• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
DENT 456
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
2
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Oral cerrahide dördüncü yıl didaktik kursu, gömülü dişlerin yönetimi, apikal rezeksiyon, çenelerin iyi huylu ve kötü huylu lezyonlarının tedavisi ve genel anestezi ve sedasyon yönetimi gibi daha ileri cerrahi konulara odaklanır. Ağız cerrahisinde dördüncü yıl klinik kursu, öğrencilerin eksodonti prosedürleri, cerrahi konsültasyonlar ve postoperatif değerlendirmeler dahil olmak üzere bölümün tüm faaliyetlerine tamamen daldıkları 2 dönemlik entegre klinikten oluşur; karmaşık dentoalveolar cerrahi vakalara yardımcı olmak.
Dersin İçeriği: 

Gömülü dişlerin cerrahi tedavisi, kist ve bening tümörleri, yumuşak ve sert dokuların orofasiyal enfeksiyonu, temel ve ileri yaşam desteği tartışılacaktır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Örnek Olay 5: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav B: Klinik Öncesi Laboratuvar Çalışması C: Ödev D: Klinik performans formu E: OSCHE

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Öğrenme Çıktıları Program Learning Outcomes Teaching Methods  Assessment Methods 
Tıbbi acil durumları tanıyın ve teşhis edin ve alerjik ve anafilaktik reaksiyonları yönetin ve temel yaşam desteği de dahil olmak üzere tıbbi acil durumlar için ilk stabilize edici tedaviyi gerçekleştirilir. 1,3,9,15 1,2,3,4,5 A,D,E
Hasta anksiyetesini değerlendirin ve genel anestezi, enteral, parenteral veya inhalasyon sedasyonu ihtiyacını belirleyin ve dental anksiyetenin üstesinden gelmek için yardım sağlanır 1,3,6,15 1,2,3,4,5 A,D,E
Hastaların oral ve maksillofasiyal enfeksiyon yönetimi pratisyen hekimin uzmanlık düzeyi dahilindeyse tedavi sağlayın veya hastayı konsültasyon için bir uzmana yönlendirilir.  
1,3,6,8,10,15
  1,2,3,4, A,D,E
Orofasiyal bölgelerin enfeksiyonlarını, maksiller sinüs hastalıklarını ve tükürük bezi hastalıklarını ve çene kistlerinin cerrahi tedavisini tanınır. 1,3,6,7,10,15 1,2,3,4 A,D,E
İyileşmeyi kolaylaştırmak için kullanılan yara iyileşmesi, hemostaz ve dikiş materyallerini tanımlanır. 1,3,6,7,8,9,10,15 1,2,3,4, A,D,E
Cerrahi prosedürlerle ilişkili cerrahi sonrası komplikasyonlar teşhis edilir ve tedavi edilir. 1,3,7,8,9,10,15 1,2,3,4 A,D,E
Hem sert hem de yumuşak doku biyopsisi ihtiyacını fark edin ve biyopsi raporunu yorumlayın ve buna göre tedavi edin.  
1,3,6,7,8,9,10,15
1,2,3,4 A,D,E

Dersin Akışı

 

  2. Dönem  
Haftat Konular Ders Materyalleri
1 Odontojenik enfeksiyonların yönetimi ve önlenmesi ilkeleri Recommended resources
2 Odontojenik enfeksiyonların patofizyolojisi Recommended resources
3 Yumuşak doku enfeksiyonları ve apse tedavisi Recommended resources
4 Birincil maksiller boşluklar ve enfeksiyonlar Recommended resources
5 Birincil mandibular boşluklar ve enfeksiyonlar Recommended resources
6 İkincil fasyal boşluklar ve enfeksiyonlar Recommended resources
7 Çiğneme boşlukları ve enfeksiyonlar Recommended resources
8 Kavernozus sinüs trombozu etiyolojileri ve tedavisi/ ARA SINAV Recommended resources
9 Ludwig angina, Sellulit, panfasial selülit tanı ve tedavisi Recommended resources
10 Çenelerin osteomiyelitinin teşhisi ve sınıflandırılması Recommended resources
11 Çene osteomiyelit tedavisi Recommended resources
12 Birincil ve ikincil sinüs hastalıkları ve tedavileri /MAKYAJ SINAVI Recommended resources
13 Maksiller sinüs hastalıkları/ Oroantral fistül etiyolojileri ve tedavileri  Cadwell-Luc prosedürleri Recommended resources
14 MRONJ'nin teşhisi ve yönetimi  

Kaynaklar

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Hands out
  2. Oral Surgery Clinical Manual
  3. Mustafa Türker, Şule Yücetaş.  Ağız Diş Çene Hastalıkları Ve Cerrahisi. Atlas kitapçılık 1997
  4. Reha Kişnişçi. Hakan Tüz. Ağız Cerrahisi Renkli Atlası.
  5. Michael Miloro, G. E. Ghali, Peter E. Larsen, Peter Waite. Peterson's Principals of Oral and Maxillofacial Surgery 2 Vol. set. Second Edition

       6.   Basics of Anesthesia: Expert Consult – Saunders; Sixth edition, 2011.

Materyal Paylaşımı

MALZEME PAYLAŞIMI
Belgeler Literatürler
Atamalar  
Sınavlar Teorik ve pratik biçimlendirici ve özetleyici sınavlar

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALAR SAYI YÜZDE
Biçimlendirici Sınavlar 2 100%
Özetleyici 1             -
Toplam 3 100%
Finalin genel başarıya katkısı 1 50%
Biçimlendiricilerin genel başarıya katkısı 1 50%
Toplam 3 100%
Biçimlendirici sınavlar 2 50%

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No Program Öğrenme Çıktıları Contribution
1 2 3 4 5  
1 Yaşam boyu öğrenme anlayışını benimsemek, sürekli mesleki gelişim için gerekli planlama ve uygulamaları yapmak.         X  
2 Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini göz önünde bulundurarak, uygulamada ekip çalışmasını planlamak ve yönetmek. X          
3 Etik ilkeleri tüm hastalarda uygulamak ve etik sorunların çözümünde etik karar verme ilkelerini kullanmak.         X  
4 Dişhekimliği personeli ve hastalarla etkili bir iletişimin sürdürülmesi. X          
5 Hasta bilgilerinin gizliliğine özen göstermek ve hasta kayıtlarını eksiksiz bir şekilde tutmak ve muhafaza etmek.         X  
6 Ağız ve diş hastalıklarının teşhisi için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerinin kullanılması ve hastanın genel sağlık durumu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkinin yorumlanması.         X  
7 Tüm diş hekimliği uygulamalarında sağlığın korunması ve sürdürülmesini öncelik olarak alarak, tüm koruyucu önlemleri içeren kapsamlı bir tedavi planlaması yapmak.         X  
8 Alternatif tedavi seçeneklerinin planlanması ve planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi verilerek nihai tedavi planlaması konusunda hasta ile ortak karar alınması.         X  
9 Temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle bütünleştirmek ve bu bilgileri hastanın tüm işlemlerinde kullanmak.         X  
10 Hastanın ağız sağlığı risklerini göz önünde bulundurarak tedavi planlaması yapmak ve uzmanlık alanı dışındaki durumlarda bir uzmana başvurmaktır.         X  
11 Hastanın ilk adım sağlık hizmetlerini psikomotor becerileri maksimum düzeyde ve kanıta dayalı diş hekimliği ilkelerini kullanarak gerçekleştirmek. X          
12 Pediatrik hastalarla zihinsel gelişim aşamaları dikkate alınarak iletişim kurulması ve davranışsal yönetimin sağlanması. X          
13 Özel gruplara odaklanan topluluk temelli programların planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. X          
14 Ulusal sağlık politikalarının yeniden düzenlenmesi ve alanlarında gerekli önerilerde bulunmak. X          
15 Uluslararası literatürü takip etmek, yayınları eleştirel olarak değerlendirmek ve uygulama sırasında araştırma sonuçları ile kanıta dayalı diş hekimliği entegrasyonu.         X  

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS İÇERİĞİNE GÖRE ÖĞRENCİ İŞ YÜKÜNE GÖRE AYRILAN AKTS
Aktiviteler Miktar Süre
(Saat)
Toplam
İş yoğunluğu
(Saat)
Kurs süresi Güz dönemi   (Teorik)  14 3 42
Kurs süresi Güz dönemi   (Pratik) 14 2 28
Kurs süresi Bahar dönemi   (Teorik) 14 2 28
Kurs süresi Bahar dönemi   (Pratik) 14 2 28
Sınıf dışı çalışma saatleri (Ön çalışma, uygulama) (1. ve 2. dönem) 28 2 56
Ara dönem 2 4 8
Quizler 1 4 4
Ödevler      
Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü     204
Toplam İş Yükü / 25 (saat)     8,16
Dersin AKTS Kredisi     8