Hareketli bölümlü protezler ve sabit protezler hakkında hem teorik hem de uygulamalı çalışmalarla öğrencilerimize bilgi ve beceri kazandırmak.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme Çıktıları |
Program
Öğrenme Çıktıları |
Öğretme teknikleri | Değerlendirme yöntemleri |
Kısmi hareketli protezlerin, kuron ve köprü restorasyonlarının laboratuvar aşamalarını tanımlama |
PLO 1, PLO 9,
PLO 11, PLO14 |
1,2,3,5 | A,B,C |
Çıkarılabilir protezlerle ilgili anatomik noktaları tanımlayın |
PLO 1, PLO 9,
PLO 11, PLO14 |
1,2,3,5 | A,B,C |
Diş konumlarını tanımlayan tüm sistemleri kullanın ve bölümlü protezlerle ilgili farklı klinik durumları gösterin. |
PLO 1, PLO 9,
PLO 11, PLO14 |
1,2,3,5 | A,B,C |
Diş düzenleme kurallarını açıklayın |
PLO 1, PLO 9,
PLO 11, PLO14 |
1,2,3,5 | A,B,C |
Tüm hareketli protezlerin bileşenlerini, çeşitlerini, endikasyonlarını ve kontrendikasyonlarını belirtin |
PLO 1, PLO 9,
PLO 11, PLO14 |
1,2,3,5 | A,B,C |
Sabit bölümlü protezlerin bileşenlerini ve marjinal bitiş çizgisi türlerini tanımlayın |
PLO 1, PLO 9,
PLO 11, PLO14 |
1,2,3,5 | A,B,C |
Diş hazırlığı için uygun aleti kullanın |
PLO 1, PLO 9,
PLO 11, PLO14 |
1,2,3,5 | A,B,C |
İnley, onley, overlay ve laminate restorasyonlar için diş hazırlığını tanımlama |
PLO 1, PLO 9,
PLO 11, PLO14 |
1,2,3,5 | A,B,C |
Fantom üzerinde kuron restorasyonları ve ölçü alma için diş hazırlıkları yapın. |
PLO 1, PLO 9,
PLO 11, PLO14 |
1,2,3,5 | A,B,C |
Kron ve köprü restorasyonlarının revetmanını ve dökümünü tanımlama |
PLO 1, PLO 9,
PLO 11, PLO14 |
1,2,3,5 | A,B,C |
Köprü (metal kaynaşmış porselen) restorasyonu için metal çekirdek ve porselen modelleme (ağda) gerçekleştirin |
PLO 1, PLO 9,
PLO 11, PLO14 |
1,2,3,5 | A,B,C |
Dersin Akışı
DERS İÇERİĞİ (4. dönem) | ||
Hafta | Teorik Konular | Çalışma materyalleri |
1 | Diş hazırlığı sırasında kullanılan alet | önerilen kaynaklar |
2 | Sabit restorasyon türleri | önerilen kaynaklar |
3 | Diş hazırlama kuralları | önerilen kaynaklar |
4 | Ön dişlerin hazırlanması (kesiciler ve köpek dişleri) | önerilen kaynaklar |
5 | Arka dişlerin hazırlanması (premolar ve molar) | önerilen kaynaklar |
6 |
Ön dişlerin hazırlanması (laminalar ve ¾ kronlar)
Arka dişlerin hazırlanması (inlay, onlay, overlay) |
önerilen kaynaklar |
7 | Köprünün bileşenleri ve köprü pontikleri çeşitleri | önerilen kaynaklar |
8 | Geçici restorasyonlar | önerilen kaynaklar |
9 | İzlenim | önerilen kaynaklar |
10 | Döküm ve boya hazırlığı | önerilen kaynaklar |
11 | Parlatmak | önerilen kaynaklar |
12 | Yatırım ve döküm | önerilen kaynaklar |
13 | Taç uyarlaması ve cilalama | önerilen kaynaklar |
14 | Sabit protezlerle ilgili genel hususlar | önerilen kaynaklar |
DERS İÇERİĞİ (4. dönem) | ||
Hafta | Pratik Konular | Çalışma Materyalleri |
1 | Diş hazırlığı (üst orta kesici dişler) | |
2 | Diş hazırlığı (alt orta kesici dişler) | |
3 | Diş hazırlığı (üst yan kesici dişler) | |
4 | Diş hazırlığı (alt yan kesici dişler) | |
5 | Diş hazırlığı (üst köpek dişleri) | |
6 | Diş hazırlığı (alt köpek dişleri) | |
7 | Diş hazırlığı (üst premolarlar) | |
8 | Diş hazırlığı (alt premolarlar) | |
9 | Diş hazırlığı (üst azı dişleri) | |
10 | Diş hazırlığı (alt azı dişleri) | |
11 | Köprü restorasyonu için diş hazırlığı | |
12 | Ölçü, döküm ve boya hazırlama | |
13 | Kalıpların artikülatöre montajı | |
14 | Metal kaynaşmış porselen köprü için mumlama |
Kaynaklar
Ders Kitabı |
Dağıtılanlar
