Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bir diş hekimliği muayenehanesinin yönetiminin gerekliliğinin belirlenmesi ve hastayla ilgilenirken profesyonel davranış hakkında bir anlayış geliştirmek.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Konferans 2. Örnek vakalar 3. Problem çözme 4. Tartışma 5. Sunum 6. Grup çalışmaları 5. Presentation 6. Group studies
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1.Sunum 2.Ödev 3.Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme Sonuçları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretme Teknikleri | Değerlendirme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | |||
Bir diş hekimliği ofisinin kurulmasındaki temel adımları açıklar. | 1,3,14 | 1,2,3 | 3 |
Diş hekimliği mesleği ile ilgili riskleri tanımlar. | 1,3,14 | 1,2,3 | 3 |
Diş hekimliği ofisinde mali işlerin yönetimini açıklar. | 1,3,14 | 1,2,3 | 3 |
Klinik uygulamada karşılaşılan farklı vaka senaryolarında doğru tutum ve yaklaşımı tanımlar. | 1,3,14 | 1,2,3 | 3 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Çalışmalar |
1 | Klinik yerinin belirlenmesi | Önerilen kaynaklar |
2 | Dekorasyonda kullanılacak malzemelerin seçimi | Önerilen kaynaklar |
3 | Klinik ekipmanın seçimi, markaların nasıl seçileceği vb. | Önerilen kaynaklar |
4 | Klinikte bekleme alanı tasarımı ve yerleşimi, dikkat edilmesi gereken noktalar... | Önerilen kaynaklar |
5 | Diş hekimliği ekibinin oluşturulması ve seçilmesi | Önerilen kaynaklar |
6 | Hasta-Diş Hekimi İlişkisi | Önerilen kaynaklar |
7 | Diş hekimi olmanın riskleri; tıbbi olarak, sosyal olarak... | Önerilen kaynaklar |
8 | Diş kliniğinde finansman; bütçe, sermaye, işletme maliyetleri, sabit maliyet, vb. | Önerilen kaynaklar |
9 | Diş kliniğinde finans. Bölüm II | Önerilen kaynaklar |
10 | Konuk konuşmacı; Yeditepe mezunları arasında başarılı diş hekimi nasıl başarılı diş hekimi olunur | Önerilen kaynaklar |
11 | Farklı büyüklüklerde yeni bir diş kliniği açma bütçesinin hesaplanması | Önerilen kaynaklar |
12 | Etkileşimli atölye; diş kliniğindeki senaryolar | Önerilen kaynaklar |
13 | Etkileşimli atölye; diş kliniğindeki senaryolar | Önerilen kaynaklar |
14 | Genel inceleme | Önerilen kaynaklar |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders notları | Eğitmen tarafından sağlanır. |
Diğer kaynaklar | Eğitmen tarafından önerilen diğer kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Belgeler | Eğitmen tarafından sağlanan vakalar |
Ödevler | Gerektiğinde öğrencilere verilecek konular |
Sınavlar | 1 ara sınav + 1 final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
ARA DÖNEM ÇALIŞMALARI | NO | KATKI YÜZDESİ |
Sınavlar | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | %50 |
Fİnal | 1 | %50 |
Total | 2 | %100 |
Finallerin genel başarıya katkısı | 1 | %50 |
Ara sınavların genel başarıya katkısı | 1 | %50 |
Total | 2 | %100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÖĞRENİM ÇIKTILARINA KATKILARI | |||||||
No | Program öğrenme çıktıları | Katkı düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini göz önünde bulundurarak, uygulamada ekip çalışmasını planlamak ve yönetmek. | x | |||||
2 | Tüm hastalarda tıbbi etik ilkelerini kullanmak ve etik sorunların çözümünde etik karar verme ilkelerini kullanmak. | x | |||||
3 | Etik ilkeleri tüm hastalarda uygulamak ve etik sorunların çözümünde etik karar verme ilkelerini kullanmak | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Aktivite | NO |
Süre (Saatler) |
Total İşgücü (Saatler) |
Ders süresi | 14 | 14 | 14 |
Ders dışı çalışmaların süresi (Ön çalışmalar/İyileştirme) | 4 | 1 | 4 |
Sınavlar | 3 | 1 | 3 |
Ara-Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final | 2 | 1 | 2 |
Total İşgücü | 25 | ||
Total İşgücü / 25 (saat) | 1 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 1 |