Ön Koşul Dersleri:
Dersin Amacı:
Öğrenciye ortodontik terminoloji, sabit ortodontik tedavi ptotokolleri, vaka ve seminer sunumu, çıkarılabilir ortodontik apareyler konularında yeterlilik kazandırmayı amaçlayan iki dönemlik bir derstir.
Dersin İçeriği:
Bu derste öğrenciler 4 gruba ayrılır. Sabit ortodontik tedavi, çıkarılabilir ortodontik tedavi, vaka ve seminer grubu. Her konu başlığında klinik çalışma ve gözlem yaparlar ve seminer konuları tartışılır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Lecture, 2: Question1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Sunum, 5:Simülasyon, 6: Video, 7: Uygulamalar, 8:Örnek Olay-Answer, 3: Discussion, 4: Presentation, 5:Simulation, 6: Video, 7: Applications, 8:Case Study
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A:Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli , C: Boşluk doldurma D: Yanlış ve doğru, E: Sözlü Sınav F: Portfolyo, G: Ders etkinliklerine katkı H:Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme Çıktıları | Program öğrenme çıktıları | Öğretme teknikleri | Değerlendirme yöntemleri |
Sabit Ortodontik Tedavi | |||
1) Sabit ortodontik tedavideki süreçleri tanımlayabilme ve öğrencilerin bu alandaki bilgi ve becerilerini geliştirebilme. | 1-3, 6-12, 15 | 1,2,3,8 | A,B,C |
2) Temel sabit ortodontik tedaviyi öğretebilme ve bu alanlarda bilgi ve becerilerini geliştirebilme. | 1-3, 6-12, 15 | 1,2,3,8 | A,B,C |
3) Öğrenciler, klinik ortodontik becerilerini geliştirmek için pHd kliniklerinde klinik gözlem yapar. | |||
4) Ortodontide kullanılan malzemeleri tanımlayabilme. | 1-3, 6-12, 15 | 1,2,3,8 | A,B,C |
5) Ayırma yapmak, ark tellerini değiştirmek, | 1-3, 6-12, 15 | 1,2,3,8 | A,B,C |
5) Fonksiyonel tedavi ile sabit ortodontik tedaviyi tanımlayabilme. | 1-3, 6-12, 15 | 1,2,3,8 | A,B,C |
6) Dental hastayı ortognatik cerrahi ihtiyaçları açısından değerlendirebilme. | 1-3, 6-12, 15 | 1,2,3,8 | A,B,C |
7) Hastayı ihtiyaçları doğrultusunda değerlendirebilme ve disiplinler arası tedavi planı yapabilme. | 1-3, 6-12, 15 | 1,2,3,8 | A,B,C |
8)Ortodontik tedavi sonrası tutma protokollerini tanımlayabilme. | 1-3, 6-12, 15 | 1,2,3,8 | A,B,C |
9)Karma dişlenme durumlarında ortodontik tedavi ihtiyaçlarını anlayabilme ve tedavi planı yapabilme. | 1-3, 6-12, 15 | 1,2,3,8 | A,B,C |
Dersin Akışı
DERS İÇERİĞİ (Teorik) | ||
Hafta | Konular | Çalışma materyalleri |
A | Sabit Ortodontik Tedavi | |
1 | Klinik Oryantasyon | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
2 | Klinik Çalışma ve gözlem | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
3 | Klinik Çalışma ve gözlem | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
4 | Klinik Çalışma ve gözlem | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
5 | Klinik Çalışma ve gözlem | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
6 | Klinik Çalışma ve gözlem | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
7 | Sözlü sınav | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
Removeable orthodontic Treatment | ||
1 | Klinik Oryantasyon | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
2 | Klinik Çalışma ve gözlem | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
3 | Klinik Çalışma ve gözlem | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
4 | Klinik Çalışma ve gözlem | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
5 | Klinik Çalışma ve gözlem | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
6 | Klinik Çalışma ve gözlem | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
7 | Sözlü sınav | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
Vaka Sunumu ve Seminerler | ||
1 | Vaka Yönlendirme | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
2 | Vaka Sunumu ve Seminer | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
3 | Vaka Sunumu ve Seminer | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
4 | Vaka Sunumu ve Seminer | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
5 | Vaka Sunumu ve Seminer | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
6 | Vaka Sunumu ve Seminer | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
7 | Vaka Sunumu ve Seminer | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı |
|
Ek kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MALZEME PAYLAŞIMI | |
Belgeler | Güncel Literatür. |
Ödevler | Paylaşılabilir. |
Sınavlar | Paylaşılamaz. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME | ||
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALAR | NUMARA | YÜZDE |
Vize | 2 | 50% |
Quiz | - | - |
Final Sınavı | 1 | 50% |
Total | 100% | |
FİNAL SINAVIN GENEL NOTA KATKILARI | 1 | 50% |
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALARIN GENEL NOTA KATKILARI | 1 | 50% |
Total | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAMA KATKILARI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Contribution | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşam boyu öğrenme anlayışını benimsemek, sürekli mesleki gelişim için gerekli planlama ve uygulamaları yapmak. | X | |||||
2 | Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini göz önünde bulundurarak, uygulamada ekip çalışmasını planlamak ve yönetmek. | X | |||||
3 | Etik ilkeleri tüm hastalarda uygulamak ve etik sorunların çözümünde etik karar verme ilkelerini kullanmak. | X | |||||
6 | Ağız ve diş hastalıklarının teşhisi için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerinin kullanılması ve hastanın genel sağlık durumu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkinin yorumlanması. | X | |||||
7 | Tüm diş hekimliği uygulamalarında sağlığın korunması ve sürdürülmesini öncelik olarak alarak, tüm koruyucu önlemleri içeren kapsamlı bir tedavi planlaması yapmak. | X | |||||
8 | Alternatif tedavi seçeneklerinin planlanması ve planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi verilerek nihai tedavi planlaması konusunda hasta ile ortak karar alınması. | X | |||||
9 | Temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle bütünleştirmek ve bu bilgileri hastanın tüm işlemlerinde kullanmak. | X | |||||
10 | Hastanın ağız sağlığı risklerini göz önünde bulundurarak tedavi planlaması yapmak ve uzmanlık alanı dışındaki durumlarda bir uzmana başvurmaktır. | X | |||||
11 | Hastanın ilk adım sağlık hizmetlerini psikomotor becerileri maksimum düzeyde ve kanıta dayalı diş hekimliği ilkelerini kullanarak gerçekleştirmek. | X | |||||
12 | Pediatrik hastalarla zihinsel gelişim aşamaları dikkate alınarak iletişim kurulması ve davranışsal yönetimin sağlanması. | X | |||||
15 | Uluslararası literatürü takip etmek, yayınları eleştirel olarak değerlendirmek ve uygulama sırasında araştırma sonuçları ile kanıta dayalı diş hekimliği entegrasyonu. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS İÇERİĞİNE GÖRE ÖĞRENCİ İŞ YÜKÜNE GÖRE AYRILAN AKTS | |||
Faaliyetler | Miktar |
Süre (Saat) |
Toplam İş yoğunluğu (Saat) |
Kurs Süresi (Sınav haftası dahil: 28x Toplam ders saati) | 28 | 3 | 84 |
Sınıf dışı çalışma saatleri (Ön çalışma, uygulama) | 2 | 7 | 14 |
Ara sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Ev ödevi | |||
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (saat) | 4.04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |