Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı diş eti etiğinin temel kaynaklarını belirlemek ve diş eti etiğinin ilkelerini farklı kodlarla tanımaktır.
Dersin İçeriği:
Ders, etik ve etik kuralların tanımlanması, etik karar verme, hasta sorumlulukları, bilgilendirilmiş onam ve hasta mahremiyeti gibi etik ile ilgili konuların yanı sıra vaka senaryoları ve tartışma yoluyla yetkinliklerin uygulanmasını kapsar.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme Çıktıları | Program öğrenme çıktıları | Öğretme teknikleri | Değerlendirme yöntemleri |
Diş hekimliğinde etiğin anlamını değerlendirin ve “meslek” terimini tanıyın ve
hukuk açısından diş hekimliğinde etik ile nasıl ilişkilidir |
PLO 9,15 | 1, 2, 3 | A |
Hasta ilişkileri veya hasta ilişkileri ile ilgili olarak meslek olmanın etik kurallarını tanır.
kuruluşlar |
PLO 9,15 | 1, 2, 3 | A |
Normatif etik teorilerini tanımlayın ve bunları araştırmadaki etik konulara uygulayın
uygulama |
PLO 9,15 | 1, 2, 3 | A |
Dişhekimliği etiğinin ana kaynaklarını tanımlayın ve farklı yaklaşımları tanıyın.
etik karar verme, etik karar verme çerçevesinin adımlarına uyma |
PLO 9,15 | 1, 2, 3 | A |
Diş hekimi hastasının mahremiyetini ve gizliliğini tanıyın ve bunları
deontoloji ile ilgili mesleki sorumluluk |
PLO 9,15 | 1, 2, 3 | A |
Diğer departmanlarla danışma kurallarını listeleyin ve farklı rapor türlerini tanımlayın | PLO 9,15 | 1, 2, 3, 4, | A |
Etik ilkeler açısından ötenazinin gerekçelerini belirlemek ve savaş suçlarını tanımak | PLO 9,15 | 1, 2, 3, 4, | A |
Dersin Akışı
TEORİK DERS İÇERİĞİ *GÜZ
COURSE CONTENT (1.semester) | |||
Hafta | Teorik Konular | Çalışma materyalleri | |
1 | Etik ve etik kavramların tanımı | Önerilen kaynaklar | |
2 | Diş eti etiğinin tanımı | Önerilen kaynaklar | |
3 | Etik kurallar ve vaka değerlendirmesi | Önerilen kaynaklar | |
4 | Ahlaki karar verme | Önerilen kaynaklar | |
5 | Araştırma etiği | Önerilen kaynaklar | |
6 | Tıbbi deontolojinin tanımı ve tarihçesi | Önerilen kaynaklar | |
7 | Bir uygulayıcının görevleri | Önerilen kaynaklar | |
8 | Bir uygulayıcının sorumlulukları | Önerilen kaynaklar | |
9 | İnsanlarda doku ve organ nakli | Önerilen kaynaklar | |
10 | Hazırda bekletme, huzurlu ölüm (ötenazi) | Önerilen kaynaklar | |
11 | tıbbi gizlilik | Önerilen kaynaklar | |
12 | danışma | Önerilen kaynaklar | |
13 |
Tıbbi ve savaş suçları
şarlatanlık |
Önerilen kaynaklar | |
14 | pratisyen hekim yemini | Önerilen kaynaklar |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders kitabı |
Ayşegül Demirhan Erdemir, Tıpta etik ve deontoloji, Nobel Tıp Kitabevleri
2011 |
Ek Kaynaklar |
- Ders Notları
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Belgeler | fotokopi paylaşılabilir. |
Ödev | Paylaşılabilir. |
Sınav | Paylaşılamaz. |
Değerlendirme Sistemi
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALAR | NUMARA | YÜZDE |
Arasınav | 1 | 50 |
Quiz | ||
Final sınavı | ||
Toplam | 50 | |
FİNAL SINAVIN GENEL NOTA KATKILARI | 50 | |
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALARIN GENEL NOTA KATKILARI | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAMA KATKILARI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
3 | Etik ilkeleri tüm hastalarda uygulamak ve etik sorunların çözümünde etik karar verme ilkelerini kullanmak | X | |||||
4 | Dişhekimliği personeli ve hastalarla etkili bir iletişimin sürdürülmesi. | X | |||||
5 | Hasta bilgilerinin gizliliğine özen göstermek ve hasta kayıtlarını eksiksiz bir şekilde tutmak ve muhafaza etmek |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | NUMARA |
Süre (Saatler ) |
Toplam iş yükü (Saatler ) |
Kurs süresi 1. dönem ( teorik) | 14 | 2 | 28 |
Ders dışı çalışmalar ( 1. dönem ) | 14 | 3 | 42 |
TOPLAM | 70 | ||
Toplam iş yükü /25 | 2.8 | ||
Dersin AKTS kredisi | 3 |