Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Oral tıp, oral ve perioral hastalıkların tanı ve tedavisi ve bu tür hastaların yönetimi ile ilgilidir. Bu ders öğrencilere ağız ve para-ağız yapılarını doğrudan etkileyen ağız durumlarının yanı sıra yaygın tıbbi rahatsızlıkları ve yaygın karmaşık tıbbi rahatsızlıkları olan hastalarda diş tedavisinin nasıl değiştirileceğini anlamaları için bir temel sağlar.
Dersin İçeriği:
Oral ve perioral hastalıkların tanı ve tedavisi ve bu tür hastaların yönetimi, yaygın tıbbi rahatsızlıklar ve yaygın karmaşık tıbbi durumlara sahip hastalarda diş tedavisinin nasıl değiştirileceği ve öğrencilerin teşhis ve tedavi prosedürleri sırasında hastalarını geliştirmek için hastaları gözlemlediği klinik bölüm. klinik beceriler.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Örnek olay, 5: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test, B: Klinik öncesi laboratuvar çalışması, C: Ödev-Vaka çalışması, D: Klinik performans değerlendirme formları, E: AGİT
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme çıktıları |
Program
|
Öğretici Methodu | Değerlendirme yöntemleri | ||
1) Tedaviden önce hastanın fiziksel durumunu değerlendirin: Bu, hasta öyküsü, fizik muayene, yaşamsal bulgular, laboratuvar verileri ve görüntüleme sonuçlarını almayı ve hastanın tıbbi durumu ile önerilen diş tedavi planı arasındaki ilişkiyi anlamayı ve bir teşhis ve tedavi geliştirmeyi içerir. belirtildiğinde özel sevk dahil etmeyi planlayın. | PLO 2, PLO 4, PLO 5, PLO 6, PLO 8, PLO 10 | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C, D, E | ||
2) Sistemik hastalığın ağız-yüz bulgularını tanır ve bu şekilde başvuran hastaların yönetimine aşina olur. | PLO 6, PLO 9 | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C, D, E | ||
3) Odontojenik ve nonodontojenik hastalıkları (Kistler ve tümörler), ağız boşluğunu etkileyen premalign ve malign lezyonları, tükürük bezi hastalıklarını, cilt bozukluklarını ve bunların ağız bulgularını tanımlar. | PLO 6, PLO 9 | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C, D, E | ||
|
PLO 6, PLO 8, PLO 9, PLO 10 | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C, D, E | ||
5) Oral ve maksillofasiyal patolojisi olan hastaların yönetiminde ayırıcı tanı ve tedavi seçenekleri geliştirir. | PLO 6, PLO 8, PLO 9 | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C, D, E | ||
6) Tedavi seçeneklerini hastayla tartışın. | PLO 8 | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C, D, E | ||
7) Biyopsi raporunu yorumlayın ve ona göre tedavi edin. | PLO 6, PLO 9, PLO 11 | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C, D, E | ||
8) Premalign ve malign lezyonların tedavi yaklaşımlarını yönetir. | PLO 8 | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C, D, E | ||
9) Radyasyon ve/veya kemoterapi gören hastaların tedavilerini yönetmek. | PLO 6, PLO 7 | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C, D, E | ||
10) Oral ve maksillofasiyal enfeksiyonun şiddetini değerlendirin | PLO 6, PLO 9 | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C, D, E | ||
11) Tedavi sonrası bakım sağlayın ve ek takip tedavisi ve/veya bir uzmana sevk ihtiyacını belirleyin. | PLO 7, PLO 11 | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C, D, E | ||
12) Orofasiyal ağrıyı teşhis edin. | PLO 6 | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C, D, E | ||
13) Radyoterapi ve kemoterapide hastaların otoimmün ve psikosomatik hastalık komplikasyonlarının oral bulgularını değerlendirir. | PLO 6, PLO 9 | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C, D, E | ||
14) Diş tedavisi sırasında oluşabilecek tıbbi komplikasyonları yönetir. | PLO 6, PLO 8, PLO 10, PLO 11 | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C, D, E | ||
15) Önleme, teşhis ve yönetimini kolaylaştırmak için ağız hastalıklarının etiyolojisi ve patolojik süreçlerini tanımak. | PLO 6, PLO 7, PLO 9 | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C, D, E |
Dersin Akışı
Ders Akışı (7.semester) | ||||
Hafta | Teorik başlıklar | Çalışma Materyalleri | ||
1 | Orofacial ağrı | Kaynakları çalışın | ||
1 | Genel bilgi | Kaynakları çalışın | ||
2 | Orofacial ağrı | Kaynakları çalışın | ||
2 | Lipid retiküloendoteliasis | Kaynakları çalışın | ||
3 | Focal enfeksiyon | Kaynakları çalışın | ||
3 | Nonlipid retiküloendoteliasis I | Kaynakları çalışın | ||
4 | Diş hekimliğinde non steroidler | Kaynakları çalışın | ||
4 | Nonlipid retiküloendoteliasis II | Kaynakları çalışın | ||
5 | Bağışıklık sistemi hastalıkları | Kaynakları çalışın | ||
5 | Kistlerin genel patolojisi | Kaynakları çalışın | ||
6 | Primer mukoza lezyonları | Kaynakları çalışın | ||
6 | Gelişimsel kistler | Kaynakları çalışın | ||
7 | Sekonder mukoza lezyonları | Kaynakları çalışın | ||
7 | Gelişimsel kistler II | Kaynakları çalışın | ||
8 | Sekonder mukoza lezyonları | Kaynakları çalışın | ||
8 | Periapikal kemik lezyonları | Kaynakları çalışın | ||
9 | Aftöz hastalıklar | Kaynakları çalışın | ||
9 | Nonodontogenic kistler ve sert doku kistleri | Kaynakları çalışın | ||
10 | Oncotheraphy hastaları | Kaynakları çalışın | ||
10 | Epithelial Odontogenic tümörler | Kaynakları çalışın | ||
11 | Bisphosphonate nekroz - Osteoradionecrosis | Kaynakları çalışın | ||
11 |
Mezenkimal ve Karışık Odontojenik tümörler Malign odontojenik tümörler |
Kaynakları çalışın | ||
12 | Premalign Lezyonlar | Kaynakları çalışın | ||
12 | Oral mukozada ki spesifik enfeksiyonlar | Kaynakları çalışın | ||
13 | Premalign Lezyonlar II | Kaynakları çalışın | ||
13 | Problem esaslı öğrenme | Kaynakları çalışın | ||
14 | Vaka tartışması | Kaynakları çalışın | ||
14 |
|
Kaynakları çalışın |
Ders Akışı (8.semester) | ||
Hafta | Teorik başlıklar | Çalışma Materyalleri |
1 | Oral mukozanın virüs enfeksiyonları I | Kaynakları çalışın | ||
1 | Benign tümörlerin patolojisi | Kaynakları çalışın | ||
2 | Oral mukozanın virüs enfeksiyonları I | Kaynakları çalışın | ||
2 | Yumuşak Doku/Benign tümörler/Epitelyal nonodontojenik tümörler I | Kaynakları çalışın | ||
3 | Dil hastalıkları | Kaynakları çalışın | ||
3 |
|
Kaynakları çalışın | ||
4 | Dudak hastalıkları | Kaynakları çalışın | ||
4 | Malign tümörlerin patolojisi | Kaynakları çalışın | ||
5 | Oral mukozanın beyaz lezyonları | Kaynakları çalışın | ||
5 | Epitelyal Malign tümörler | Kaynakları çalışın | ||
6 | Precancerous lezyonlar ve TNM sınıflaması | Kaynakları çalışın | ||
6 | Mezenşimal Malign tümörler | Kaynakları çalışın | ||
7 |
|
Kaynakları çalışın | ||
7 | Granülömatöz hastalıklar | Kaynakları çalışın | ||
8 | Liken planus ve tedavisi | Kaynakları çalışın | ||
8 | Gelişimsel hastalıklar/yumuşak doku | Kaynakları çalışın | ||
9 | Tükürük bezi hastalıklarının belirtileri | Kaynakları çalışın | ||
9 | Gelişimsel hastalıklar / kemik dokusu | Kaynakları çalışın | ||
10 | Ağız hastalıklarının ayırıcı tanısı (Problem esaslı) | Kaynakları çalışın | ||
10 | Proteze bağlı ağız dokularındaki değişiklikler (Problem esaslı) | Kaynakları çalışın | ||
11 | Ağız boşluğunun bakteriyel hastalıkları | Kaynakları çalışın | ||
11 | Ağız boşluğunun mantar hastalıkları | Kaynakları çalışın | ||
12 | Oral mukoza ve perioral bölgede alerjik reaksiyon | Kaynakları çalışın | ||
12 | Protein ve karbonhidrat metabolizması hastalıkları | Kaynakları çalışın | ||
13 | Vaka tartışmaları | Kaynakları çalışın | ||
13 | Deri hastalıklarının ağız bulguları | Kaynakları çalışın | ||
14 | Problem esaslı öğrenme | Kaynakları çalışın | ||
14 | Vaka tartışması | Kaynakları çalışın |
PRACTICAL COURSE CONTENT * FALL
|
|||||||
1 | Pratik çalışmalar Ağız Hastalıkları | Kaynakları çalışın | |||||
2 | Pratik çalışmalar Ağız Hastalıkları | Kaynakları çalışın | |||||
3 | Pratik çalışmalar Ağız Hastalıkları | Kaynakları çalışın | |||||
4 | Pratik çalışmalar Ağız Hastalıkları | Kaynakları çalışın | |||||
5 | Pratik çalışmalar Ağız Hastalıkları | Kaynakları çalışın | |||||
6 | Pratik çalışmalar Ağız Hastalıkları | Kaynakları çalışın | |||||
7 | Pratik çalışmalar Ağız Hastalıkları | Kaynakları çalışın | |||||
8 | Pratik çalışmalar Ağız Hastalıkları | Kaynakları çalışın | |||||
9 | Pratik çalışmalar Ağız Hastalıkları | Kaynakları çalışın | |||||
