Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu, çocuklar için pulpa tedavilerinin temel anlayışını sağlamayı amaçlayan iki dönemlik bir derstir.
Dersin İçeriği:
Bu derste pulpa tedavisi ve diş ağrısı, süt ve immatür daimi dişlerde indirekt ve direkt pulpa tedavisi, süt dişlerinde pulpotomi işlemleri ve pulpa tedavisi, süt dişlerinde direkt pulpa tedavisi ve pulpotomide kullanılan materyaller, apeksogenez ve apeksifikasyon, periodontitis ve erken periodontal hastalıklar, enfekte immatür daimi dişler için yeni tedavi yöntemleri, vitaminler ve hormonlar, çocukların genel anestezi ve sedasyon altında diş rehabilitasyonu, topikal florür, fissür örtücü ve remineralizasyon ajanları, çocuğa psikolojik yaklaşım ve diş tedavisinde çocuğun davranış yönetimi anlatılacaktır. tartışıldı.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Sunum, 5:Simülasyon, 6: Video, 7: Uygulamalar, 8:Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A:Yazılı sınav, B: çoktan seçmeli, C:Boşluk doldurma D:Yanlış ve doğru, E:Sözlü Sınav F:Portfolyo, G:Ders etkinliklerine katkı H:Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretici Methodlar | Değerlendirme Methodları |
1) Pulpa canlılığını korumaya çalışan tekniklerle ve bilimsel kanıtlara dayalı uygun materyallerle çürük diş lezyonlarını ortadan kaldırabilme, önleyebilme ve tedavi edebilme. | 1-15 | 1,2,3,4,7,8 | A,B,C,F,G,H |
2) Süt ve daimi dişlerde sağlıklı, hastalıklı veya hasarlı pulpa ve periradiküler dokuların tanısını ve endodontik tedavisini gösterebilme. | 1-15 | 1,2,3,4,7,8 | A,B,C,F,G,H |
Dersin Akışı
Dersin Akışı (7.SEMESTER) (Teorik) | ||||
Hafta | Başlık | Çalışma Materyalleri | ||
1 | Çocuk Diş Hekimliği Anabilim Dalı prosedürü | Önerilen kaynakların ön incelemesi | ||
2 | Diş ağrıları | Önerilen kaynakların ön incelemesi | ||
3 | Pulpa tedavileri | Önerilen kaynakların ön incelemesi | ||
4 | Süt ve olgunlaşmamış daimi dişler için indirekt pulpa tedavisi | Önerilen kaynakların ön incelemesi | ||
5 | Süt ve olgunlaşmamış daimi dişler için direkt pulpa tedavisi | Önerilen kaynakların ön incelemesi | ||
6 | Süt dişlerinde pulpotomi işlemleri | Önerilen kaynakların ön incelemesi | ||
7 | Süt dişlerinde pulpotomi işlemleri | Önerilen kaynakların ön incelemesi | ||
8 | Süt dişlerinde pulpektomi işlemleri | Önerilen kaynakların ön incelemesi | ||
9 |
|
Önerilen kaynakların ön incelemesi | ||
10 |
Süt dişlerinde pulpa tedavilerinde kullanılan dental materyaller
Direkt pulpa tedavisi için kullanılan dental materyaller |
Önerilen kaynakların ön incelemesi | ||
11 |
|
Önerilen kaynakların ön incelemesi | ||
12 |
|
Önerilen kaynakların ön incelemesi | ||
13 |
Olgunlaşmamış daimi dişlerin pulpa tedavisi
apeksogenezis |
Önerilen kaynakların ön incelemesi | ||
14 |
|
Önerilen kaynakların ön incelemesi |
|
||||||||
1 | periodonsiyumun yapısı | Önerilen kaynakların ön incelemesi | ||||||
2 | Diş eti iltihabının lokal ve genel faktörleri | Önerilen kaynakların ön incelemesi | ||||||
3 | Akut ve kronik diş eti hastalıkları | Önerilen kaynakların ön incelemesi | ||||||
4 | Bazı ilaçlara bağlı dişeti büyümesi | Önerilen kaynakların ön incelemesi | ||||||
5 | Periodontitis ve erken periodontal hastalıklar | Önerilen kaynakların ön incelemesi | ||||||
6 |
|
Önerilen kaynakların ön incelemesi | ||||||
7 | Sistemik hastalıkların belirti ve semptomları olarak periodontal hastalıklar | Önerilen kaynakların ön incelemesi | ||||||
8 | Enfeksiyon hastalıklarının ağız içi semptomları | Önerilen kaynakların ön incelemesi | ||||||
9 | Periodontal dokularla ilgili kimyasal ve termal yanıklar | Önerilen kaynakların ön incelemesi | ||||||
10 | Grup 1: Cam iyonomer simanlarda yeni gelişmeler ve yeni yaklaşımlar | Önerilen kaynakların ön incelemesi | ||||||
11 | Grup 2: Vitaminler: Hipo ve hipervitaminozisin oro-dental sistem üzerine etkileri | Önerilen kaynakların ön incelemesi | ||||||
12 | Grup 3: Hormonlar: Endokrin sistemin hipo ve hiperaktivitesinin oro-dental sistem üzerine etkileri Çocuklarda genel anestezi ve sedasyon altında diş rehabilitasyonu | Önerilen kaynakların ön incelemesi | ||||||
13 | Grup 4: Çocuklarda diş çürüklerinin önlenmesi ve kontrolünde florür alternatifi yöntemler | Önerilen kaynakların ön incelemesi | ||||||
14 | Grup 5: Enfekte immatür genç daimi dişlere çağdaş tedavi yaklaşımları | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
|
||||||||
1-14 | Pediatrik diş hastalarında klinik uygulama. | Önerilen kaynakların ön incelemesi |
|
||||||||
1-14 |
|
Önerilen kaynakların ön incelemesi |
Kaynaklar
|
|
Materyal Paylaşımı
MATERIAL PAYLAŞIMI | |
Dosyalar | Güncel literatürler |
Ödevler | paylaşılabilir. |
Sınavlar | paylaşılamaz. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME | ||
Dönem içi çalışmalar | SAYI | YÜZDE |
Yarı yıl sınavı | 2 | 50% |
Quiz | - | - |
Final Sınavı | 1 | 50% |
Total | 100% | |
FİNAL SINAVIN GENEL NOTA KATKILARI | 1 | 50% |
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALARIN GENEL NOTA KATKILARI | 1 | 50% |
Total | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Dersin Program Çıktılarına Katkısı | |||||||
Yok | Program Çıktıları | Katkı | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşam boyu öğrenme anlayışını benimsemek, sürekli mesleki gelişim için gerekli planlama ve uygulamaları yapmak. | X | |||||
2 | Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini göz önünde bulundurarak, uygulamada ekip çalışmasını planlamak ve yönetmek. | X | |||||
3 | Etik ilkeleri tüm hastalarda uygulamak ve etik sorunların çözümünde etik karar verme ilkelerini kullanmak. | X | |||||
4 | Dişhekimliği personeli ve hastalarla etkili bir iletişimin sürdürülmesi. | X | |||||
5 | Hasta bilgilerinin gizliliğine özen göstermek ve hasta kayıtlarını eksiksiz bir şekilde tutmak ve muhafaza etmek. | X | |||||
6 | Ağız ve diş hastalıklarının teşhisi için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerinin kullanılması ve hastanın genel sağlık durumu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkinin yorumlanması. | X | |||||
7 | Tüm diş hekimliği uygulamalarında sağlığın korunması ve sürdürülmesini öncelik olarak alarak, tüm koruyucu önlemleri içeren kapsamlı bir tedavi planlaması yapmak. | X | |||||
8 | Alternatif tedavi seçeneklerinin planlanması ve planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi verilerek nihai tedavi planlaması konusunda hasta ile ortak karar alınması. | X | |||||
9 | Temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle bütünleştirmek ve bu bilgileri hastanın tüm işlemlerinde kullanmak. | X | |||||
10 | Hastanın ağız sağlığı risklerini göz önünde bulundurarak tedavi planlaması yapmak ve uzmanlık alanı dışındaki durumlarda bir uzmana başvurmaktır. | X | |||||
11 | Hastanın ilk adım sağlık hizmetlerini psikomotor becerileri maksimum düzeyde ve kanıta dayalı diş hekimliği ilkelerini kullanarak gerçekleştirmek. | X | |||||
12 | Pediatrik hastalarla zihinsel gelişim aşamaları dikkate alınarak iletişim kurulması ve davranışsal yönetimin sağlanması. | X | |||||
13 | Özel gruplara odaklanan topluluk temelli programların planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. | X | |||||
14 | Ulusal sağlık politikalarının yeniden düzenlenmesi ve alanlarında gerekli önerilerde bulunmak. | X | |||||
15 | Uluslararası literatürü takip etmek, yayınları eleştirel olarak değerlendirmek ve uygulama sırasında araştırma sonuçları ile kanıta dayalı diş hekimliği entegrasyonu. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS İÇERİĞİNE GÖRE ÖĞRENCİ İŞ YÜKÜNE GÖRE AYRILAN AKTS | |||
Aktiviteler | Değer |
Süre (Saat) |
Total İş gücü(Saat) |
Ders Süresi 1. dönem (teorik) | 14 | 1 | 14 |
Ders Süresi 1. dönem (pratik) | 14 | 2 | 28 |
Ders Süresi 2. dönem (teorik) | 14 | 1 | 14 |
Ders Süresi 2. dönem (pratik) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf dışı çalışma saatleri (Ön çalışma, uygulama) | 28 | 1 | 28 |
Ara sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Ev ödevi | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |