Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Yaşlı hastalarda endodontik tedavi görmüş dişlerin endodontik tedavi yaklaşımının restorasyonu, endodonti ve periodontoloji arasındaki ilişki, endodontide kullanılan ilaçlar ve endodontik cerrahinin temelleri gibi endodontolojinin daha spesifik yönlerini tanıtmak.
Dersin İçeriği:
Endodonti ile restoratif, ortodontik prosedürlerin ilişkisini açıklamak
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Örnek Olay 5: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test, B: Klinik Öncesi Laboratuvar Çalışması C: Ödev-Vaka çalışması D: Klinik performans formu E: OSCHE
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretme Teknikleri | Değerlendirme Yöntemleri |
Dersin sonunda öğrenci, | |||
Endodontik tedavili dişlerin restorasyonunun prensiplerini açıklayın ve bu vakalarla baş etmede kendilerini bekleyen zorlukların farkında olarak bu işlemleri klinik pratikte uygulayın. |
PLO 2,PLO 8,
PLO11, |
1,2,3,4,5 | A,B,C,D,E |
Endodontik ve periodontal lezyonları ve her iki yapıyla ilgili olanları ayırt eder. |
PLO 2,PLO 8,
PLO 11 |
1,2,3,4,5 | A,B,C,D,E |
Endodontik cerrahinin temellerini ve endikasyonlarını açıklar. |
PLO 2,PLO 8,
PLO 11 |
1,2,3,4,5 | A,B,C,D,E |
Bireyin özel ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak, yaşlı veya risk altındaki hastalarla karşılaştığınızda tedavi yaklaşımını gösterir. |
PLO 2,PLO 8,
PLO 11 |
1,2,3,4,5 | A,B,C,D,E |
Endodontide kullanılan sistemik ilaçları belirtir ve gerektiğinde reçete yazabilecek temel bilgiye sahip olur. |
PLO 2,PLO 8,
PLO 11 |
1,2,3,4,5 | A,B,C,D,E |
Dersin Akışı
DERS İÇERİĞİ (1.Yarıyıl) | |||
Hafta | Teorik Konular | Çalışma Materyalleri | |
1 | Dersin konusu | Önerilen kaynaklar | |
2 | Endodontik tedavi görmüş dişlerin restorasyonu | Önerilen kaynaklar | |
3 | Yaşlı hastalarda endodontik tedavi | Önerilen kaynaklar | |
4 | Endodontide kullanılan ilaçlar. | Önerilen kaynaklar | |
5 | Endodontik-periodontal tedavi. | Önerilen kaynaklar | |
6 | Endodontik-periodontal tedavi. | Önerilen kaynaklar | |
7 | Endodontide kullanılan ilaçlar. | Önerilen kaynaklar | |
8 | Endodontik cerrahi. | Önerilen kaynaklar | |
9 | Öğrenci sunumları | Önerilen kaynaklar | |
10 | Öğrenci sunumları | Önerilen kaynaklar | |
11 | Öğrenci sunumları | Önerilen kaynaklar | |
12 | Öğrenci sunumları | Önerilen kaynaklar | |
13 | Öğrenci sunumları | Önerilen kaynaklar | |
14 | Öğrenci sunumları | Önerilen kaynaklar |
DERS İÇERİĞİ (1.ve 2. Yarıyıl) |
Pratik Konular
12 endodontik tedavinin tamamlanması.
Kaynaklar
Ders Kitabı |
Mahmoud Torabinejad, Richard E Walton. Endodontics: Princible and practice, 2009.
Philip Lumley, Nick Adams, Philip Tomson. Practical Clinical Endodontics, 2006. Stephen Cohen, Kenneth M. Hargreaves. Pathways of the pulp, 2010. |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Belgeler | Literatürler |
Ödevler | Ev ödevi olarak manuel uygulamalar |
Sınavlar | 3 Teorik ve Pratik sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALAR | NO | YÜZDE |
Ara-Sınavlar | 2 | 50% |
Quizler | ||
Final Sınavı | 1 | 50% |
Toplam | ||
FİNAL SINAVININ GENEL NOTA KATKILARI | ||
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALARIN GENEL NOTA KATKILARI | ||
Toplam | 100% |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşam boyu öğrenme anlayışını benimsemek, sürekli mesleki gelişim için gerekli planlama ve uygulamaları yapmak. | ||||||
2 | Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini göz önünde bulundurarak, uygulamada ekip çalışmasını planlamak ve yönetmek | x | |||||
3 | Etik ilkeleri tüm hastalarda uygulamak ve etik sorunların çözümünde etik karar verme ilkelerini kullanmak. | ||||||
4 | Diş hekimliği personeli ve hastalarla etkili bir iletişimin sürdürülmesi. | ||||||
5 | Hasta bilgilerinin gizliliğine özen göstermek ve hasta kayıtlarını eksiksiz bir şekilde tutmak ve muhafaza etmek | ||||||
6 | Ağız ve diş hastalıklarının teşhisi için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerinin kullanılması ve hastanın genel sağlık durumu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkinin yorumlanması. | ||||||
7 | Tüm diş hekimliği uygulamalarında sağlığın korunması ve sürdürülmesini öncelik olarak alarak, tüm koruyucu önlemleri içeren kapsamlı bir tedavi planlaması yapmak. | ||||||
8 | Alternatif tedavi seçeneklerini planlayın ve planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi vererek nihai tedavi planlaması konusunda hasta ile ortak karar verin. | x | |||||
9 | Temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle bütünleştirmek ve bu bilgileri hastanın tüm işlemlerinde kullanmak. | ||||||
10 | Hastanın ağız sağlığı risklerini göz önünde bulundurarak tedavi planlaması yapmak ve uzmanlık alanı dışındaki durumlarda bir uzmana başvurarak | ||||||
11 | Hastanın ilk basamak sağlık hizmetlerini psikomotor becerileri maksimum düzeyde ve kanıta dayalı diş hekimliği ilkelerini kullanarak gerçekleştirmek. | x | |||||
12 | Pediatrik hastalarla zihinsel gelişim aşamaları dikkate alınarak iletişim kurulması ve davranışsal yönetimin sağlanması. | ||||||
13 | Özel gruplara odaklanan topluluk temelli programların planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. | ||||||
14 | Ulusal sağlık politikalarının yeniden düzenlenmesi ve alanlarında gerekli önerilerde bulunmak. | ||||||
15 | Uluslararası literatürü takip etmek, yayınları eleştirel olarak değerlendirmek ve uygulama sırasında araştırma sonuçları ile kanıta dayalı diş hekimliği entegrasyonu. |
AKTS İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Miktar |
Süre
(Saatler) |
Toplam İş Yoğunluğu
(Saatler) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahil: 28x Toplam ders saati) |
14
14 |
4
2 |
56
28 |
Sınıf dışı çalışma saatleri (Ön çalışma, uygulama) | 5 | 1 | 5 |
Ödevler | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (saat) | 5,1 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |