Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu, öğrencilere çocuklara yönelik ağız sağlığı bakımına ilişkin temel anlayış sağlamayı amaçlayan bir dönemlik bir derstir.
Dersin İçeriği:
Bu derste vitaminler ve hormonlar ve ağız sağlığı ile ilişkisi, kronik sağlık sorunları olan çocuklar ve ağız sağlığına etkileri, çocuk diş hekimliğinde Tip I diyabetli çocukların yönetimi, çocuk diş hekimliğinde kanserli çocukların yönetimi, konjenital çocukların yönetimi. çocuk diş hekimliğinde kalp hastalıkları, çocuk diş hekimliğinde kronik solunum yolu hastalığı olan çocukların yönetimi ele alınacaktır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Sunum, 5:Simülasyon, 6: Video, 7: Uygulamalar, 8:Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı sınav, B: çoktan seçmeli, C: Boşluk doldurma, D: Yanlış ve doğru, E: Sözlü Sınav, F: Portfolyo, G: Ders etkinliklerine katkı, H: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme Çıktıları | Program öğrenme çıktıları | Öğretme teknikleri | Değerlendirme yöntemleri |
|
1-15 | 1-4,7,8 | A,B,C,F,G,H |
|
1-15 | 1-4,7,8 | A,B,C,F,G,H |
|
1-15 | 1-4,7,8 | A,B,C,F,G,H |
Dersin Akışı
DERS İÇERİĞİ (9. YARIYIL) (Teorik) | ||
Hafta | Konular | Çalışma materyalleri |
1 | Gruplar ve vakalar hakkında bilgi verilmesi | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
2 | Vitaminler ve ağız sağlığı ile ilişkisi | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
3 | Hormonlar ve ağız sağlığı ile ilişkisi | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
4 |
Kronik sağlık sorunları olan çocuklar:
Ağız sağlığı için etkileri
|
Önerilen kaynakların ön incelemesi |
5 | Grup 1 – Tip I Diyabetli çocukların çocuk diş hekimliğinde yönetimi | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
6 | Grup 2 – Pediatrik diş hekimliğinde kanserli çocukların yönetimi | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
7 | Olgular (Grup 1, Grup 2) | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
8 | Grup 3 – Doğumsal kalp hastalığı olan çocukların çocuk diş hekimliğinde yönetimi | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
9 | Grup 4 – Çocuk diş hekimliğinde kronik solunum yolu hastalığı olan çocukların yönetimi | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
10 | Olgular (Grup 3, Grup 4) | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
DERS İÇERİĞİ (9. YARIYIL) (Uygulama) | ||
Haftalar | Konular | Çalışma materyalleri |
1-14 | Pediatrik diş hastalarında klinik uygulama. | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
Kaynaklar
Textbook |
|
Ek kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
Belgeler | Güncel literatürler. |
Ödevler | Paylaşılabilir. |
Sınav | Paylaşılamaz. |
Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme | ||
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALAR | SAYI | YÜZDE |
Ara sınav | 2 | 50% |
Quiz | - | - |
Final sınavı | 1 | 50% |
Total | 100 | |
SON SINAVIN GENEL NOTA KATKILARI | 1 | 50% |
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALARIN GENEL NOTA KATKILARI | 1 | 50% |
Total | 100 |
KURS KATEGORİ | Zorunlu |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Dersin Program Çıktılarına Katkısı | |||||||
Yok | Program Çıktıları | Katkı | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşam boyu öğrenme anlayışını benimsemek, sürekli mesleki gelişim için gerekli planlama ve uygulamaları yapmak. | X | |||||
2 | Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini göz önünde bulundurarak, uygulamada ekip çalışmasını planlamak ve yönetmek. | X | |||||
3 | Etik ilkeleri tüm hastalarda uygulamak ve etik sorunların çözümünde etik karar ve verme ilkelerini kullanmak. | X | |||||
4 | Dişhekimliği personeli ve hastalarla etkili bir iletişimin sürdürülmesi. | X | |||||
5 | Hasta bilgilerinin gizliliğine özen göstermek ve hasta kayıtlarını eksiksiz bir şekilde tutmak ve muhafaza etmek. | X | |||||
6 | Ağız ve diş hastalıklarının teşhisi için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerinin kullanılması ve hastanın genel sağlık durumu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkinin yorumlanması. | X | |||||
7 | Tüm diş hekimliği uygulamalarında sağlığın korunması ve sürdürülmesini öncelik olarak alarak, tüm koruyucu önlemleri içeren kapsamlı bir tedavi planlaması yapmak. | X | |||||
8 | Alternatif tedavi seçeneklerinin planlanması ve planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi verilerek nihai tedavi planlaması konusunda hasta ile ortak karar alınması. | X | |||||
9 | Temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle bütünleştirmek ve bu bilgileri hastanın tüm işlemlerinde kullanmak. | X | |||||
10 | Hastanın ağız sağlığı risklerini göz önünde bulundurarak tedavi planı yapmak ve uzmanlık alanı dışındaki durumlarda bir uzmana başvurmaktır. | X | |||||
11 | Hastanın ilk basamak sağlık hizmetlerini psikomotor becerileri maksimum düzeyde ve kanıta dayalı diş hekimliği ilkelerini kullanarak gerçekleştirmek. | X | |||||
12 | Pediatrik hastalarla zihinsel gelişim aşamaları dikkate alınarak iletişim kurulması ve davranışsal yönetimin sağlanması. | X | |||||
13 | Özel gruplara odaklanan toplum temelli programların planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. | X | |||||
14 | Ulusal sağlık politikalarının yeniden düzenlenmesi ve alanlarında gerekli önerilerde bulunmak. | X | |||||
15 | Uluslararası literatürü takip etmek, yayınları eleştirel olarak değerlendirmek ve uygulama sırasında araştırma sonuçları ile kanıta dayalı diş hekimliği entegrasyonu. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS İÇERİĞİNE GÖRE ÖĞRENCİ İŞ YÜKÜNE GÖRE AYRILAN AKTS | |||
Aktiviteler | Değer |
Süre (Saat) |
Total iş gücü (Saat) |
Ders Süresi 1. dönem (teorik) | 14 | 1 | 14 |
Ders Süresi 1. dönem (pratik) | 14 | 3 | 42 |
Ders Süresi 2. dönem (pratik) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf dışı çalışma saatleri (Ön çalışma, uygulama) | 28 | 1 | 28 |
Ara sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Ev ödevi | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |