Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Endodontik tedavinin temel prensiplerini öğretmek
Dersin İçeriği:
Kurs, kliniklerde endodontik tedavi prosedürlerini, hasta bakımını ve endodontinin arka planını içerir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Örnek Olay 5: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test, B: Klinik Öncesi Laboratuvar Çalışması C: Ödev-Vaka çalışması D: Klinik performans formu E: OSCHE
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretme teknikleri | Değerlendirme yöntemleri |
Pulpa hastalıkları ve endodontide etkileri |
PLO 1,PLO 3,
PLO 5,PLO 15 |
1,2,3 | A,B, C |
Temel endodontik tedavinin özelliklerini özetler |
PLO 1,PLO 3,
PLO 5,PLO 15 |
1,2,3 | A,B,C |
Çeşitli klinik durumlarda tedavi seçeneklerini açıklar |
PLO 1,PLO 3,
PLO 5,PLO 15 |
1,2,3 | A,B, C |
Endodonti klinik pratiğinde yeni teknolojileri ve kullanımlarını uygular |
PLO 1,PLO 3,
PLO 5,PLO 15 |
1,2,3 | A,B, C |
Dersin Akışı
DERS İÇERİĞİ (5. Yarıyıl) | ||
Hafta | Konular | Çalışma materyalleri |
1 | Klinikte endodontik işlemler | Önerilen kaynaklar |
2 | Pulpanın histolojik özellikleri | Önerilen kaynaklar |
3 | Diş çürüklerine karşı pulpa reaksiyonları | Önerilen kaynaklar |
4 | Pulpa iltihabı ve dejenerasyonlarının etiyolojisi | Önerilen kaynaklar |
5 | Pulpa hastalıkları | Önerilen kaynaklar |
6 | Pulpa hastalıkları | Önerilen kaynaklar |
7 | Pulpa hastalıkları | Önerilen kaynaklar |
8 | Pulpa hastalıkları | Önerilen kaynaklar |
9 | Vize | Önerilen kaynaklar |
10 | Kök kanal hazırlama prensipleri | Önerilen kaynaklar |
11 | Kök kanal hazırlama yöntemleri (PBL) | Önerilen kaynaklar |
12 | Kanal tedavisi komplikasyonları | Önerilen kaynaklar |
13 | Kanal tedavisi komplikasyonları | Önerilen kaynaklar |
14 | Klinikte radyografik yöntemler (vaka tartışması) | Önerilen kaynaklar |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders kitabı |
Cohen's Pathways of the Pulp, 12. Baskı, 2018
Harty's Endodonti in Clinical Practice, 7. Baskı, 2015 Torabinejad&Walton, Endodonti İlkeleri ve Uygulaması, 2013 |
Ek kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MALZEME PAYLAŞIMI | |
Belgeler | çağdaş edebiyat |
Ödev | |
Sınavlar | 3 Teorik sınav |
Değerlendirme Sistemi
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALAR | NUMARA | YÜZDE |
Arasınav | 2 | 50% |
Quiz | ||
Final sınavı | 1 | 50% |
Toplam | ||
FİNAL SINAVIN GENEL NOTA KATKILARI | ||
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALARIN GENEL NOTA KATKILARI | ||
Toplam | 100% |
KURS KATEGORİ | Uzmanlık/Alan Kursları |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAMA KATKILARI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşam boyu öğrenme anlayışını benimsemek, sürekli mesleki gelişim için gerekli planlama ve uygulamaları yapmak. | X | |||||
2 | Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini göz önünde bulundurarak, uygulamada ekip çalışmasını planlamak ve yönetmek | ||||||
3 | Etik ilkeleri tüm hastalarda uygulamak ve etik sorunların çözümünde etik karar verme ilkelerini kullanmak. | X | |||||
4 | Dişhekimliği personeli ve hastalarla etkili bir iletişimin sürdürülmesi. | ||||||
5 | Hasta bilgilerinin gizliliğine özen göstermek ve hasta kayıtlarını eksiksiz bir şekilde tutmak ve muhafaza etmek | X | |||||
6 | Ağız ve diş hastalıklarının teşhisi için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerinin kullanılması ve hastanın genel sağlık durumu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkinin yorumlanması. | ||||||
7 | Tüm diş hekimliği uygulamalarında sağlığın korunması ve sürdürülmesini öncelik olarak alarak, tüm koruyucu önlemleri içeren kapsamlı bir tedavi planlaması yapmak. | ||||||
8 | Alternatif tedavi seçeneklerini planlayın ve planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi vererek nihai tedavi planlaması konusunda hasta ile ortak karar verin. | ||||||
9 | Temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle bütünleştirmek ve bu bilgileri hastanın tüm işlemlerinde kullanmak. | ||||||
10 | Hastanın ağız sağlığı risklerini göz önünde bulundurarak tedavi planlaması yapmak ve uzmanlık alanı dışındaki durumlarda bir uzmana başvurarak | ||||||
11 | Hastanın ilk adım sağlık hizmetlerini psikomotor becerileri maksimum düzeyde ve kanıta dayalı diş hekimliği ilkelerini kullanarak gerçekleştirmek. | ||||||
12 | Pediatrik hastalarla zihinsel gelişim aşamaları dikkate alınarak iletişim kurulması ve davranışsal yönetimin sağlanması. | ||||||
13 | Özel gruplara odaklanan topluluk temelli programların planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. | ||||||
14 | Ulusal sağlık politikalarının yeniden düzenlenmesi ve alanlarında gerekli önerilerde bulunmak. | ||||||
15 | Uluslararası literatürü takip etmek, yayınları eleştirel olarak değerlendirmek ve uygulama sırasında araştırma sonuçları ile kanıta dayalı diş hekimliği entegrasyonu. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS İÇERİĞİNE GÖRE ÖĞRENCİ İŞ YÜKÜNE GÖRE AYRILAN AKTS | |||
Etkinlik | Miktar |
Süre (Saat) |
Total Workload (Hour) |
Kurs Süresi (Sınav haftası dahil: 14x Toplam ders saati) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf dışı çalışma saatleri (Ön çalışma, uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Ara sınav | 1 | 1 | 1 |
Homework | |||
Final Sınavı | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 26 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (saat) | 1.04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 1 |