Tam protez ve sabit protez yapımı
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Teaching Methods | Değerlendirme yöntemleri |
Tam protez retansiyonunu ve stabilizasyonunu etkileyen anatomik yapıları ve farklı tipte tam protez hastalarını içeren ağız içi muayeneyi tanımlar. |
PLO 2,PLO 3,
PLO 4, PLO15 |
1,2,3,5 | A,B,C,D |
Ölçü materyallerini, artikülatörleri ve yüz yaylarını, inter-oklüzal kayıtları tanımlayın. |
PLO 2,PLO 3,
PLO 4, PLO15 |
1,2,3,5 | A,B,C,D |
Klinik prosedürleri, yani tedavi planlamasını, tam protezin ölçü alma konfigürasyonunu ve diş düzenlemesi ve protez bitirme ilkelerini analiz edin. |
PLO 2,PLO 3,
PLO 4, PLO15 |
1,2,3,5 | A,B,C,D |
Tam protezlerin laboratuvar prosedürlerini ve gerekirse klinik düzeltmelerini analiz eder ve protezlerin doğumundan sonraki sorunları çözer. |
PLO 2,PLO 3,
PLO 4, PLO15 |
1,2,3,5 | A,B,C,D |
Sabit protezlerin endikasyonlarını belirtin. |
PLO 2,PLO 3,
PLO 4, PLO15 |
1,2,3,5 | A,B,C,D |
Eksik dişlerin yerine konmasını analiz edin. |
PLO 2,PLO 3,
PLO 4, PLO15 |
1,2,3,5 | A,B,C,D |
Sabit protezlerin klinik prosedürlerini planlayın |
PLO 2,PLO 3,
PLO 4, PLO15 |
1,2,3,5 | A,B,C,D |
Ölçü malzemelerinin sınıflandırılması ve özellikleri, döner aletler ve frezlerin kullanımı, artikülatörler ve yüz yayları, inter-oklüzal kayıtlar, geçici restorasyonlar, bitirme ve simantasyon analiz edin. |
PLO 2,PLO 3,
PLO 4, PLO15 |
1,2,3,5 | A,B,C,D |
Gerekirse sabit restorasyonların laboratuvar prosedürlerini ve klinik düzeltmelerini tanımlayın |
PLO 2,PLO 3,
PLO 4, PLO15 |
1,2,3,5 | A,B,C,D |
Dersin Akışı
DERS İÇERİĞİ (5. Yarıyıl) | ||
Hafta | Konular | Çalışma materyalleri |
1 | Tam proteze giriş | Önerilen kaynaklar |
2 | Tam protez ile ilgili yapılar (çiğneme kasları, bağlar) | Önerilen kaynaklar |
3 | Kalıcılığın sağlanması : İzlenim, Tam protezlerin birincil izlenimi | Önerilen kaynaklar |
4 | Tam protezlerin şifalı ot testleri ve İkincil (son) izlenimi | Önerilen kaynaklar |
5 | Tam protezlerin tutulmasını etkileyen faktörler | Önerilen kaynaklar |
6 | Yüz yayları | Önerilen kaynaklar |
7 | yatay ilişkiler | Önerilen kaynaklar |
8 | Vertical dimension | Önerilen kaynaklar |
9 | Kararlılık ve artikülasyon kurallarının sağlanması | Önerilen kaynaklar |
10 | Tam protezlerde diş seçimi, düzenlenmesi ve deneme | Önerilen kaynaklar |
11 | Prostodonti ile ilgili genel hususlar | Önerilen kaynaklar |
12 | Protezin teslimi, interoklüzal ilişkilerin ayarlanması | Önerilen kaynaklar |
13 | artikülatörler | Önerilen kaynaklar |
14 | Olası olası sorunlar | Önerilen kaynaklar |
Kaynaklar
Ders kitabı |
Dağıtılanlar Prostodontik Klinik El Kitabı Senih Çalıkkocaoğlu, Pınar Kursoğlu, Nuray Çapa. Total Protezlerin Laboratuvar İşlemleri, 2007 Senih Çalıkkocaoğlu, Pınar Kursoğlu, Nuray Çapa. Parsiyel Protezlerin Laboratuvar şlemleri, 2005 İdil Dikbaş, Temel Köksal (Türk editörler). Bir Bakışta Protez, 2015. Orijinal: Bir Bakışta Prostodonti, İrfan Ahmed. Wiley-Blackwell. Pınar Kursoğlu (Türk editör). Hareketli Bölümlü Protezler, 2011. Orijinal: Nicholas J A Jepson, Quintessence. Senih Çalıkkocaoğlu. Dişsiz hasta protetik tedavisi: Klasik tam protezler, 2010 Ender Kazazoğlu (Türk editör). Total Protezlerin Temel İlkeleri ve Pratiği, 2007. Orijinal: Iwao Hayakawa. Öz. Allen, P. Finbarr. Komple Protezler: planlamadan problem çözmeye, 2003 Senih Çalıkkocaoğlu. Bölümlü protezler, 1996 Shillinburg, Herbert T. Sabit Protez Tedavisinin Temelleri, 1997 George A. Zarb. Boucher'ın dişsiz hastalar için protetik tedavisi, 1997 Lamb, D. J. Komple protez protezlerinde problemler ve çözümler, 1993 Grant, Alan A. Hareketli protez protezi, 1992 Kratochvil, F. James. Kısmi hareketli protez, 1988 McCracken, William L. McCracken'in Çıkarılabilir kısmi protezi, 1985 McLean, John W. Dental seramik bilimi ve sanatı, 1980
|
Materyal Paylaşımı
Belgeler | çağdaş edebiyat |
Ödev | |
Sınavlar | 3 teorik sınav |
Değerlendirme Sistemi
IN-TERM STUDIES | NUMARA | YÜZDE |
ARA SINAV | 2 | %50 |
Quiz | ||
Final | 1 | %50 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | KATKI | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşam boyu öğrenme anlayışını benimsemek, sürekli mesleki gelişim için gerekli planlama ve uygulamaları yapmak. | ||||||
2 | Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini göz önünde bulundurarak, uygulamada ekip çalışmasını planlamak ve yönetmek | X | |||||
3 | Etik ilkeleri tüm hastalarda uygulamak ve etik sorunların çözümünde etik karar verme ilkelerini kullanmak. | X | |||||
4 | Dişhekimliği personeli ve hastalarla etkili bir iletişimin sürdürülmesi. | X | |||||
5 | Hasta bilgilerinin gizliliğine özen göstermek ve hasta kayıtlarını eksiksiz bir şekilde tutmak ve muhafaza etmek | ||||||
6 | Ağız ve diş hastalıklarının teşhisi için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerinin kullanılması ve hastanın genel sağlık durumu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkinin yorumlanması. | ||||||
7 | Tüm diş hekimliği uygulamalarında sağlığın korunması ve sürdürülmesini öncelik olarak alarak, tüm koruyucu önlemleri içeren kapsamlı bir tedavi planlaması yapmak. | ||||||
8 | Alternatif tedavi seçeneklerini planlayın ve planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi vererek nihai tedavi planlaması konusunda hasta ile ortak karar verin. | ||||||
9 | Temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle bütünleştirmek ve bu bilgileri hastanın tüm işlemlerinde kullanmak. | ||||||
10 | Hastanın ağız sağlığı risklerini göz önünde bulundurarak tedavi planlaması yapmak ve uzmanlık alanı dışındaki durumlarda bir uzmana başvurarak | ||||||
11 | Hastanın ilk adım sağlık hizmetlerini psikomotor becerileri maksimum düzeyde ve kanıta dayalı diş hekimliği ilkelerini kullanarak gerçekleştirmek. | ||||||
12 | Pediatrik hastalarla zihinsel gelişim aşamaları dikkate alınarak iletişim kurulması ve davranışsal yönetimin sağlanması. | ||||||
13 | Özel gruplara odaklanan topluluk temelli programların planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. | ||||||
14 | Ulusal sağlık politikalarının yeniden düzenlenmesi ve alanlarında gerekli önerilerde bulunmak. | ||||||
15 | Uluslararası literatürü takip etmek, yayınları eleştirel olarak değerlendirmek ve uygulama sırasında araştırma sonuçları ile kanıta dayalı diş hekimliği entegrasyonu. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
ETKİNLİK | MİKTAR |
Süre (Saat) |
Toplam İş yoğunluğu (Saat) |
Kurs Süresi (Sınav haftası dahil: 14x Toplam ders saati) |
14
14 |
3
2 |
42
28 |
Sınıf dışı çalışma saatleri (Ön çalışma, uygulama) | 28 | 2 | 56 |
Ara sınav | 2 | 1 | 2 |
Evödevi | 15 | 2 | 30 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |