Gerodontoloji ve diş hekimliğinde yeri.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme Çıktıları | Program Learning Outcomes | Teaching Methods | Assessment Methods |
Geriatrik hastaları ve yaşlıların bakımı için yönetim stratejilerini ve dişhekimliği ekibinin diğer üyelerinin etkileşimini tanımlayın |
PLO 6,PLO 8,
PLO 10 |
1,2,3 | A,C |
Yaşlanmanın normal ve anormal sonuçlarını ayırt edin |
PLO 6,PLO 8,
PLO 10 |
1,2,3 | A,C |
Yaşlılara hareketli protez temini ile ilgili sorunları tanımlar. |
PLO 6,PLO 8,
PLO 10 |
1,2,3 | A,C |
Yaşlı hastalarda diş ve ağız hastalıkları ve bozukluklarının sunumunu ve bu grupları etkileyen çeşitli psikolojik ve sosyal faktörleri açıklar. |
PLO 6,PLO 8,
PLO 10 |
1,2,3 | A,C |
Davranışsal ve algısal bozuklukların farkında olun |
PLO 6,PLO 8,
PLO 10 |
1,2,3 | A,C |
Yaşlı bir hastada endodontik tedavinin uygun bir tedavi seçeneği olduğunu göz önünde bulundurun ve diş pulpasındaki yaşlanmaya bağlı değişikliklerin farkında olarak gerekli protokolleri uygulayın. |
PLO 6,PLO 8,
PLO 10 |
1,2,3 | A,C |
Tedaviden önce hastanın fiziksel durumunu değerlendirin: Bu, hasta öyküsü, fizik muayene, yaşamsal bulgular, laboratuvar verileri ve görüntüleme sonuçlarını almayı ve hastanın tıbbi durumu ile önerilen diş tedavi planı arasındaki ilişkiyi anlamayı ve bir teşhis ve tedavi planı geliştirmeyi içerir. belirtildiğinde özel yönlendirmeyi dahil edin |
PLO 6,PLO 8,
PLO 10 |
1,2,3 | A,C |
Dişsizliğe bağlı anatomik ve estetik sorunları tanır. |
PLO 6,PLO 8,
PLO 10 |
1,2,3 | A,C |
Yaşlı hastalarda kemik, ağız mukozası, dil, tükürük ve tükürük bezleri dahil ağızdaki değişiklikleri ve ağızdaki değişikliklerin nedenlerini (diş sert dokusu ve pulpa dokusu) tanımlayın |
PLO 6,PLO 8,
PLO 10 |
1,2,3 | A,C |
Sistemik hastalığın oro-fasiyal belirtilerini tanımak ve bu şekilde başvuran hastaların yönetimine aşina olmak |
PLO 6,PLO 8,
PLO 10 |
1,2,3 | A,C |
Yaşlı hastalarda oral bulguların yönetimi için ayırıcı tanı ve tedavi seçenekleri geliştirin. |
PLO 6,PLO 8,
PLO 10 |
1,2,3 | A,C |
Yaşlı hastanın oral mukozasını premalign ve malign lezyonlar açısından değerlendirin. |
PLO 6,PLO 8,
PLO 10 |
1,2,3 | A,C |
Tedavi sonrası bakım sağlayın ve ek takip tedavisi ve/veya bir uzmana sevk ihtiyacını belirleyin. |
PLO 6,PLO 8,
PLO 10 |
1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
DERS İÇERİĞİ (9. Yarıyıl) |
||
Hafta | Konular | Çalışma materyalleri |
1 | Gerodontoloji ve diş hekimliğinde yeri | |
2 |
Geriatrik hastalarda protetik rehabilitasyon ve planlama I |
|
3 |
Geriatrik hastalarda protetik rehabilitasyon ve planlama II |
|
4 |
Geriatrik hastalar için periodontal problemler ve periodontoloji |
|
5 |
Geriatrik hastalarda ağız hastalıklarının tedavisi ve bakımı (yaşlı hastalarda ağız mukozası, dil, kemik, çene eklemi, tükürük ve tükürük bezleri dahil ağız dokularındaki değişiklikler). |
|
6 |
Geriatrik hastalar için endodonti ve endodontide gelişmeler |
|
7 |
Geriatrik hastalarda davranış bozuklukları |
|
8 |
geriatrik psikoloji |
|
9 |
Geriatrik hastalarda diş çürükleri |
|
10 |
Diş hekimliğinde sinirbilim |
|
11 |
Geriatrik hastalar için restoratif tedavi |
|
12 |
Geriatrik hastalarda temporomandibular bozukluklar |
|
13 |
Geriatrik hastalarda temporomandibular bozukluklar tedavisi |
|
14 |
Geriatrik hastalarda temporomandibular bozukluklar tedavisi |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR
ders kitabı |
1. Bildiriler 2. Budtz Jorgensen EJ, Yaşlılar için protez: tanı ve tedavi. 1999 3. Zarb George A, Boucher'ın dişsiz hastalar için protetik tedavisi, 1997 4. Gerodontoloji Dergisi |
Ek kaynaklar
|
Materyal Paylaşımı
MALZEME PAYLAŞIMI |
|
Belgeler |
çağdaş edebiyat |
Ödevler | |
sınavlar |
2 Teorik sınav |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME |
||
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALAR |
NUMBER | PERCENTAGE |
Vize | 1 | 50% |
Quizler | ||
Final Sınav | 1 | 50% |
Total | ||
FİNAL SINAVIN GENEL NOTA KATKILARI |
||
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALARIN GENEL NOTA KATKILARI
|
||
Total | 100% |
KURS KATEGORİ
Uzmanlık/Alan Kursları |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAMA KATKILARI
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Contribution | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
Yaşam boyu öğrenme anlayışını benimsemek, sürekli mesleki gelişim için gerekli planlama ve uygulamaları yapmak. |
||||||
2 |
Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini göz önünde bulundurarak, uygulamada ekip çalışmasını planlamak ve yönetmek |
||||||
3 |
Etik ilkeleri tüm hastalarda uygulamak ve etik sorunların çözümünde etik karar verme ilkelerini kullanmak. |
||||||
4 |
Dişhekimliği personeli ve hastalarla etkili bir iletişimin sürdürülmesi. |
||||||
5 |
Hasta bilgilerinin gizliliğine özen göstermek ve hasta kayıtlarını eksiksiz bir şekilde tutmak ve muhafaza etmek |
||||||
6 |
Ağız ve diş hastalıklarının teşhisi için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerinin kullanılması ve hastanın genel sağlık durumu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkinin yorumlanması |
X | |||||
7 |
Tüm diş hekimliği uygulamalarında sağlığın korunması ve sürdürülmesini öncelik olarak alarak, tüm koruyucu önlemleri içeren kapsamlı bir tedavi planlaması yapmak. |
||||||
8 |
Alternatif tedavi seçeneklerinin planlanması ve planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi verilerek nihai tedavi planlaması konusunda hasta ile ortak karar alınması. |
X | |||||
9 |
Temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle bütünleştirmek ve bu bilgileri hastanın tüm işlemlerinde kullanmak. |
||||||
10 |
Hastanın ağız sağlığı risklerini göz önünde bulundurarak tedavi planlaması yapmak ve uzmanlık alanı dışındaki durumlarda bir uzmana başvurarak |
X | |||||
11 |
Hastanın ilk adım sağlık hizmetlerini psikomotor becerileri maksimum düzeyde ve kanıta dayalı diş hekimliği ilkelerini kullanarak gerçekleştirmek. |
||||||
12 |
Pediatrik hastalarla zihinsel gelişim aşamaları dikkate alınarak iletişim kurulması ve davranışsal yönetimin sağlanması. |
||||||
13 |
Özel gruplara odaklanan topluluk temelli programların planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. |
||||||
14 |
Ulusal sağlık politikalarının yeniden düzenlenmesi ve alanlarında gerekli önerilerde bulunmak. |
||||||
15 |
Uluslararası literatürü takip etmek, yayınları eleştirel olarak değerlendirmek ve uygulama sırasında araştırma sonuçları ile kanıta dayalı diş hekimliği entegrasyonu. |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS İÇERİĞİNE GÖRE ÖĞRENCİ İŞ YÜKÜNE GÖRE AYRILAN AKTS |
|||
faaliyetler |
Quantity |
Duration (Hour) |
Total Workload (Hour) |
Kurs Süresi (Sınav haftası dahil: 14x Toplam ders saati) |
14 | 1 | 14 |
Sınıf dışı çalışma saatleri (Ön çalışma, uygulama) |
2 | 1 | 2 |
Vizeler | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 7 | 1 | 7 |
Final sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü |
25 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (saat) |
1 | ||
Dersin AKTS Kredisi |
1 |