• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
DENT 215
Ders Dönemi: 
Bahar
Teori Saati: 
1
Uygulama Saati: 
6
Kredi: 
4
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu, Protetik Diş Tedavisi Anabilim Dalı'nın ikinci yıl dersidir. Bir önceki yıl “Morfoloji, Manipülasyon ve Protez 1” dersinde öğrenciler manipülatif ve psikomotor becerilerini geliştirmeye teşvik edildi. İkinci yıl, bu ders Hareketli Kısmi Protezler ve Sabit protezlerin belirli yönlerine odaklanır ve öncelikle öğrencilere kısmi hareketli protez ve sabit protez üretimi ile ilgili laboratuvar prosedürlerini öğretmeyi amaçlar. Bu arada öğrencilere bir sonraki yıl yapacakları protetik tedavilere hazırlanmaları için klinik işlemlerle ilişkilendirmeleri öğretilir. Dersin hem teorik hem de pratik bölümleri vardır.
Dersin İçeriği: 

Hareketli bölümlü protezler ve sabit protezler hakkında hem teorik hem de uygulamalı çalışmalarla öğrencilerimize bilgi ve beceri kazandırmak.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Örnek Olay 5: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Test, B: Klinik Öncesi Laboratuvar Çalışması C: Ödev-Vaka çalışması D: Klinik performans formu E:OSCHIE

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Öğrenme Çıktıları Program

Öğrenme Çıktıları

Öğretme teknikleri  Değerlendirme yöntemleri 
Kısmi hareketli protezlerin, kuron ve köprü restorasyonlarının laboratuvar aşamalarını tanımlama PLO 1, PLO 9,

PLO 11, PLO14

1,2,3,5 A,B,C
Çıkarılabilir protezlerle ilgili anatomik noktaları tanımlayın PLO 1, PLO 9,

PLO 11, PLO14

1,2,3,5 A,B,C
Diş konumlarını tanımlayan tüm sistemleri kullanın ve bölümlü protezlerle ilgili farklı klinik durumları gösterin. PLO 1, PLO 9,

PLO 11, PLO14

1,2,3,5 A,B,C
Diş düzenleme kurallarını açıklayın PLO 1, PLO 9,

PLO 11, PLO14

1,2,3,5 A,B,C
Tüm hareketli protezlerin bileşenlerini, çeşitlerini, endikasyonlarını ve kontrendikasyonlarını belirtin PLO 1, PLO 9,

PLO 11, PLO14

1,2,3,5 A,B,C
Sabit bölümlü protezlerin bileşenlerini ve marjinal bitiş çizgisi türlerini tanımlayın PLO 1, PLO 9,

PLO 11, PLO14

1,2,3,5 A,B,C
Diş hazırlığı için uygun aleti kullanın PLO 1, PLO 9,

PLO 11, PLO14

1,2,3,5 A,B,C
İnley, onley, overlay ve laminate restorasyonlar için diş hazırlığını tanımlama PLO 1, PLO 9,

PLO 11, PLO14

1,2,3,5 A,B,C
Fantom üzerinde kuron restorasyonları ve ölçü alma için diş hazırlıkları yapın. PLO 1, PLO 9,

PLO 11, PLO14

1,2,3,5 A,B,C
Kron ve köprü restorasyonlarının revetmanını ve dökümünü tanımlama PLO 1, PLO 9,

PLO 11, PLO14

1,2,3,5 A,B,C
Köprü (metal kaynaşmış porselen) restorasyonu için metal çekirdek ve porselen modelleme (ağda) gerçekleştirin  PLO 1, PLO 9,

PLO 11, PLO14

1,2,3,5 A,B,C

Dersin Akışı

 

DERS İÇERİĞİ (4. dönem)
Hafta Teorik Konular Çalışma materyalleri
1 Diş hazırlığı sırasında kullanılan alet önerilen kaynaklar
2 Sabit restorasyon türleri önerilen kaynaklar
3 Diş hazırlama kuralları önerilen kaynaklar
4 Ön dişlerin hazırlanması (kesiciler ve köpek dişleri) önerilen kaynaklar
5 Arka dişlerin hazırlanması (premolar ve molar) önerilen kaynaklar
6 Ön dişlerin hazırlanması (laminalar ve  ¾ kronlar)

Arka dişlerin hazırlanması (inlay, onlay, overlay)

önerilen kaynaklar
7 Köprünün bileşenleri ve köprü pontikleri çeşitleri  önerilen kaynaklar
8 Geçici restorasyonlar önerilen kaynaklar
9 İzlenim önerilen kaynaklar
10 Döküm ve boya hazırlığı önerilen kaynaklar
11 Parlatmak önerilen kaynaklar
12 Yatırım ve döküm önerilen kaynaklar
13 Taç uyarlaması ve cilalama önerilen kaynaklar
14 Sabit protezlerle ilgili genel hususlar önerilen kaynaklar

 

 

 

