Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu ders dental anestezi alanındaki ilk didaktik ve uygulamalı derstir. Bu ders, öğrencinin dental anestezinin geniş ve çeşitli kapsamının tüm yönlerine maruz kalmasını sağlar. Kurs ayrıca temel bilimler ve tıbbın günlük ağız cerrahisi ve diş hekimliği uygulamalarına entegrasyonunu da teşvik eder. Bu ders diş hekimliğinde lokal anestezinin güvenli ve etkin kullanımında yer alan birçok faktörü öğretir. Lokal anesteziklerin ve vazokonstriktörlerin nörofizyolojisi, farmakolojisi ve spesifik ajanların klinik etkileri sunulmaktadır. Diş hekimliğinde rejyonel anestezi tekniklerinin yanı sıra lokal ve sistemik komplikasyonlar da anlatılmaktadır.
Dersin İçeriği:
Dental anestezinin teorik ve pratik ilkeleri
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Lecture, 2: Question-Answer, 3: Discussion, 4: Case Study 5: Practice
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test, B: Klinik Öncesi Laboratuvar Çalışması C: Ödev-Vaka çalışması D: Klinik performans formu E: OSCHE
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Teaching Methods | Değerlendirme yöntemleri |
Diş tedavisi öncesi hastanın fiziksel durumunu değerlendirin: buna hasta öyküsü, fizik muayene, yaşam bulguları, laboratuvar verileri ve görüntüleme sonuçları alınması ve hastanın tıbbi durumu ile önerilen diş tedavi planı arasındaki ilişkinin anlaşılması ve bir teşhis ve tedavi planı geliştirilmesi dahildir. belirtildiğinde özel yönlendirmeyi dahil etmek | 1,2,6,10,15 | 1,2,3,4 | C,D |
Identify and properly document the medications their patients are taking. It is imperative that the student recognize and understand the possible interactions of the current medications with medications that are part of the proposed dental treatment. | 1,6,7,8,10,15 | 1,2,3,4 | C,D |
Diş cerrahisi ortamında enfeksiyon kontrol prosedürlerini uygulayın ve asepsi ve enfeksiyon kontrolünü anladığınızı gösterin. | 1,6,9 | 1,2,3,4 | C,D |
Temel yaşam desteği prosedürlerini uygulayın. | 1,3,5,6 | 1,2,3,4 | C,D |
Çekim ve lokal anestezi için belirtilen uygun ekipman ve malzemeleri seçin ve kullanın ve lokal anestezi enjeksiyonlarını ve sürmüş dişlerin çekimini yapın ve dental anestezinin lokal ve sistemik komplikasyonlarını değerlendirin. | 1,3,6,8,10 | 1,2,3,4,5 | C,D |
Ağrı yönetimi ve beslenme dahil olmak üzere ameliyat sonrası talimatlar sağlayın ve reçeteleri doğru şekilde yazın | 1,3,8 | 1,2,3,5 | A,C,D |
Gerekirse sütür kapatma prosedürü için belirtilen ekipman ve malzemeleri seçin ve kullanın. | 6,8 | 1,2,3,4,5 | A,C,D |
Cerrahi sonuçları değerlendirin ve cerrahi prosedürlerin komplikasyonlarını ve lokal anestezi başarısızlıklarını yönetin | 1,3,8,9,15 | 1,2,3,5 | A,C,D |
Dersin Akışı
DERS İÇERİĞİ (1.Yarıyıl) | ||
Hafta | Konular | Çalışma materyalleri |
1 | Ağrının Nörobiyolojisi-Fizyolojisi | Önerilen kaynaklar |
2 | Lokal anesteziklerin farmakolojisi ve mekanizmaları (LA)-Farmakoloji | Önerilen kaynaklar |
3 | Lokal Anestezik Ajanlar-Farmakoloji | Önerilen kaynaklar |
4 | Vazokonstriktörler -Farmakoloji | Önerilen kaynaklar |
5 | Trigeminal Sinir, anestezik referans noktaları-Anatomi | Önerilen kaynaklar |
6 | Lokal anestezikler | Önerilen kaynaklar |
7 | Lokal Anestezi Teknikleri | Önerilen kaynaklar |
8 | İnfiltratif, submukozal subperiostal enjeksiyonlar | Önerilen kaynaklar |
9 | Lokal anestezi için ekipmanlar | Önerilen kaynaklar |
10 | Posterior superior alveolar sinir bloğu | Önerilen kaynaklar |
11 | Alt alveolar sinir bloğu | Önerilen kaynaklar |
12 | SINAV | Önerilen kaynaklar |
13 | Preklinikten Kliniğe Geçiş Sınavı | Önerilen kaynaklar |
14 | Video ders | Önerilen kaynaklar |
DERS İÇERİĞİ (2.Yarıyıl) | ||
Hafta | Konular | Önerilen kaynaklar |
1 | Kızılötesi Sinir Bloğu. | Önerilen kaynaklar |
2 | Majus & Incisivum Sinir Blokları | Önerilen kaynaklar |
3 | Gow Gates Tekniği | Önerilen kaynaklar |
4 | Akinosi tekniği | Önerilen kaynaklar |
5 | Zihinsel sinirin anestezisi | Önerilen kaynaklar |
6 | Çocuklarda Lokal Anestezi uygulamaları. | Önerilen kaynaklar |
7 | Posterior Alveolar Sinir Bloğu için Ekstraoral Teknikler | Önerilen kaynaklar |
8 | İnferior Alveolar Sinir Bloğu için Ekstraoral Teknikler | |
9 | Lokal anestezide lokal komplikasyonlar | Recommended sources |
10 | Lokal anestezide sistemik komplikasyonlar | Recommended sources |
11 | SINAV | Recommended sources |
12 | Genel özet | Recommended sources |
13 | Sorular ve cevaplar | Recommended sources |
14 | Dental anestezi için yeni teknolojiler | Recommended sources |
KLİNİK DERS İÇERİĞİ (2. Yarıyıl) | ||
Hafta | Konular | Çalışma materyalleri |
Öğrenci kliniğinde 4 çekimin tamamlanması |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
-Mustafa Türker, Şule Yücetaş. Ağız Diş Çene Hastalıkları Ve Cerrahisi. Atlas kitapçılık 1997
-Reha Kişnişçi. Hakan Tuz. Ağız Cerrahisi Renkli Atlası. -Michael Miloro, G.E. Ghali, Peter E. Larsen, Peter Waite. Peterson'ın Oral ve Maksillofasiyal Cerrahi Prensipleri 2 Cilt. ayarlamak. İkinci baskı -Malamed SF. Lokal Anestezi El Kitabı. 6e -Banu Gürkan Köseoğlu, Çetin Kasapoğlu, Hülya Koçak Berberoğlu. Diş Hekimliğinde Lokal Anestezi. Quintessence Yayıncılık -Anestezi uygulamalarına özel video sunumlar, Anlatımlar, vaka bazlı konferanslar 3. sınıf dershanesinde ve klinik öncesi laboratuvarda uygulamalı kısımda verilmektedir. güz döneminde |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Belgeler | Çağdaş edebiyat |
Ödev | Cerrahi prosedürlerin incelenmesi ve klinik olarak uygulanması. |
Sınavlar | Her yarıyıl en az 1 yazılı ve/veya uygulamalı sınav yapılır. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME | ||
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALAR | NUMARA | YÜZDE |
Ara sınav | 1 | 100% |
Quiz | ||
Ödev | ||
Toplam | 100 | |
FİNAL SINAVIN GENEL NOTA KATKILARI | ||
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALARIN GENEL NOTA KATKILARI | ||
Toplam | 100 |
KURS KATEGORİ | Uzmanlık/Alan Kursları |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAMA KATKILARI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşam boyu öğrenme anlayışını benimsemek, sürekli mesleki gelişim için gerekli planlama ve uygulamaları yapmak. | X | |||||
2 | Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini göz önünde bulundurarak, uygulamada ekip çalışmasını planlamak ve yönetmek. | X | |||||
3 | Etik ilkeleri tüm hastalarda uygulamak ve etik sorunların çözümünde etik karar verme ilkelerini kullanmak. | X | |||||
4 | Dişhekimliği personeli ve hastalarla etkili bir iletişimin sürdürülmesi. | X | |||||
5 | Hasta bilgilerinin gizliliğine özen göstermek ve hasta kayıtlarını eksiksiz bir şekilde tutmak ve muhafaza etmek. | X | |||||
6 | Ağız ve diş hastalıklarının teşhisi için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerinin kullanılması ve hastanın genel sağlık durumu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkinin yorumlanması. | X | |||||
7 | Tüm diş hekimliği uygulamalarında sağlığın korunması ve sürdürülmesini öncelik olarak alarak, tüm koruyucu önlemleri içeren kapsamlı bir tedavi planlaması yapmak. | X | |||||
8 | Alternatif tedavi seçeneklerinin planlanması ve planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi verilerek nihai tedavi planlaması konusunda hasta ile ortak karar alınması. | X | |||||
9 | Temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle bütünleştirmek ve bu bilgileri hastanın tüm işlemlerinde kullanmak. | X | |||||
10 | Hastanın ağız sağlığı risklerini göz önünde bulundurarak tedavi planlaması yapmak ve uzmanlık alanı dışındaki durumlarda bir uzmana başvurmaktır. | X | |||||
11 | Hastanın ilk adım sağlık hizmetlerini psikomotor becerileri maksimum düzeyde ve kanıta dayalı diş hekimliği ilkelerini kullanarak gerçekleştirmek. | X | |||||
12 | Pediatrik hastalarla zihinsel gelişim aşamaları dikkate alınarak iletişim kurulması ve davranışsal yönetimin sağlanması. | X | |||||
13 | Özel gruplara odaklanan topluluk temelli programların planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. | X | |||||
14 | Ulusal sağlık politikalarının yeniden düzenlenmesi ve alanlarında gerekli önerilerde bulunmak. | X | |||||
15 | Following international literature, evaluating publications critically and integration of research results and evidence based dentistry during practice. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS İÇERİĞİNE GÖRE ÖĞRENCİ İŞ YÜKÜNE GÖRE AYRILAN AKTS | |||
Etkinlik | Miktar |
Süre (Saat) |
Toplam İş yoğunluğu (Saat) |
Ders Süresi-Güz-Bahar(Sınav haftası dahil: 28 Toplam ders saati) | 28 | 1 | 28 |
Sınıf dışı çalışma saatleri (Ön çalışma, uygulama) | 18 | 1 | 18 |
Ara sınav | 2 | 4 | 8 |
Quiz | |||
Ödev | |||
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 59 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (h) | 2.36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |