Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Eksik dişlerin yerine konmasını analiz edin Sabit ve hareketli protezlerin klinik prosedürlerini planlayın
Dersin İçeriği:
Tüm protez bilgilerinin yardımıyla hastaların (vaka) değerlendirilmesi
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Örnek Olay 5: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test, B: Klinik Öncesi Laboratuvar Çalışması C: Ödev-Vaka çalışması D: Klinik performans formu E:OSCHE
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme Sonuçları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretme Teknikleri | Değerlendirme Yöntemleri |
Farklı protez hastalarını etkileyen anatomik yapıları içeren ağız içi muayeneyi tanımlar. | PLO 2,PLO 3, PLO 4, PLO15 |
1,2,3,5 | A,C,D |
Ölçü materyallerini, artikülatörleri ve yüz yaylarını, inter-oklüzal kayıtları tanımlar. | PLO 2,PLO 3, PLO 4, PLO15 |
1,2,3,5 | A,C,D |
Klinik prosedürleri, yani tedavi planlamasını, tam protezin ölçü alma konfigürasyonunu ve diş düzenlemesi ve protez bitirme ilkelerini analiz edin. | PLO 2,PLO 3, PLO 4, PLO15 |
1,2,3,5 | A,C,D |
Sabit ve hareketli protezlerin laboratuvar prosedürlerini ve gerekirse klinik düzeltmelerini analiz eder ve protezlerin doğumundan sonraki sorunları çözer. | PLO 2,PLO 3, PLO 4, PLO15 |
1,2,3,5 | A,C,D |
Sabit ve hareketli protezlerin endikasyonlarını belirtir. | PLO 2,PLO 3, PLO 4, PLO15 |
1,2,3,5 | A,C,D |
Eksik dişlerin yerine konmasını analiz eder. | PLO 2,PLO 3, PLO 4, PLO15 |
1,2,3,5 | A,C,D |
Sabit ve hareketli protezlerin klinik prosedürlerini planlar. | PLO 2,PLO 3, PLO 4, PLO15 |
1,2,3,5 | A,C,D |
Ölçü malzemelerinin sınıflandırılması ve özellikleri, döner aletler ve frezlerin kullanımı, artikülatörler ve yüz yayları, inter-oklüzal kayıtlar, geçici restorasyonlar, bitirme ve simantasyon analiz eder. | PLO 2,PLO 3, PLO 4, PLO15 |
1,2,3,5 | A,C,D |
Sabit restorasyonların laboratuvar prosedürlerini ve klinik düzeltmelerini tanımlar. | PLO 2,PLO 3, PLO 4, PLO15 |
1,2,3,5 | A,C,D |
Dersin Akışı
DERS İÇERİĞİ (10. Yarıyıl) | |||
Hafta | Konular | Çalışma Materyalleri | |
1 | Nötral Bölge | Önerilen kaynaklar | |
2 | DUS sınavında vaka sunumları ve sorular | Önerilen kaynaklar | |
3 | Diş hekimliğinde zirkonyum | Önerilen kaynaklar | |
4 | DUS sınavında vaka sunumları ve sorular | Önerilen kaynaklar | |
5 | DUS sınavında vaka sunumları ve sorular | Önerilen kaynaklar | |
6 | DUS sınavında vaka sunumları ve sorular | Önerilen kaynaklar | |
7 | DUS sınavında vaka sunumları ve sorularn | Önerilen kaynaklar | |
8 | DUS sınavında vaka sunumları ve sorular | Önerilen kaynaklar | |
9 | Ara-Sınav | ||
10 | Sabit Protezler | Önerilen kaynaklar | |
11 | DUS sınavında vaka sunumları ve sorular | Önerilen kaynaklar | |
12 | DUS sınavında vaka sunumları ve sorular | Önerilen kaynaklar | |
13 | DUS sınavında vaka sunumları ve sorular | Önerilen kaynaklar | |
14 | DUS sınavında vaka sunumları ve sorular | Önerilen kaynaklar | |
Kaynaklar
Ders Kitabı |
|
||
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Belgeler | Literatürler |
Ödevler | |
Sınavlar | 3 Teorik Sınav |
Değerlendirme Sistemi
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALAR | NO | YÜZDE |
Ara-Sınavlar | 2 | %50 |
Quizler | ||
Final Sınavı | 1 | %50 |
Toplam | ||
FİNAL SINAVIN GENEL NOTA KATKILARI | ||
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALARIN GENEL NOTA KATKILARI | ||
Toplam | 100% |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1 | Yaşam boyu öğrenme anlayışını benimsemek, sürekli mesleki gelişim için gerekli planlama ve uygulamaları yapmak. | ||||||
2 | Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini göz önünde bulundurarak, uygulamada ekip çalışmasını planlamak ve yönetmek | ||||||
3 | Etik ilkeleri tüm hastalarda uygulamak ve etik sorunların çözümünde etik karar verme ilkelerini kullanmak. | X | |||||
4 | Diş hekimliği personeli ve hastalarla etkili bir iletişimin sürdürülmesi. | X | |||||
5 | Hasta bilgilerinin gizliliğine özen göstermek ve hasta kayıtlarını eksiksiz bir şekilde tutmak ve muhafaza etmek | ||||||
6 | Ağız ve diş hastalıklarının teşhisi için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerinin kullanılması ve hastanın genel sağlık durumu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkinin yorumlanması. | ||||||
7 | Tüm diş hekimliği uygulamalarında sağlığın korunması ve sürdürülmesini öncelik olarak alarak, tüm koruyucu önlemleri içeren kapsamlı bir tedavi planlaması yapmak. | ||||||
8 | Alternatif tedavi seçeneklerinin planlanması ve planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi verilerek nihai tedavi planlaması konusunda hasta ile ortak karar alınması. | ||||||
9 | Temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle bütünleştirmek ve bu bilgileri hastanın tüm işlemlerinde kullanmak. | ||||||
10 | Hastanın ağız sağlığı risklerini göz önünde bulundurarak tedavi planlaması yapmak ve uzmanlık alanı dışındaki durumlarda bir uzmana başvurmak | ||||||
11 | Hastanın ilk adım sağlık hizmetlerini psikomotor becerileri maksimum düzeyde ve kanıta dayalı diş hekimliği ilkelerini kullanarak gerçekleştirmek. | ||||||
12 | Pediatrik hastalarla zihinsel gelişim aşamaları dikkate alınarak iletişim kurulması ve davranışsal yönetimin sağlanması. | ||||||
13 | Özel gruplara odaklanan topluluk temelli programların planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. | ||||||
14 | Ulusal sağlık politikalarının yeniden düzenlenmesi ve alanlarında gerekli önerilerde bulunmak. | ||||||
15 | Uluslararası literatürü takip etmek, yayınları eleştirel olarak değerlendirmek ve uygulama sırasında araştırma sonuçları ile kanıta dayalı diş hekimliği entegrasyonu. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Miktar | Süre (Saatler) |
Toplam İş Yoğunluğu (Saatler) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahil: 14x Toplam ders saati) | 14 14 |
5 5 |
70 70 |
Sınıf dışı çalışma saatleri (Ön çalışma, uygulama) | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Ödevler | 9 | 2 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yoğunluğu | 180 | ||
Toplam İş Yoğunluğu / 25 (saat) | 7,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |