Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu ders, öğrencilere endodonti kavramını tanıtmayı amaçlar ve endodontik yöntemlerle dişin korunmasının önemini vurgular.
Dersin İçeriği:
Öğrencilerimizin hem teorik hem de uygulamalı çalışmalarla bilgi ve beceri kazanmalarına yardımcı olmak.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Vaka Çalışmaları 5: Pratik
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test, B: Klinik öncesi laboratuvar C: Ödev-vaka çalışması D: klinik performans form E: OSCHE
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenim Çıktıları | Program Öğrenim Çıktıları | Öğretme Yöntemleri | Değerlendirme Yöntemleri |
Farklı kavite tasarımları hazırlamak için uygun el ve döner aletlerin kullanır. | PLO 1, PLO 3, PLO 6, PLO 9 | 1,2 | A,C |
Endodonti anabilim dalının genel amaç ve ilkelerini kavrar. | PLO 1, PLO 3, PLO 6, PLO 9 | 1,2 | A,C |
Daimi dişlerin morfolojisini, kök kanal anatomisini ve endodontik kavite prensiplerini kavrar. | PLO 1, PLO 3, PLO 6, PLO 9 | 1,2 | A,C |
Vital pulpa tedavisi ve endodontik tedavi aşamalarını tanımlar. | PLO 1, PLO 3, PLO 6, PLO 9 | 1,2 | A,C |
Rubber-dam kullanımının avantajlarını hem klinik hem de etik açıdan tanımlar ve uygulamasını tanımlayabilir | PLO 1, PLO 3, PLO 6, PLO 9 | 1,2 | A,C |
Dersin Akışı
Week | DERS AKIŞI (1.semester) (Teorical Topics) | Çalışma materyalleri |
1 | Endodontinin tanımı ve tarihçesi | Tavsiye kaynak |
2 | Pulpa tedavisi ve fantom laboratuvarında pulpa tedavi yöntemleri | Tavsiye kaynak |
3 | Endodontide büyütme yöntemleri | Tavsiye kaynak |
4 | Endodontide rubber-dam | Tavsiye kaynak |
5 | Endodontide kullanılan aletler | Tavsiye kaynak |
6 | Endodontide giriş kavitesi hazırlığı | Tavsiye kaynak |
7 | Üst ve alt çene kesici ve kanin dişlerinin pulpa anatomisi ve giriş kavitesi hazırlığı | Tavsiye kaynak |
8 | Üst ve alt çene küçük azı dişlerinin pulpa anatomisi ve giriş kavitesi hazırlığı | Tavsiye kaynak |
9 | Üst ve alt çene büyük azı dişlerinin pulpa anatomisi ve giriş kavitesi hazırlığı | Tavsiye kaynak |
10 | Çalışma uzunluğunun belirlenmesi | Tavsiye kaynak |
11 | Pulpal hastalıklar | Tavsiye kaynak |
12 | Kök kanal ağızlarının belirlenmesiTavsiye kaynak , kök kanallarının temizliği ve yıkanması- girişTavsiye kaynak | Tavsiye kaynak |
13 | Endodontide radyografik yöntemlere giriş | Tavsiye kaynak |
14 | Dersin genel değerlendirmesi | Tavsiye kaynak |
Kaynaklar
Kitap | Mahmoud Torabinejad, Richard E Walton. Endodontics: Princible and practice, 2009. |
Kitap | Philip Lumley, Nick Adams, Philip Tomson. Practical Clinical Endodontics, 2006. |
Kitap | Stephen Cohen, Kenneth M. Hargreaves. Pathways of the pulp, 2010. |
Additional Resources | Ders Notları ve Pratik uygulamalar |
Materyal Paylaşımı
Döküman | Güncel Literatür |
Ödevler | Manuel pratik |
Sınav | 2 adet teorik sınav |
Değerlendirme Sistemi
Dönem için çalışmalar | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Vize | 1 | 50% |
Quiz | ||
Final | 1 | 50% |
Total | 100% | |
Dönem içi Sınavların toplam not üzerine etkisi | ||
Total | 100% |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Katkı Düzeyi | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Yaşam boyu öğrenme anlayışını benimsemek, sürekli mesleki gelişim için gerekli planlama ve uygulamaları yapmak. | x | ||||
2 | Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini göz önünde bulundurarak uygulamada ekip çalışmasını planlamak ve yönetmek | |||||
3 | Etik ilkeleri tüm hastalarda uygulamak ve etik sorunların çözümünde etik karar verme ilkelerini kullanmak. | x | ||||
4 | Diş hekimliği personeli ve hastalarla etkin bir iletişimin sürdürülmesi. | |||||
5 | Hasta bilgilerinin gizliliğine özen göstermek ve hasta kayıtlarını eksiksiz bir şekilde tutmak ve muhafaza etmek | |||||
6 | Ağız ve diş hastalıklarının teşhisi için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerini kullanmak ve hastanın genel sağlık durumu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkiyi yorumlamak. | x | ||||
7 | Tüm diş hekimliği uygulamalarında sağlığın korunması ve sürdürülmesini öncelik olarak alarak, tüm önleyici tedbirleri içeren kapsamlı bir tedavi planlaması yapmak. | |||||
8 | Alternatif tedavi seçeneklerinin planlanması ve planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi verilerek nihai tedavi planlaması konusunda hasta ile ortak karar alınması. | |||||
9 | Temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle bütünleştirmek ve bu bilgileri hastanın tüm işlemlerinde kullanmak. | x | ||||
10 | Hastanın ağız sağlığı risklerini göz önünde bulundurarak tedavi planlaması yapmak ve uzmanlık alanı dışındaki durumlarda bir uzmana başvurarak | |||||
11 | Hastanın ilk basamak sağlık hizmetlerini psikomotor becerileri maksimum düzeyde ve kanıta dayalı diş hekimliği ilkelerini kullanarak gerçekleştirmek. | |||||
12 | Pediatrik hastalarla zihinsel gelişim aşamaları dikkate alınarak iletişim kurulması ve davranışsal yönetimin sağlanması. | |||||
13 | Özel gruplara odaklanan toplum temelli programların planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. | |||||
14 | Ulusal sağlık politikalarının yeniden düzenlenmesi ve alanlarında gerekli önerilerde bulunmak. | |||||
15 | Uluslararası literatürü takip etmek, yayınları eleştirel olarak değerlendirmek ve uygulama sırasında araştırma sonuçları ile kanıta dayalı diş hekimliği entegrasyonu. |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | Quantity | Duration (Hour) |
Total Workload (Hour) |
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 14x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam iş yükü | 126 | ||
Toplam iş yükü / 25 (s) | 5,04 | ||
Dersin AKTS kredisi | 5 |