Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Oral cerrahide dördüncü yıl didaktik kursu, gömülü dişlerin yönetimi, apikal rezeksiyon, çenelerin iyi huylu ve kötü huylu lezyonlarının tedavisi ve genel anestezi ve sedasyon yönetimi gibi daha ileri cerrahi konulara odaklanır. Ağız cerrahisinde dördüncü yıl klinik kursu, öğrencilerin eksodonti prosedürleri, cerrahi konsültasyonlar ve postoperatif değerlendirmeler dahil olmak üzere bölümün tüm faaliyetlerine tamamen daldıkları 2 dönemlik entegre klinikten oluşur; karmaşık dentoalveolar cerrahi vakalara yardımcı olmak.
Dersin İçeriği:
Gömülü dişlerin cerrahi tedavisi, kist ve bening tümörleri, yumuşak ve sert dokuların orofasiyal enfeksiyonu, temel ve ileri yaşam desteği tartışılacaktır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Örnek Olay 5: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı Sınav B: Klinik Öncesi Laboratuvar Çalışması C: Ödev D: Klinik performans formu E: OSCHE
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme Çıktıları | Program Learning Outcomes | Teaching Methods | Assessment Methods |
Tıbbi acil durumları tanıyın ve teşhis edin ve alerjik ve anafilaktik reaksiyonları yönetin ve temel yaşam desteği de dahil olmak üzere tıbbi acil durumlar için ilk stabilize edici tedaviyi gerçekleştirilir. | 1,3,9,15 | 1,2,3,4,5 | A,D,E |
Hasta anksiyetesini değerlendirin ve genel anestezi, enteral, parenteral veya inhalasyon sedasyonu ihtiyacını belirleyin ve dental anksiyetenin üstesinden gelmek için yardım sağlanır | 1,3,6,15 | 1,2,3,4,5 | A,D,E |
Hastaların oral ve maksillofasiyal enfeksiyon yönetimi pratisyen hekimin uzmanlık düzeyi dahilindeyse tedavi sağlayın veya hastayı konsültasyon için bir uzmana yönlendirilir. | 1,3,6,8,10,15 |
1,2,3,4, | A,D,E |
Orofasiyal bölgelerin enfeksiyonlarını, maksiller sinüs hastalıklarını ve tükürük bezi hastalıklarını ve çene kistlerinin cerrahi tedavisini tanınır. | 1,3,6,7,10,15 | 1,2,3,4 | A,D,E |
İyileşmeyi kolaylaştırmak için kullanılan yara iyileşmesi, hemostaz ve dikiş materyallerini tanımlanır. | 1,3,6,7,8,9,10,15 | 1,2,3,4, | A,D,E |
Cerrahi prosedürlerle ilişkili cerrahi sonrası komplikasyonlar teşhis edilir ve tedavi edilir. | 1,3,7,8,9,10,15 | 1,2,3,4 | A,D,E |
Hem sert hem de yumuşak doku biyopsisi ihtiyacını fark edin ve biyopsi raporunu yorumlayın ve buna göre tedavi edin. | 1,3,6,7,8,9,10,15 |
1,2,3,4 | A,D,E |
Dersin Akışı
KURS İÇERİĞİ | |||
1st Semester | |||
Hafta | Konular | Çalışma Materyalleri | |
1 | Ağız ve Çene Cerrahisine Giriş | Önerilen kaynaklar | |
2 | Sinir sistemi fizyolojisi, ağrı ve anestezi II/ Yara ve yara iyileşmesi | Önerilen kaynaklar | |
3 | Dolaşım ve Solunum Fizyolojisi ve Anestezi I/ İnsizyon ve flep tasarımları | Önerilen kaynaklar | |
4 | Dolaşım ve Solunum Fizyolojisi ve Anestezi II/ Sütür materyalleri ve teknikleri | Önerilen kaynaklar | |
5 | Temel yaşam desteği (teori)/ Gömülü dişlerin sınıflandırılması | Önerilen kaynaklar | |
6 | Temel yaşam desteği (teori ve pratik)/ Gömülü Molar Dişlerin Yönetimi | Önerilen kaynaklar | |
7 | Temel yaşam desteği (teori ve pratik)/ Gömülü kanin ve süpernümerer dişlerin yönetimi | Önerilen kaynaklar | |
8 | İleri Yaşam Desteği I/ Vaka tartışmaları | Önerilen kaynaklar | |
9 | Advanced Life support II/ Postop care and precriptions | Önerilen kaynaklar | |
10 | Şok ve tedavisi I/ Odontojenik kistlerin cerrahi tedavisi | Önerilen kaynaklar | |
11 | Şok ve tedavisi II/ Odontojenik tümörlerin cerrahi tedavisi | Önerilen kaynaklar | |
12 | Ayırıcı tanı ve başvuru yolları | Önerilen kaynaklar | |
13 | Apikal Rezeksiyon | Önerilen kaynaklar | |
14 | Vaka tartışması/ Bütünleme sınavı | Önerilen kaynaklar |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
6. Basics of Anesthesia: Expert Consult – Saunders; Sixth edition, 2011. |
Materyal Paylaşımı
MALZEME PAYLAŞIMI | |
Belgeler | Literatürler |
Atamalar | |
Sınavlar | Teorik ve pratik biçimlendirici ve özetleyici sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME | ||
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALAR | SAYI | YÜZDE |
Biçimlendirici Sınavlar | 2 | 100% |
Özetleyici | 1 | - |
Toplam | 3 | 100% |
Finalin genel başarıya katkısı | 1 | 50% |
Biçimlendiricilerin genel başarıya katkısı | 1 | 50% |
Toplam | 3 | 100% |
Biçimlendirici sınavlar | 2 | 50% |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Dersin Program Çıktılarına Katkısı | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Contribution | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşam boyu öğrenme anlayışını benimsemek, sürekli mesleki gelişim için gerekli planlama ve uygulamaları yapmak. | X | |||||
2 | Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini göz önünde bulundurarak, uygulamada ekip çalışmasını planlamak ve yönetmek. | X | |||||
3 | Etik ilkeleri tüm hastalarda uygulamak ve etik sorunların çözümünde etik karar verme ilkelerini kullanmak. | X | |||||
4 | Dişhekimliği personeli ve hastalarla etkili bir iletişimin sürdürülmesi. | X | |||||
5 | Hasta bilgilerinin gizliliğine özen göstermek ve hasta kayıtlarını eksiksiz bir şekilde tutmak ve muhafaza etmek. | X | |||||
6 | Ağız ve diş hastalıklarının teşhisi için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerinin kullanılması ve hastanın genel sağlık durumu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkinin yorumlanması. | X | |||||
7 | Tüm diş hekimliği uygulamalarında sağlığın korunması ve sürdürülmesini öncelik olarak alarak, tüm koruyucu önlemleri içeren kapsamlı bir tedavi planlaması yapmak. | X | |||||
8 | Alternatif tedavi seçeneklerinin planlanması ve planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi verilerek nihai tedavi planlaması konusunda hasta ile ortak karar alınması. | X | |||||
9 | Temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle bütünleştirmek ve bu bilgileri hastanın tüm işlemlerinde kullanmak. | X | |||||
10 | Hastanın ağız sağlığı risklerini göz önünde bulundurarak tedavi planlaması yapmak ve uzmanlık alanı dışındaki durumlarda bir uzmana başvurmaktır. | X | |||||
11 | Hastanın ilk adım sağlık hizmetlerini psikomotor becerileri maksimum düzeyde ve kanıta dayalı diş hekimliği ilkelerini kullanarak gerçekleştirmek. | X | |||||
12 | Pediatrik hastalarla zihinsel gelişim aşamaları dikkate alınarak iletişim kurulması ve davranışsal yönetimin sağlanması. | X | |||||
13 | Özel gruplara odaklanan topluluk temelli programların planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. | X | |||||
14 | Ulusal sağlık politikalarının yeniden düzenlenmesi ve alanlarında gerekli önerilerde bulunmak. | X | |||||
15 | Uluslararası literatürü takip etmek, yayınları eleştirel olarak değerlendirmek ve uygulama sırasında araştırma sonuçları ile kanıta dayalı diş hekimliği entegrasyonu. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS İÇERİĞİNE GÖRE ÖĞRENCİ İŞ YÜKÜNE GÖRE AYRILAN AKTS | |||
Aktiviteler | Miktar |
Süre (Saat) |
Toplam İş yoğunluğu (Saat) |
Kurs süresi Güz dönemi (Teorik) | 14 | 3 | 42 |
Kurs süresi Güz dönemi (Pratik) | 14 | 2 | 28 |
Kurs süresi Bahar dönemi (Teorik) | 14 | 2 | 28 |
Kurs süresi Bahar dönemi (Pratik) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf dışı çalışma saatleri (Ön çalışma, uygulama) (1. ve 2. dönem) | 28 | 2 | 56 |
Ara dönem | 2 | 4 | 8 |
Quizler | 1 | 4 | 4 |
Ödevler | |||
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 204 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (saat) | 8,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |