Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı çürük sürecinin aşamalarını,oluşumu, fizyolojisi ve korunma yöntemleri, mikrobiyal diş hekimliğiplak kontrolü ve ağız hijyeni uygulama yöntemleri vekoruyucu diş hekimliği kavramı.
Dersin İçeriği:
Klinik öncesi çalışmalardan klinik çalışmalara geçiş ve özelsırasında gerekli olan temel bilgilerin birleştirilmesine dikkat klinikler.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Örnek Olay 5: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test, B: Klinik Öncesi Laboratuvar Çalışması C: Ödev-Vaka çalışması D: Klinik performans formu E:OSCHIE
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretme teknikleri | Değerlendirme yöntemleri |
Dersin sonunda öğrenci, yapabilme |
PLO 6, PLO 7, PLO 9 | 1, 2 | A |
Birincil ve ikincil etiyolojik faktörleri tanımlar. çürük. |
PLO 6, PLO 7, PLO 9 | 1, 2,4 | A |
Makroskopik ve mikroskobik yapıları tanımlar mine, dentin ve sementumdan oluşur. |
PLO 6, PLO 7, PLO 9 | 1, 2,4 | A |
Çürük sürecini ve bununla ilişkisini tanımlayın. diş sert dokuları. |
PLO 6, PLO 7, PLO 9 | 1, 2 | A |
Faaliyetlerin yerini, kapsamını ve derecesini değerlendirin. diş çürüğü. |
PLO 6, PLO 7, PLO 9 | 1, 2 | A |
Farklı çürük tanı yöntemlerini değerlendirin | PLO 6, PLO 7, PLO 9 | 1, 2 | A |
Farklı çürük riskleri için profilaktik stratejiler planlayın gruplar. |
PLO 6, PLO 7, PLO 9 | 1, 2 | A |
Farklı durumlar için bir diş sağlığı eğitim programı planlayın. gruplar |
PLO 6, PLO 7, PLO 9 | 1, 2 | A |
Dersin Akışı
DERS İÇERİĞİ GÜZ | ||
Hafta | Konular | Çalışma materyalleri |
1 | Diş Çürüklerinin Etyolojisi | |
Diş Çürüklerinin Etyolojisi | ||
2 | Diş Çürüklerinin Etyolojisi | |
Diş Çürüklerinin Etyolojisi | ||
3 | Diş minesi ve dentin | |
Diş minesi ve dentin | ||
4 | Diş minesi çürüğü | |
Diş minesi çürüğü | ||
5 | Diş çürükleri | |
Mikrobiyal diş plağının tanımı ve diş plağı tespiti yöntemler |
||
6 | Çimento Çürükleri | |
Ağız hijyeninin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler | ||
7 | Eğilimsel Faktörler | |
Yetişkinlerde ağız hijyeni eğitimi ve diş fırçalama yöntemleri | ||
8 | Diş Çürüklerinin Klinik Yönleri | |
Çocuklarda diş fırçalama | ||
9 | Diş Çürüklerinin Klinik Yönleri | |
Diş hekimliğinde florürlerin tarihi | ||
10 | Demineralizasyon-Remineralizasyon | |
Diş çürüklerinin önlenmesinde florür (toplum bazlı uygulamalar) | ||
11 | Arasınav | |
12 | Diş Çürüklerinin Risk Değerlendirmesi | |
Çocuklarda ve adolesanlarda diyet ve diş çürükleri derneği | ||
13 | Diş Çürüklerinin Tespiti ve Teşhisi | |
Çocuklarda ve adolesanlarda diyet ve diş çürükleri derneği | ||
14 | Diş macunları | |
Bütünleme Sınavı |
DERS İÇERİĞİ BAHAR | ||
Hafta | Konular | Çalışma materyalleri |
1 | Antimikrobiyallerle Diş Hastalıklarının Önlenmesi | |
2 | Antimikrobiyallerle Diş Hastalıklarının Önlenmesi | |
3 | Bebeklerde ve Okul Öncesi Çocuklarda Ağız Sağlığının Geliştirilmesi | |
4 | Okul Çocukları ve Ergenlerde Ağız Sağlığının Geliştirilmesi | |
5 | Diş Hastalıklarını Önlemede Şeker Alkolleri, Ksilitol ve Sakızın Rolü | |
6 | Diş Hastalıklarını Önlemede Şeker Alkolleri, Ksilitol ve Sakızın Rolü | |
7 | Arasınav | |
8 | Kalsiyum Fosfat Bazlı Remineralize Edici Ajanların Mine Çürükleri Üzerindeki Önleme ve Tedavi Etkinliği | |
9 | Kalsiyum Fosfat Bazlı Remineralize Edici Ajanların Mine Çürükleri Üzerindeki Önleme ve Tedavi Etkinliği | |
10 | Çürük Tespitinde Kullanılan Gelişmiş Araçlar | |
11 | Hasta Merkezli Bakım | |
12 | Eksiksiz Ağız Sağlığı ile Günlük Koruma Paradigmasını Değiştirme | |
Kardiyolojiye Giriş Pratik İş Akışı-Pratik | ||
Gebelikte Ağız Sağlığı Eğitimi ve Önleme - Pratik | ||
Bebeklerde ve Okul Öncesi Çocuklarda Ağız Sağlığı Eğitimi ve Korunması - Pratik | ||
Okul Çocuklarında Ağız Sağlığı Eğitimi ve Önleme - Pratik | ||
Adolesanlarda Ağız Sağlığı Eğitimi ve Önleme - Pratik | ||
Yetişkinlerde Ağız Sağlığı Eğitimi ve Önleme - Pratik | ||
Geriatride Ağız Sağlığı Eğitimi ve Önleme - Pratik | ||
Özel Bakım Hastalarında Ağız Sağlığı Eğitimi ve Önleme - Pratik | ||
Kronik Periodontitisli Hastalarda Ağız Sağlığı Eğitimi ve Korunması - Pratik |
Kaynaklar
Ders kitabı | Ağız bakım ürünleri firmalarının ders notları, power point sunumları, hasta videoları |
Ek kaynaklar |
1. Murray JJ, Nunn JH, Steele JG. Ağız hastalığının önlenmesi. 4. baskı. Oxford. 2003.
2. Limeback H. Kapsamlı Koruyucu Diş Hekimliği. John Wiley & Sons, Ltd., 2012 3. Karen B. Williams; Kimberly Bray. Motivasyonel Görüşme: Olumlu Davranış Değişikliğini Ortaya Çıkarmak İçin Hasta Merkezli Bir Yaklaşım. Sürekli Eğitim. http://www.dentalcare.com/media/en-US/education/ce381/ce381.pdf |
Materyal Paylaşımı
Belgeler | Ders notları, power point sunumları |
Ödevler | Hasta gruplarında bireysel görüşme ile ağız bakımı ihtiyaçlarının belirlenmesi |
Sınavlar | 3 Teorik sınav |
Değerlendirme Sistemi
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALAR | NUMARA | YÜZDE |
Arasınav | 2 | 50% |
Quiz | ||
Final sınavları | 1 | 50% |
Toplam | ||
SON SINAVIN GENEL NOTA KATKILARI | 50% | |
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALARIN GENEL NOTA KATKILARI | 50% | |
Toplam | 100% |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşam boyu öğrenme anlayışını benimsemek, sürekli mesleki gelişim için gerekli planlama ve uygulamaları yapmak. | x | |||||
2 | Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini göz önünde bulundurarak, uygulamada ekip çalışmasını planlamak ve yönetmek | x | |||||
3 | Etik ilkeleri tüm hastalarda uygulamak ve etik sorunların çözümünde etik karar verme ilkelerini kullanmak. | x | |||||
4 | Dişhekimliği personeli ve hastalarla etkili bir iletişimin sürdürülmesi. | x | |||||
5 | Hasta bilgilerinin gizliliğine özen göstermek ve hasta kayıtlarını eksiksiz bir şekilde tutmak ve muhafaza etmek | x | |||||
6 | Ağız ve diş hastalıklarının teşhisi için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerinin kullanılması ve hastanın genel sağlık durumu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkinin yorumlanması. | x | |||||
7 | Tüm diş hekimliği uygulamalarında sağlığın korunması ve sürdürülmesini öncelik olarak alarak, tüm koruyucu önlemleri içeren kapsamlı bir tedavi planlaması yapmak. | x | |||||
8 | Alternatif tedavi seçeneklerinin planlanması ve planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi verilerek nihai tedavi planlaması konusunda hasta ile ortak karar alınması. | x | |||||
9 | Temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle bütünleştirmek ve bu bilgileri hastanın tüm işlemlerinde kullanmak. | x | |||||
10 | Hastanın ağız sağlığı risklerini göz önünde bulundurarak tedavi planlaması yapmak ve uzmanlık alanı dışındaki durumlarda bir uzmana başvurmak | x | |||||
11 | Hastanın ilk basamak sağlık hizmetlerini psikomotor becerileri maksimum düzeyde ve kanıta dayalı diş hekimliği ilkelerini kullanarak gerçekleştirmek. | x | |||||
12 | Pediatrik hastalarla zihinsel gelişim aşamaları dikkate alınarak iletişim kurulması ve davranışsal yönetimin sağlanması. | x | |||||
13 | Özel gruplara odaklanan topluluk temelli programların planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. | x | |||||
14 | Ulusal sağlık politikalarının yeniden düzenlenmesi ve alanlarında gerekli önerilerde bulunmak. | x | |||||
15 | Uluslararası literatürü takip etmek, yayınları eleştirel olarak değerlendirmek ve uygulama sırasında araştırma sonuçları ile kanıta dayalı diş hekimliği entegrasyonu. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | Quantity | Duration (Hour) |
Total Workload (Hour) |
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 14x toplam ders saati) | 28 | 2 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 28 | 2 | 56 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 17 | 2 | 34 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam iş yükü | 149 | ||
Toplam iş yükü / 25 (s) | 5,96 | ||
Dersin AKTS kredisi | 6 |