Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, çıkarımsal istatistik yöntemlerini tercüme etmek ve deneysel ve epidemiyolojik çalışmalar yapmak için gerekli becerileri kazanmaktır.
Dersin İçeriği:
Ders, epidemiyoloji, standardizasyon, parametrik olmayan beceriler ve çeşitli problem çözme becerileri gibi konuları içerir.
>
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test, B: laboratuvar çalışması
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme Çıktıları
Dersin sonunda öğrenci; |
Program öğrenme çıktıları | Öğretme teknikleri | Değerlendirme yöntemleri |
1. Epidemiyolojinin tanımını açıklayabilecek, | PLO 9,15 | 1, 2, 3, 4, | A, B |
2. Epidemiyolojik araştırma tasarım türlerini listeler | PLO 9,15 | 1, 2, 3, 4, | A, B |
3. Örnekleme yöntemlerini listeleyin | PLO 9,15 | 1, 2, 3, 4, | A, B |
4. Örneklem büyüklüğü belirlemenin önemini açıklar | PLO 9,15 | 1, 2, 3, 4, | A, B |
5.istatistiksel karar teorisini tanımlar | PLO 9,15 | 1, 2, 3, 4, | A, B |
6. Karar sürecinde yapılan hataları listeler | PLO 9,15 | 1, 2, 3, 4, | A, B |
7. Önem testlerini listelemek ve önem testlerini bunlara göre ayırt etmek | PLO 9,15 | 1, 2, 3, 4, | A, B |
8. parametrik ve parametrik olmayan testleri tanımlar | PLO 9,15 | 1, 2, 3, 4, | A, B |
9. Bir araştırma çalışması tasarlar ve uygular, sonuçları değerlendirir ve yorumlar. | PLO 9,15 | 1, 2, 3, 4, | A, B |
10. Epidemiyolojinin tanımını açıklar, | PLO 9,15 | 1, 2, 3, 4, | A, B |
Dersin Akışı
DERS İÇERİĞİ (1. dönem) | |||||
Hafta |
|
Çalışma materyalleri | |||
1 |
Epidemiyoloji (Örnekleme, veri toplama
ve veri işleme) |
Önerilen kaynaklar | |||
2 | Standardizasyon yöntemleri | Önerilen kaynaklar | |||
3 |
İstatistiksel karar teorisi, test
hipotezler ve önem |
Önerilen kaynaklar | |||
4 |
Hipotezlerin testi ve önemi
küçük örnekler |
Önerilen kaynaklar | |||
5 |
Hipotezlerin testi ve önemi
büyük örnekler |
Önerilen kaynaklar | |||
6 | parametrik olmayan istatistikler | Önerilen kaynaklar | |||
7 | Tıbbi karar vermedeki riskler ve olasılıklar | Önerilen kaynaklar | |||
8 | Güvenilirlik aralığı | Önerilen kaynaklar | |||
9 | Doğrusal regresyon ve korelasyonlar | Önerilen kaynaklar | |||
10 | Epidemiyolojiye Giriş | Önerilen kaynaklar | |||
11 |
Testlerin bilgisayar uygulamaları
önem |
Önerilen kaynaklar | |||
12 | Genel inceleme ve problem çözme | Önerilen kaynaklar | |||
13 | Genel inceleme ve problem çözme | Önerilen kaynaklar | |||
14 | Genel inceleme ve problem çözme |
Kaynaklar
Ders kitabı |
-Eğitmen tarafından verilen ders notları
-Dawson, Beth Trapp, Robert G., Temel ve Klinik Biyoistatistik, Lange Tıp Kitapları/ McGrow--‐Hill NewYork 2004 -Glantz, Stanton A., Primer of Biostatistics, McGrow--‐Hill NewYork 2002. -Daniel Wayne W., Sağlık Bilimlerinde Analiz Vakfı. 9. baskı, Wiley Olasılık ve İstatistik Serileri, 2009. -Armitage, P., İstatistiksel Yöntemler ve Tıbbi Araştırmada, Blackwell Science Oxford 2002. |
Ek Kaynaklar |
- Ders Notları
|
Materyal Paylaşımı
Materyal Paylaşımı | |
Belgeler | Fotokopi paylaşılabilir. |
Ödevler | Paylaşılabilir. |
Sınavlar | Paylaşılamaz. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME | ||
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALAR | NUMARA | YÜZDE |
Arasınav | 1 | 50 |
Quiz | - | - |
Evödevi | - | - |
Toplam | 50 | |
FİNAL SINAVIN GENEL NOTA KATKILARI | 50 | |
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALARIN GENEL NOTA KATKILARI | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Çıktılarına Katkısı | Katkı | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
9 | Temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle bütünleştirmek ve bu bilgileri hastanın tüm işlemlerinde kullanmak. | X | |||||
15 | Uluslararası literatürü takip etmek, yayınları eleştirel olarak değerlendirmek ve uygulama sırasında araştırma sonuçları ile kanıta dayalı diş hekimliği entegrasyonu. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | NUMARA |
SÜRE (saat ) |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat ) |
Kurs süresi 1. dönem ( teorik) | 14 | 1 | 14 |
Ders dışı çalışmalar ( 1. dönem ) | 11 | 1 | 11 |
TOPLAM | 25 | ||
Toplam iş yükü /25 | 1 | ||
Dersin AKTS kredisi | 1 |