Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Acil tedavide yapılması gereken tüm işlemler, endodontik tedavinin uzun süreli başarısını etkileyen faktörler konusunda gerekli altyapıyı oluşturmak.
Dersin İçeriği:
periapikal dokuların anlaşılması, histolojisi, hastalıklarının sınıflandırılması ve tedavisi
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Örnek Olay 5: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test, B: Klinik Öncesi Laboratuvar Çalışması C: Ödev-Vaka çalışması D: Klinik performans formu E: OSCHE
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme çıktıları | Program öğrenme çıktıları | Eğitim methodu | Değerlendirme methodu | ||
dersin sonunda öğrencinin hakim oldukları | |||||
Acil endodontik ziyaretler sırasında protokolü tanımlayın ve yönetin. |
PLO3, PLO10,PLO14 |
1,2,3,4,5 | A,B,C,D | ||
Periapikal doku hastalıklarının sınıflandırılmasını, etiyolojisini, histolojisini ve tedavisini açıklar ve klinik uygulamada karşılaşıldığında bu vakaları planlar ve yönetir. | PLO3, PLO10,PLO14 |
1,2,3,4,5 | A,B,C,D | ||
Apeksifikasyon ve apeksogenez prosedürleri ve resorpsiyonlar ve yeniden tedavi gibi zorlu vakaları yönetin. |
PLO3, PLO10,PLO14 |
1,2,3,4,5 | A,B,C,D | ||
Endodontik tedavinin başarısına katkıda bulunan tüm faktörleri açıklar. |
PLO3, PLO10,PLO14 |
1,2,3,4,5 | A,B,C,D | ||
Endodontik ve periapikal enfeksiyonların mikrobiyolojik yönlerini tanımlayın |
PLO3, PLO10,PLO14 |
1,2,3,4,5 | A,B,C,D | ||
Endodontik alevlenmeleri ve bunların oluşumunu önleme yöntemlerini açıklayın. |
PLO3, PLO10,PLO14 |
1,2,3,4,5 | A,B,C,D | ||
Cansız dişlerin beyazlatılmasını açıklar ve bu tür durumlarla karşılaşıldığında gerekli tedaviyi planlar. |
PLO3,
PLO10,PLO14 |
1,2,3,4,5 | A,B,C,D | ||
Diş hekiminin yasal ve etik sorumlulukları açısından güçlü bir temel oluşturun. |
PLO3,
PLO10,PLO14 |
1,2,3,4,5 | A,B,C,D |
Dersin Akışı
Ders akışı (1.semester) | ||||
Hafta Teorik başlıklar | Çalışma Materyalleri | |||
1 | Acil endodontik tedavi (+problem temelli öğrenme) | Önerilen kaynaklar | ||
2 | Periapikal dokuların yapısı ve periapikal hastalıklar |
|
||
3 | Periapikal hastalıklar |
|
||
4 | Periapikal hastalıklar (problem esaslı öğrenme) |
|
||
5 | Periapikal lezyonların diğer lezyonlardan ayrımı ( Küçük grup tartışması |
|
||
6 | Periapikal lezyonların diğer lezyonlardan ayrımı ( + küçük grup tartışmaları) |
|
||
7 | İç ve dış kök rezorpsiyonu ve tedavisi (+ vaka bazlı tartışma) |
|
||
8 | Kök oluşumunun uyarılması (Apeksogenez ve apeksifikasyon) |
|
||
9 |
Sistemik hastalıklar ve endodonti
( Probleme dayalı öğrenme) |
|
||
10 | Endodontik kayıtlar ve yasal sorumluluklar |
|
||
11 | Çağdaş kök dolgu metodolojileri |
|
||
12 | MTA ve MTA benzeri malzemeler |
|
||
13 | MTA ve MTA benzeri malzemeler |
|
||
14 | Diş anomalilerinde endodontik tedavi |
|
Kaynaklar
Önerilen kaynaklar | |
Textbook |
Mahmoud Torabinejad, Richard E Walton. Endodontics: Princible and practice, 2009.
Philip Lumley, Nick Adams, Philip Tomson. Practical Clinical Endodontics, 2006. Stephen Cohen, Kenneth M. Hargreaves. Pathways of the pulp, 2010. |
Additional Resources |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dosyalar | Güncel literatürler |
Ödev | Evde pratik ödevler ve çalışmalar |
Sınavlar | 3 Teorik ve pratik sınav |
<
Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme
IDönem içi çaılşmalar | sayı | Yüzdeler |
Mid-terms | 2 | 50% |
Quizler | ||
Final | 1 | 50% |
Total | ||
FİNAL SINAVIN GENEL NOTA KATKILARI | ||
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALARIN GENEL NOTA KATKILARI | ||
Total | 100% |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Dersin Program Çıktılarına Katkısı |
|||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları Yok | Katkı | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||||
1 |
|
||||||||
2 |
|
||||||||
3 | Etik ilkeleri tüm hastalarda uygulamak ve etik sorunların çözümünde etik karar verme ilkelerini kullanmak. | x | |||||||
4 | Diş hekimliği personeli ve hastalarla etkili bir iletişimin sürdürülmesi. | ||||||||
5 | Hasta bilgilerinin gizliliğine özen göstermek ve hasta kayıtlarını eksiksiz bir şekilde tutmak ve muhafaza etmek | ||||||||
6 | Ağız ve diş hastalıklarının teşhisi için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerinin kullanılması ve hastanın genel sağlık durumu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkinin yorumlanması. | ||||||||
7 | Tüm diş hekimliği uygulamalarında sağlığın korunması ve sürdürülmesini öncelik olarak alarak, tüm koruyucu önlemleri içeren kapsamlı bir tedavi planlaması yapmak. | ||||||||
8 | Alternatif tedavi seçeneklerini planlayın ve planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi vererek nihai tedavi planlaması konusunda hasta ile ortak karar verin. | ||||||||
9 | Temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle bütünleştirmek ve bu bilgileri hastanın tüm işlemlerinde kullanmak. | ||||||||
10 | Temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle bütünleştirmek ve bu bilgileri hastanın tüm işlemlerinde kullanmak. ... | x | |||||||
11 |
|
||||||||
12 | Pediatrik hastalarla zihinsel gelişim aşamaları dikkate alınarak iletişim kurulması ve davranışsal yönetimin sağlanması. | ||||||||
13 | Özel gruplara odaklanan topluluk temelli programların planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. | ||||||||
14 | Ulusal sağlık politikalarının yeniden düzenlenmesi ve alanlarında gerekli önerilerde bulunmak. | x | |||||||
15 | Uluslararası literatürü takip etmek, yayınları eleştirel olarak değerlendirmek ve uygulama sırasında araştırma sonuçları ile kanıta dayalı diş hekimliği entegrasyonu. |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERSİN ÖĞRENCİ İŞ YÜKÜNE GÖRE ALAN AKTS AÇIKLAMAS | ||||||
Aktiviteler | Miktar |
|
|
|||
Kurs Süresi (Sınav haftası dahil: (28x Toplam kurs saati |
14
14 |
4
3 |
56
42 |
|||
|
5 | 1 | 5 | |||
Ev ödevi5 | 2 | 10 | ||||
Final sınavı | 2 | 5 | 10 | |||
Total iş gücü | 123 | |||||
Total iş gücü / 25 (s) | 6.1 | |||||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |