konjestif Kalp Hastalıkları, Vaka Çalışması. Yazma danışmanlığı |
Recommended resources |
5 |
Sistemik hastalıklar ve ağız cerrahisi ilişkisi: Akciğer Hastalıkları, Astım, Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığı, Böbrek Hastalıkları, Transplantasyon, Hipertansiyon ve Hipotansiyon, Karaciğer Hastalıkları. Reçete yazma |
Recommended resources |
6 |
Sistemik hastalıklar ve ağız cerrahisi ilişkisi: Endokrin Hastalıkları, Diabetes Mellitus, Tiroid hastalıkları, Kanama, Norolojik hastalıklar, Gebelik. Yazma danışmanlığı |
Recommended resources |
7 | Temel Cerrahi Prensipler, Tanı, Asepsi, Flep Tasarımı, Çevre Dokunun Korunması, Hemostaz, Dekontaminasyon/Debridman, Ödem. | Recommended resources |
8 |
Ekstraksiyon endikasyonları Ekstraksiyon sırasında hasta pozisyonları |
Recommended resources |
9 |
Ekstraksiyon Çelişkileri Ekstraksiyon ekipmanları |
Recommended resources |
10 |
Alt dişler ve Üst diş çıkarma teknikleri Ekstraksiyon ekipmanları |
Recommended resources |
11 |
VİZE Ekstraksiyon ekipmanları |
Recommended resources |
12 |
Ekstraksiyon yara iyileşmesi Ekstraksiyon ekipmanları |
Recommended resources |
13 |
Ameliyat sonrası bakım Ekstraksiyon ekipmanları |
Recommended resources |
14 |
Karmaşık dişlerin çıkarılması Preklinikten Klinik Sınava Geçiş Hakkında Bilgi |
Recommended resources |
15 |
BÜTÜNLEME SINAVI Preklinikten Kliniğe Geçiş Sınavı |
|
DERS İÇERİĞİ (2.Yarıyıl) | ||
Hafta | Konular | Study Materials |
1 | Diş sert dokularında diş çekimi sırasında oluşan komplikasyonlar | Recommended resources |
2 | Yumuşak dokularda diş çekimi sırasında oluşan komplikasyonlar | Recommended resources |
3 | Kemikte diş çekimi sırasında komplikasyonlar | Recommended resources |
4 | Vital anatomik yapılarda diş çekimi sırasındaki komplikasyonlar | Recommended resources |
5 | TME'de diş çekimi sırasındaki komplikasyonlar | Recommended resources |
6 | Diş çekimi sırasındaki komplikasyonlar: Kanama | Recommended resources |
7 | Alveolit ve alveolit protokolü | Recommended resources |
8 | Diş çekimi sonrası komplikasyonlar: Vaka Tartışması | Recommended resources |
9 | Diş çekimi sonrası komplikasyonlar: Vaka Tartışması | Recommended resources |
10 | Diş çekimi sonrası komplikasyonlar: Vaka Tartışması | Recommended resources |
11 | Diş çekimi sonrası komplikasyonlar: Vaka Tartışması | Recommended resources |
12 | Diş çekimi sonrası komplikasyonlar: Vaka Tartışması | Recommended resources |
13 | Diş çekimi sonrası komplikasyonlar: Vaka Tartışması | Recommended resources |
14 | Bütünleme Sınavı |
PREKLİNİK DERS İÇERİĞİ (1. Yarıyıl) | ||
Hafta | Konular | Çalışma materyalleri |
15 | Preklinikten Kliniğe Geçiş Sınavı (Zorunlu) | |
KLİNİK DERS İÇERİĞİ (2. Yarıyıl) | ||
Öğrenci kliniğinde 6 çekimin tamamlanması |
Kaynaklar
-Mustafa Türker, Şule Yücetaş. Ağız Diş Çene Hastalıkları Ve Cerrahisi. Atlas kitapçılık 1997
-Reha Kişnişçi. Hakan Tuz. Ağız Cerrahisi Renkli Atlası.
-Michael Miloro, G.E. Ghali, Peter E. Larsen, Peter Waite. Peterson'ın Oral ve Maksillofasiyal Cerrahi Prensipleri 2 Cilt. ayarlamak. İkinci baskı
-Malamed SF. Lokal Anestezi El Kitabı. 6e
-Banu Gürkan Köseoğlu, Çetin Kasapoğlu, Hülya Koçak Berberoğlu. Diş Hekimliğinde Lokal Anestezi. Quintessence Yayıncılık
-Anestezi uygulamalarına özel video sunumlar, Anlatımlar, vaka bazlı konferanslar 3. sınıf sınıflarında ve preklinik laboratuvarda uygulamalı kısımda verilmektedir. güz döneminde
Materyal Paylaşımı
Belgeler | çağdaş edebiyat |
Ödevler | Sürmüş dişlerin diş çekimlerinin ve ilgili prosedürlerin ve tıbbi geçmişin incelenmesi ve klinik uygulaması. |
Sınavlar | Her yarıyıl en az 1 yazılı ve/veya uygulamalı sınav yapılır. |
Değerlendirme Sistemi
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALAR | NUMARA | YÜZDE |
ARASINAVLAR | 2 | 100% |
Preklinikten Kliniğe Geçiş Sınavı | 1 | 0% |
ÖDEV | ||
Toplam | 3 | 100% |
Final Sınavının Genel Nota Katkısı | 1 | 50% |
Ara Sınavların Genel Nota Katkısı | 2 | 50% |
Toplam | 3 | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAMA KATKILARI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşam boyu öğrenme anlayışını benimsemek, sürekli mesleki gelişim için gerekli planlama ve uygulamaları yapmak. | X | |||||
2 | Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini göz önünde bulundurarak, uygulamada ekip çalışmasını planlamak ve yönetmek. | X | |||||
3 | Etik ilkeleri tüm hastalarda uygulamak ve etik sorunların çözümünde etik karar verme ilkelerini kullanmak. | X | |||||
4 | Dişhekimliği personeli ve hastalarla etkili bir iletişimin sürdürülmesi. | X | |||||
5 | Hasta bilgilerinin gizliliğine özen göstermek ve hasta kayıtlarını eksiksiz bir şekilde tutmak ve muhafaza etmek. | X | |||||
6 | Ağız ve diş hastalıklarının teşhisi için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerinin kullanılması ve hastanın genel sağlık durumu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkinin yorumlanması. | X | |||||
7 | Tüm diş hekimliği uygulamalarında sağlığın korunması ve sürdürülmesini öncelik olarak alarak, tüm önleyici tedbirleri içeren kapsamlı bir tedavi planlaması yapmak. | X | |||||
8 | Alternatif tedavi seçeneklerinin planlanması ve planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi verilerek nihai tedavi planlaması konusunda hasta ile ortak karar alınması. | X | |||||
9 | Temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle bütünleştirmek ve bu bilgileri hastanın tüm işlemlerinde kullanmak. | X | |||||
10 | Hastanın ağız sağlığı risklerini göz önünde bulundurarak tedavi planlaması yapmak ve uzmanlık alanı dışındaki durumlarda bir uzmana başvurmaktır. | X | |||||
11 | Hastanın ilk adım sağlık hizmetlerini psikomotor becerileri maksimum düzeyde ve kanıta dayalı diş hekimliği ilkelerini kullanarak gerçekleştirmek. | X | |||||
12 | Pediatrik hastalarla zihinsel gelişim aşamaları dikkate alınarak iletişim kurulması ve davranışsal yönetimin sağlanması. | X | |||||
13 | Özel gruplara odaklanan topluluk temelli programların planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. | X | |||||
14 | Ulusal sağlık politikalarının yeniden düzenlenmesi ve alanlarında gerekli önerilerde bulunmak. | X | |||||
15 | Uluslararası literatürü takip etmek, yayınları eleştirel olarak değerlendirmek ve uygulama sırasında araştırma sonuçları ile kanıta dayalı diş hekimliği entegrasyonu. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS İÇERİĞİNE GÖRE ÖĞRENCİ İŞ YÜKÜNE GÖRE AYRILAN AKTS | |||
Etkinlik | Miktar |
Süre (Saat) |
Toplam İş yoğunluğu (Saat) |
Kurs süresi Güz dönemi (teorik) | 15 | 1 | 15 |
Kurs süresi Güz dönemi (pratik) | 15 | 1 | 15 |
Kurs süresi Bahar dönemi (teorik) | 14 | 1 | 14 |
Kurs süresi Bahar dönemi (pratik) | 14 | 1 | 14 |
Ders dışı çalışma saatleri (Ön çalışma, uygulama) (1. ve 2. dönem) | 29 | 1 | 29 |
Arasınav | 2 | 4 | 8 |
özet | 1 | 4 | 4 |
ödev | |||
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (h) | 4.36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |