Öğrencilerimizin hem teorik hem de uygulamalı çalışmalarla bilgi ve beceri kazanmalarına yardımcı olmak.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme çıktıları | Program Learning Outcomes | Program Öğrenim Sonuçları | Değerlendirme methodu |
Dersin sonunda öğrenci | |||
Diş sert doku kaybına göre restorasyon tiplerini planlayın |
PLO 1,
PLO 6, PLO 8, PLO 10 |
1,2,3 | A,C |
Evaluate and diagnose the clinical cases with a large tooth loss. |
PLO 1,
PLO 6, PLO 8, PLO 10 |
1,2,3 | A,C |
İndirekt restorasyonların adezyon adımlarını açıklayın. |
PLO 1,
PLO 6, PLO 8, PLO 10 |
1,2,3 | A,C |
Kompozit ve porselen onley ve inleylerin endikasyonlarını ve uygulama adımlarını karşılaştırın. |
PLO 1,
PLO 6, PLO 8, PLO 10 |
1,2,3 | A,C |
Estetik tedavilerin uygulama aşamalarını planlar. |
PLO 1,
PLO 6, PLO 8, PLO 10 |
1,2,3 | A,C |
Endodontik tedavili dişlerin tedavi prosedürlerini değerlendirir. |
PLO 1,
PLO 6, PLO 8, PLO 10 |
1,2,3 | A,C |
Beyazlatma prosedürünün endikasyonlarını açıklayın. |
PLO 1,
PLO 6, PLO 8, PLO 10 |
1,2,3 | A,C |
Porselen laminatelerin endikasyonlarını ve uygulama adımlarını açıklar. |
PLO 1,
PLO 6, PLO 8, PLO 10 |
1,2,3 | A,C |
Restorasyonların mevcut sorunlarını tanır. |
PLO 1,
PLO 6, PLO 8, PLO 10 |
1,2,3 | A,C |
Fiberle güçlendirilmiş dental materyallerin özelliklerini, endikasyonlarını ve uygulama prosedürünü tanımlar. |
PLO 1,
PLO 6, PLO 8, PLO 10 |
1,2,3 | A,C |
Er:YAG lazerin diş sert dokularında kullanımını karşılaştırın. |
PLO 1,
PLO 6, PLO 8, PLO 10 |
1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
DERS İÇERİĞİ (7. Semester ) | ||
Haftalık teorik konular | Çalışma materyalleri | |
1 | Sert doku kaybına göre restorasyon türleri 1 | Önerilen kaynaklar |
2 | Sert doku kaybına göre restorasyon türleri 2 |
Önerilen kaynaklar |
3 | Endodontik tedavilil dişlerde restorasyon | Önerilen kaynaklar |
4 | Endodontik tedavilil dişlerde restorasyon | Önerilen kaynaklar |
5 | Fiber posts ve uygulamaları | Önerilen kaynaklar |
6 | Estetik diş hekimliği | Önerilen kaynaklar |
7 | Renk ve renk seçimini etkileyen faktörler | Önerilen kaynaklar |
8 | Bleaching 1 | Önerilen kaynaklar |
9 | Bleaching 2 | Önerilen kaynaklar |
10 | Kompozit veneers 1 | Önerilen kaynaklar |
11 | Kompozit veneers 2 | Önerilen kaynaklar |
12 | Minimal invaziv diş hekimliği | Önerilen kaynaklar |
13 | Bulk-Fill kompozit restorasyonlar | Önerilen kaynaklar |
DERS İÇERİĞİ (8. Semester ) | ||||
|
Çalışma materyalleri | |||
1 | Kompozit, inlayler-onlayler-overlayler 1 | Önerilen kaynaklar | ||
2 | Porselen inlayler-onlayler-overlayler 2 | Önerilen kaynaklar | ||
3 | Porselen inlayler-onlayler-overlayler 3 | Önerilen kaynaklar | ||
4 | indirect restorasyonlarda adezyon 1 | Önerilen kaynaklar | ||
5 |
|
Önerilen kaynaklar | ||
6 | Porselen Veneer restorasyonlar 1 | Önerilen kaynaklar | ||
7 | Porselen Veneer restorasyonlar 2 | Önerilen kaynaklar | ||
8 | Fiber güçlendirilmiş kompozitler | Önerilen kaynaklar |
9 |
|
Önerilen kaynaklar | ||
10 |
|
Önerilen kaynaklar | ||
11 | Restorasyonlarda komplikasyonlar 1 | Önerilen kaynaklar | ||
12 | Restorasyonlarda komplikasyonlar 2 | Önerilen kaynaklar |
Kaynaklar
1) Theodore M Roberson, Harald O Heynman Edward J Swift Türkçe Çeviri Sevil Gürgan. Sturdevants Art and Science of Operative Dentistry, Güneş Tıp Yayınları, 2011.
2) Berrin Dayangaç. Kompozit Rezin Restorasyonlar Güneş Kitapevi, 2000.
3) Richard S. Schwartz, Thomas Hilton, J. William Robbins, James B. Summitt. Fundamentals of Operative Dentistry: a contemporary approach Quintessence Publishing Co, 2006
4) Jean-François Poulet, Nairn H. F. Wilson. Massimo Fuzi. Türkçe Çeviri: Arzu Aykor, Jale Tanalp. O5) Galip Gürel Porselen laminat veneerler (Bilim ve Sanat) Quintessence Yayıncılık, 2004.
peratif Dişhekimliğinde Gelişmeler Güncel pratik uygulamalar, Quintessence Yayıncılık, 2006.
Materyal Paylaşımı
Materyal paylaşımı | |
Dosyalar | Güncel literatürler |
Değerlendirme | Ev ödevi olarak manuel uygulamalar |
Sınavlar | 3 kez teorik ve pratik sınav |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME | ||
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALAR | YÜZDELİK ETKİ | |
Yarıyıl | 2 | 50% |
Quizler | ||
Final sınavı | 1 | 50% |
Total | ||
SON SINAVIN GENEL NOTA KATKILARI | ||
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALARIN GENEL NOTA KATKILARI | ||
Total | 100% |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAMA KATKILARI | |||||||
Program Öğrenme Çıktıları Yok | Katkı | ||||||
1 2 3 4 5 | |||||||
1 | Yaşam boyu öğrenme anlayışını benimsemek, sürekli mesleki gelişim için gerekli planlama ve uygulamaları yapmak. | x | |||||
2 | Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini göz önünde bulundurarak, uygulamada ekip çalışmasını planlamak ve yönetmek | ||||||
3 | Etik ilkeleri tüm hastalarda uygulamak ve etik sorunların çözümünde etik karar verme ilkelerini kullanmak. | ||||||
4 | Dişhekimliği personeli ve hastalarla etkili bir iletişimin sürdürülmesi. |
6
5 | Hasta bilgilerinin gizliliğine özen göstermek ve hasta kayıtlarını eksiksiz bir şekilde tutmak ve muhafaza etmek | ||||||
6 | Ağız ve diş hastalıklarının teşhisi için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerinin kullanılması ve hastanın genel sağlık durumu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkinin yorumlanması. | x | |||||
7 | Tüm diş hekimliği uygulamalarında sağlığın korunması ve sürdürülmesini öncelik olarak alarak, tüm önleyici tedbirleri içeren kapsamlı bir tedavi planlaması yapmak. | ||||||
8 | Alternatif tedavi seçeneklerinin planlanması ve planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi verilerek nihai tedavi planlaması konusunda hasta ile ortak karar alınması | x | |||||
9 | Temel tıp bilimlerini klinik bilimlere entegre etmek ve bu bilgileri hastanın tüm işlemlerinde kullanmak. | ||||||
10 | Hastanın ağız sağlığı risklerini göz önünde bulundurarak tedavi planlaması yapmak ve uzmanlık alanı dışındaki durumlarda bir uzmana başvurmak | x | |||||
11 | Hastanın ilk adım sağlık hizmetlerini maksimum psikomotor becerilerle ve kanıta dayalı diş hekimliği ilkelerini kullanarak gerçekleştirmek. | ||||||
12 | Pediatrik hastalarla zihinsel gelişim aşamaları dikkate alınarak iletişim kurulması ve davranışsal yönetimin sağlanması. | ||||||
13 | Özel gruplara odaklanan topluluk temelli programların planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. | ||||||
14 | Ulusal sağlık politikalarının yeniden düzenlenmesi ve alanlarında gerekli önerilerde bulunulması | ||||||
Uluslararası literatürü takip etmek, yayınları eleştirel olarak değerlendirmek
15 ve uygulama sırasında araştırma sonuçları ile kanıta dayalı diş hekimliğinin entegrasyonu. |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERSİN ÖĞRENCİ İŞ YÜKÜNE GÖRE ALAN AKTS AÇIKLAMASI | |||
Aktiviteler | Miktar | Süre (Saat) |
Toplam İş gücü(Saat) |
7
Kurs Süresi (Sınav haftası dahil: (28x Toplam kurs saati) |
14
14 |
3
3 |
42
42 |
Sınıf dışı çalışma saatleri (Ön çalışma, uygulama) | 28 | 2 | 56 |
Yarı-yıl sınavları | 2 | 3 | 6 |
Ev ödevi | 1 | 2 | 2 |
Final sınavları | 1 | 10 | 10 |
Total iş gücü | 158 | ||
Total iş gücü / 25 (s) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |