Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu ders, 1. sınıf diş hekimliği öğrencilerine süt ve daimi dişlerin morfolojisi hakkında ayrıntılı bilgi vermeyi ve tam protezlerin yapım aşamalarını anlamalarını ve gerçekleştirmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği:
Öğrencilerimizin hem teorik hem de uygulamalı çalışmalarla bilgi ve beceri kazanmalarına yardımcı olmak.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Örnek Olay 5: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test, B: Klinik Öncesi Laboratuvar Çalışması C: Ödev-Vaka çalışması D: Klinik performans formu E: OSCHE
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretme Teknikleri | Değerlendirme Yöntemleri |
Dersin sonunda öğrenci, | |||
Süt ve daimi dişlerin numaralandırma sistemlerini tanımlar ve uygun sınıflandırma sistemini kullanır. |
PLO 1,PLO 9,
PLO 15 |
1,2,3,5 | A,B,C |
Süt ve daimi dişlerin morfolojik yapılarını yakalayın |
PLO 1,PLO 9,
PLO 15 |
1,2,3,5 | A,B,C |
Süt ve daimi dişlenmede oklüzyonu ve önemini açıklar. |
PLO 1,PLO 9,
PLO 15 |
1,2,3,5 | A,B,C |
Tüm üst ve alt sağ, sol süt ve kalıcı dişleri ayrı ayrı tanımlayın |
PLO 1,PLO 9,
PLO 15 |
1,2,3,5 | A,B,C |
Tam protezlerin laboratuvar aşamalarını açıklar |
PLO 1,PLO 9,
PLO 15 |
1,2,3,5 | A,B,C |
Dişsiz çenelerdeki anatomik noktaları tanımlayın |
PLO 1,PLO 9,
PLO 15 |
1,2,3,5 | A,B,C |
Dişsiz çenelerde bireysel tepsiler, akrilik taban plakaları, mum kenarları gerçekleştirin |
PLO 1,PLO 9,
PLO 15 |
1,2,3,5 | A,B,C |
Tam protezlerde diş dizilimi kurallarını açıklar |
PLO 1,PLO 9,
PLO 15 |
1,2,3,5 | A,B,C |
Artikülatörde montaj kalıplarını tanımlayın ve gerçekleştirin |
PLO 1,PLO 9,
PLO 15 |
1,2,3,5 | A,B,C |
Tam protezlerin şişeleme prosedürünü açıklayın ve tam protezlerin polimerizasyon ve bitirme prosedürlerini gerçekleştirin. |
PLO 1,PLO 9,
PLO 15 |
1,2,3,5 | A,B,C |
Dersin Akışı
DERS İÇERİĞİ (2. Dönem) | ||
Hafta | Teorik Konular | Çalışma Materyalleri |
1 | Ders müfredatı ve hedeflerinin açıklanması; tam protezler hakkında genel düşünceler | Önerilen kaynaklar |
2 | Dişsiz çenelerde anatomik noktalar | Önerilen kaynaklar |
3 | Bireysel ölçü tepsileri | Önerilen kaynaklar |
4 | Destekleyici dokuların sınıflandırılması, 2. ölçülerin boksu ve alçı alınması | Önerilen kaynaklar |
5 | Taban plakaları ve balmumu jantları | Önerilen kaynaklar |
6 | Artikülatörler ve alçıların artikülatöre montajı | Önerilen kaynaklar |
7 |
Tam protezler için diş düzenlemeleri
Tam protezler için modelleme |
Önerilen kaynaklar |
8 | Balmumunun şişmesi ve çıkarılması | Önerilen kaynaklar |
9 | Akrilik ve polimerizasyon teslimi | Önerilen kaynaklar |
10 | Şişeden takma dişlerin çıkarılması; bitirme ve cilalama | Önerilen kaynaklar |
11 | Akrilik protezlerde Porozite Tipleri | Önerilen kaynaklar |
12 | Tam protezler hakkında genel düşünceler | Önerilen kaynaklar |
13 | Tam protezlerin onarımı | Önerilen kaynaklar |
14 | Tam protezlerin gözden geçirilmesi | Önerilen kaynaklar |
DERS İÇERİĞİ (2. Dönem) | ||
Hafta | Pratik Konular | Çalışma Malzemeleri |
1 | Laboratuar malzemelerinin açıklanması ve eksiksiz ile ilgili kurallar | Önerilen kaynaklar |
2 | Dişsiz döküm modelinde anatomik önemli noktaların çizilmesi | Önerilen kaynaklar |
3 | Bireysel ölçü tepsilerinin yapımı (üst) | Önerilen kaynaklar |
4 | Bireysel ölçü tepsilerinin yapımı (alt) | Önerilen kaynaklar |
5 | Taban plakalarının hazırlanması | Önerilen kaynaklar |
6 | Balmumu jantlarının hazırlanması | Önerilen kaynaklar |
7 | Kalıpların artikülatöre montajı | Önerilen kaynaklar |
8 | Tam protezler için diş düzenlemeleri (ön dişler) | Önerilen kaynaklar |
9 | Tam protezler için diş düzenlemeleri (arka dişler) | Önerilen kaynaklar |
10 | Balmumu gösteriminin şişelenmesi ve çıkarılması | Önerilen kaynaklar |
11 | Akrilik ve polimerizasyon gösteriminin teslimi | Önerilen kaynaklar |
12 | Tam protezler hakkında genel düşünceler | Önerilen kaynaklar |
13 | Şişeden takma dişlerin çıkarılması; bitirme ve cilalama gösterimi | Önerilen kaynaklar |
14 | Tam protezlerin onarımı gösterimi | Önerilen kaynaklar |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı |
1. Hüsnü Yavuzyılmaz. Diş morfolojisi ve anatomisi. Gazi basımevi 2013
2. Kataoka -Yoshimi Nishimura .Diş şekli ve Shigeo formunun doğa morfoloji atlası, 2005 3. Senih Çalıkkocaoğlu, Pınar Kursoğlu, Nuray Çapa. Total Protezlerin Laboratuvar İşlemleri, 2007 4. Senih Çalıkkocaoğlu. Dişsiz hasta protetik tedavisi: Klasik tam protezler, 2010 5. Lamb, D. J. Komple protez protezlerinde problemler ve çözümler, 1993
|
Ek Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
BELGELER | ÇAĞDAŞ EDEBİYAT |
ÖDEVLER | Ev ödevi olarak manuel uygulamalar |
SINAVLAR | 3 Teorik ve pratik sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME | ||
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALAR | NUMARA | YÜZDE |
Ara sınavlar: 2 x (teorik + pratik) | 2 | 50% |
Quiz | ||
Final: 1 x (teorik + pratik) | 1 | 50% |
Toplam | ||
FİNAL SINAVIN GENEL NOTA KATKILARI | ||
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALARIN GENEL NOTA KATKILARI | ||
Toplam | 100% |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAMA KATKILARI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1 | Yaşam boyu öğrenme anlayışını benimsemek, sürekli mesleki gelişim için gerekli planlama ve uygulamaları yapmak. | ||||||
2 | Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini göz önünde bulundurarak, uygulamada ekip çalışmasını planlamak ve yönetmek | ||||||
3 | Etik ilkeleri tüm hastalarda uygulamak ve etik sorunların çözümünde etik karar verme ilkelerini kullanmak. | ||||||
4 | Dişhekimliği personeli ve hastalarla etkili bir iletişimin sürdürülmesi. | ||||||
5 | Hasta bilgilerinin gizliliğine özen göstermek ve hasta kayıtlarını eksiksiz bir şekilde tutmak ve muhafaza etmek | ||||||
6 | Ağız ve diş hastalıklarının teşhisi için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerinin kullanılması ve hastanın genel sağlık durumu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkinin yorumlanması. | ||||||
7 | Tüm diş hekimliği uygulamalarında sağlığın korunması ve sürdürülmesini öncelik olarak alarak, tüm önleyici tedbirleri içeren kapsamlı bir tedavi planlaması yapmak. | ||||||
8 | Alternatif tedavi seçeneklerinin planlanması ve planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi verilerek nihai tedavi planlaması konusunda hasta ile ortak karar alınması. | ||||||
9 | Temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle bütünleştirmek ve bu bilgileri hastanın tüm işlemlerinde kullanmak. | X | |||||
10 | Hastanın ağız sağlığı risklerini göz önünde bulundurarak tedavi planlaması yapmak ve uzmanlık alanı dışındaki durumlarda uzmana sevk etmek | ||||||
11 | Hastanın ilk adım sağlık hizmetlerini psikomotor becerileri maksimum düzeyde ve kanıta dayalı diş hekimliği ilkelerini kullanarak gerçekleştirmek. | ||||||
12 | Pediatrik hastalarla zihinsel gelişim aşamaları dikkate alınarak iletişim kurulması ve davranışsal yönetimin sağlanması. | ||||||
13 | Özel gruplara odaklanan topluluk temelli programların planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. | ||||||
14 | Ulusal sağlık politikalarının yeniden düzenlenmesi ve alanlarında gerekli önerilerde bulunmak. | ||||||
15 | Uluslararası literatürü takip etmek, yayınları eleştirel olarak değerlendirmek ve uygulama sırasında araştırma sonuçları ile kanıta dayalı diş hekimliği entegrasyonu. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS İÇERİĞİNE GÖRE ÖĞRENCİ İŞ YÜKÜNE GÖRE AYRILAN AKTS | |||
Aktivite | Miktar |
Süre (saat) |
Toplam iş yükü (saat) |
Kurs Süresi (Sınav haftası dahil: 28x Toplam ders saati) |
14
14 |
11
9 |
154
126 |
Sınıf dışı çalışma saatleri (Ön çalışma, uygulama) | 5 | 1 | 5 |
Ara sınav | 4 | 2 | 8 |
Evödevi | 4 | 1 | 4 |
Final sınavı | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 307 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (saat) | 12,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 12 |