Prostodontik Klinik El Kitabı Senih Çalıkkocaoğlu, Pınar Kursoğlu, Nuray Çapa. Parsiyel protezlerin laboratuvar işlemleri, 2005 Senih Çalıkkocaoğlu. Bölümlü protezler, 1996 İdil Dikbaş, Temel Köksal (Türk editörler). Bir Bakışta Protez, 2015. Orijinal: Bir Bakışta Prostodonti, İrfan Ahmed. Wiley-Blackwell. Pınar Kursoğlu (Türk editör). Hareketli Bölümlü Protezler, 2011. Orijinal: Nicholas J A Jepson, Quintessence. McCracken, William L. McCracken'in Çıkarılabilir kısmi protezi, 1985 Shillinburg, Herbert T. Sabit Protez Tedavisinin Temelleri, 1997 Grant, Alan A. Hareketli protez protezi, 1992 Kratochvil, F. James. Kısmi hareketli protez, 1988 McLean, John W. Dental seramik bilimi ve sanatı, 1980 |
Ek kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
BELGELER | ÇAĞDAŞ EDEBİYAT |
ÖDEVLER | Ev ödevi olarak manuel uygulamalar |
SINAVLAR | 3 Teorik ve pratik sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME | ||
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALAR | NUMARA | YÜZDE |
Ara sınavlar: 2 x (teorik + pratik) | 2 | 50% |
Quiz | ||
Final: 1 x (teorik + pratik) | 1 | 50% |
Toplam | ||
FİNAL SINAVIN GENEL NOTA KATKILARI | ||
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALARIN GENEL NOTA KATKILARI | ||
Toplam | 100% |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşam boyu öğrenme anlayışını benimsemek, sürekli mesleki gelişim için gerekli planlama ve uygulamaları yapmak. | X | |||||
2 | Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini göz önünde bulundurarak, uygulamada ekip çalışmasını planlamak ve yönetmek | ||||||
3 | Etik ilkeleri tüm hastalarda uygulamak ve etik sorunların çözümünde etik karar verme ilkelerini kullanmak. | ||||||
4 | Dişhekimliği personeli ve hastalarla etkili bir iletişimin sürdürülmesi. | ||||||
5 | Hasta bilgilerinin gizliliğine özen göstermek ve hasta kayıtlarını eksiksiz bir şekilde tutmak ve muhafaza etmek | ||||||
6 | Ağız ve diş hastalıklarının teşhisi için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerinin kullanılması ve hastanın genel sağlık durumu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkinin yorumlanması. | ||||||
7 | Tüm diş hekimliği uygulamalarında sağlığın korunması ve sürdürülmesini öncelik olarak alarak, tüm koruyucu önlemleri içeren kapsamlı bir tedavi planlaması yapmak. | ||||||
8 | Alternatif tedavi seçeneklerinin planlanması ve planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi verilerek nihai tedavi planlaması konusunda hasta ile ortak karar alınması. | ||||||
9 | Temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle bütünleştirmek ve bu bilgileri hastanın tüm işlemlerinde kullanmak. | X | |||||
10 | Hastanın ağız sağlığı risklerini göz önünde bulundurarak tedavi planlaması yapmak ve uzmanlık alanı dışındaki durumlarda bir uzmana başvurarak | ||||||
11 | Hastanın ilk basamak sağlık hizmetlerini psikomotor becerileri maksimum düzeyde ve kanıta dayalı diş hekimliği ilkelerini kullanarak gerçekleştirmek. | X | |||||
12 | Pediatrik hastalarla zihinsel gelişim aşamaları dikkate alınarak iletişim kurulması ve davranışsal yönetimin sağlanması. | ||||||
13 | Özel gruplara odaklanan topluluk temelli programların planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. | ||||||
14 | Ulusal sağlık politikalarının yeniden düzenlenmesi ve alanlarında gerekli önerilerde bulunmak. | X | |||||
15 | Uluslararası literatürü takip etmek, yayınları eleştirel olarak değerlendirmek ve uygulama sırasında araştırma sonuçları ile kanıta dayalı diş hekimliği entegrasyonu. |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | Miktar |
Süre (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahil: 28 x Toplam ders saati) | 28 | 6 | 168 |
Sınıf dışı çalışma saatleri (Ön çalışma, uygulama) | 28 | 1 | 28 |
Ara sınav | 4 | 2 | 8 |
Ev ödevi | 28 | 2 | 56 |
Final sınavı | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü | 268 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (h) | 10,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 11 |