DERS İÇERİĞİ (4. dönem) 
Hafta Pratik Konular Çalışma Materyalleri
1 Diş hazırlığı (üst orta kesici dişler)  
2 Diş hazırlığı (alt orta kesici dişler)  
3 Diş hazırlığı (üst yan kesici dişler)  
4 Diş hazırlığı (alt yan kesici dişler)  
5 Diş hazırlığı (üst köpek dişleri)  
6 Diş hazırlığı (alt köpek dişleri)  
7 Diş hazırlığı (üst premolarlar)  
8 Diş hazırlığı (alt premolarlar)  
9 Diş hazırlığı (üst azı dişleri)  
10 Diş hazırlığı (alt azı dişleri)  
11 Köprü restorasyonu için diş hazırlığı   
12 Ölçü, döküm ve boya hazırlama  
13 Kalıpların artikülatöre montajı  
14 Metal kaynaşmış porselen köprü için mumlama  

Kaynaklar

 

Ders Kitabı Dağıtılanlar

Prostodontik Klinik El Kitabı

Senih Çalıkkocaoğlu, Pınar Kursoğlu, Nuray Çapa. Parsiyel protezlerin laboratuvar işlemleri, 2005

Senih Çalıkkocaoğlu. Bölümlü protezler, 1996

İdil Dikbaş, Temel Köksal (Türk editörler). Bir Bakışta Protez, 2015. Orijinal: Bir Bakışta Prostodonti, İrfan Ahmed. Wiley-Blackwell.

Pınar Kursoğlu (Türk editör). Hareketli Bölümlü Protezler, 2011. Orijinal: Nicholas J A Jepson, Quintessence.

McCracken, William L. McCracken'in Çıkarılabilir kısmi protezi, 1985

Shillinburg, Herbert T. Sabit Protez Tedavisinin Temelleri, 1997

Grant, Alan A. Hareketli protez protezi, 1992

Kratochvil, F. James. Kısmi hareketli protez, 1988

McLean, John W. Dental seramik bilimi ve sanatı, 1980

Ek kaynaklar  

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI
BELGELER ÇAĞDAŞ EDEBİYAT
ÖDEVLER Ev ödevi olarak manuel uygulamalar
SINAVLAR 3 Teorik ve pratik sınavlar

Değerlendirme Sistemi

 

DEĞERLENDİRME
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALAR NUMARA YÜZDE
Ara sınavlar: 2 x (teorik + pratik) 2 50%
Quiz    
Final: 1 x (teorik + pratik) 1 50%
Toplam    
FİNAL SINAVIN GENEL NOTA KATKILARI    
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALARIN GENEL NOTA KATKILARI    
Toplam   100%

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı
1 2 3 4 5  
1 Yaşam boyu öğrenme anlayışını benimsemek, sürekli mesleki gelişim için gerekli planlama ve uygulamaları yapmak.   X        
2 Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini göz önünde bulundurarak, uygulamada ekip çalışmasını planlamak ve yönetmek            
3 Etik ilkeleri tüm hastalarda uygulamak ve etik sorunların çözümünde etik karar verme ilkelerini kullanmak.            
4 Dişhekimliği personeli ve hastalarla etkili bir iletişimin sürdürülmesi.            
5 Hasta bilgilerinin gizliliğine özen göstermek ve hasta kayıtlarını eksiksiz bir şekilde tutmak ve muhafaza etmek            
6 Ağız ve diş hastalıklarının teşhisi için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerinin kullanılması ve hastanın genel sağlık durumu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkinin yorumlanması.            
7 Tüm diş hekimliği uygulamalarında sağlığın korunması ve sürdürülmesini öncelik olarak alarak, tüm koruyucu önlemleri içeren kapsamlı bir tedavi planlaması yapmak.            
8 Alternatif tedavi seçeneklerinin planlanması ve planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi verilerek nihai tedavi planlaması konusunda hasta ile ortak karar alınması.            
9 Temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle bütünleştirmek ve bu bilgileri hastanın tüm işlemlerinde kullanmak.         X  
10 Hastanın ağız sağlığı risklerini göz önünde bulundurarak tedavi planlaması yapmak ve uzmanlık alanı dışındaki durumlarda bir uzmana başvurarak            
11 Hastanın ilk basamak sağlık hizmetlerini psikomotor becerileri maksimum düzeyde ve kanıta dayalı diş hekimliği ilkelerini kullanarak gerçekleştirmek.                    X      
12 Pediatrik hastalarla zihinsel gelişim aşamaları dikkate alınarak iletişim kurulması ve davranışsal yönetimin sağlanması.            
13 Özel gruplara odaklanan topluluk temelli programların planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi.            
14 Ulusal sağlık politikalarının yeniden düzenlenmesi ve alanlarında gerekli önerilerde bulunmak. X          
15 Uluslararası literatürü takip etmek, yayınları eleştirel olarak değerlendirmek ve uygulama sırasında araştırma sonuçları ile kanıta dayalı diş hekimliği entegrasyonu.            

AKTS İş Yükü Tablosu

 

Etkinlik Miktar Süre
(saat)
Toplam İş Yükü
(saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahil: 28 x Toplam ders saati) 28 6 168
Sınıf dışı çalışma saatleri (Ön çalışma, uygulama) 28 1 28
Ara sınav 4 2 8
Ev ödevi 28 2 56
Final sınavı 2 4 8
Toplam İş Yükü     268
Toplam İş Yükü / 25 (h)     10,72
Dersin AKTS Kredisi     11