10 | Pratik çalışmalar Ağız Hastalıkları | Kaynakları çalışın | |||||
11 | Pratik çalışmalar Ağız Hastalıkları | Kaynakları çalışın | |||||
12 | Pratik çalışmalar Ağız Hastalıkları | Kaynakları çalışın | |||||
13 | Pratik çalışmalar Ağız Hastalıkları | Kaynakları çalışın | |||||
14 | Pratik çalışmalar Ağız Hastalıkları | Study the Kaynakları çalışın. |
PRATİK DERS İÇERİĞİ * BAHAR
|
|||||||
1 | Pratik çalışmalar Ağız Hastalıkları |
|
|||||
2 | Pratik çalışmalar Ağız Hastalıkları |
|
|||||
3 | Pratik çalışmalar Ağız Hastalıkları |
|
|||||
4 | Pratik çalışmalar Ağız Hastalıkları |
|
|||||
5 | Pratik çalışmalar Ağız Hastalıkları |
|
|||||
6 | Pratik çalışmalar Ağız Hastalıkları |
|
|||||
7 | Pratik çalışmalar Ağız Hastalıkları |
|
|||||
8 | Pratik çalışmalar Ağız Hastalıkları |
|
|||||
9 | Pratik çalışmalar Ağız Hastalıkları |
|
|||||
10 | Pratik çalışmalar Ağız Hastalıkları |
|
|||||
11 | Pratik çalışmalar Ağız Hastalıkları |
|
|||||
12 | Pratik çalışmalar Ağız Hastalıkları |
|
|||||
13 | Pratik çalışmalar Ağız Hastalıkları |
|
|||||
14 | Pratik çalışmalar Ağız Hastalıkları |
|
Kaynaklar
|
|
Materyal Paylaşımı
MATERIAL PAYLAŞIMI | |
Dosyalar | Fotokopi paylaşılabilir. |
Ödevler | Paylaşılabilir |
Sınavlar | Paylaşılmaz |
Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme
Dönem içi çalışmalar | SAYI | YÜZDE |
Yarı yıl sınavı | 1 | 50 |
Quiz | - | - |
Ev ödevi | - | - |
Total | 50 | |
FİNAL SINAVIN GENEL NOTA KATKILARI | 50 | |
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALARIN GENEL NOTA KATKILARI | 50 | |
Total | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Dersin Program Çıktılarına Katkısı | |||||||
Yok | , Program Çıktılarına Katkısı | Katkı | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşam boyu öğrenme anlayışını benimsemek, sürekli mesleki gelişim için gerekli planlama ve uygulamaları yapmak. | ||||||
2 | Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini göz önünde bulundurarak, uygulamada ekip çalışmasını planlamak ve yönetmek. | X | |||||
3 | Etik ilkeleri tüm hastalarda uygulamak ve etik sorunların çözümünde etik karar verme ilkelerini kullanmak. | ||||||
4 | Dişhekimliği personeli ve hastalarla etkili bir iletişimin sürdürülmesi. | X | |||||
5 | Hasta bilgilerinin gizliliğine özen göstermek ve hasta kayıtlarını eksiksiz bir şekilde tutmak ve muhafaza etmek. | X | |||||
6 | Ağız ve diş hastalıklarının teşhisi için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerinin kullanılması ve hastanın genel sağlık durumu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkinin yorumlanması. | X | |||||
7 | Tüm diş hekimliği uygulamalarında sağlığın korunması ve sürdürülmesini öncelik olarak alarak, tüm koruyucu önlemleri içeren kapsamlı bir tedavi planlaması yapmak. | X | |||||
8 | Alternatif tedavi seçeneklerinin planlanması ve planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi verilerek nihai tedavi planlaması konusunda hasta ile ortak karar alınması. | X | |||||
9 | Temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle bütünleştirmek ve bu bilgileri hastanın tüm işlemlerinde kullanmak. | X | |||||
10 | Hastanın ağız sağlığı risklerini göz önünde bulundurarak tedavi planlaması yapmak ve uzmanlık alanı dışındaki durumlarda bir uzmana başvurmaktır. | X | |||||
11 | Hastanın ilk adım sağlık hizmetlerini psikomotor becerileri maksimum düzeyde ve kanıta dayalı diş hekimliği ilkelerini kullanarak gerçekleştirmek. | X | |||||
12 | Pediatrik hastalarla zihinsel gelişim aşamaları dikkate alınarak iletişim kurulması ve davranışsal yönetimin sağlanması. | ||||||
13 | Özel gruplara odaklanan topluluk temelli programların planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. | ||||||
14 | Ulusal sağlık politikalarının yeniden düzenlenmesi ve alanlarında gerekli önerilerde bulunmak. | ||||||
15 | Uluslararası literatürü takip etmek, yayınları eleştirel olarak değerlendirmek ve uygulama sırasında araştırma sonuçları ile kanıta dayalı diş hekimliği entegrasyonu. |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS İÇERİĞİNE GÖRE ÖĞRENCİ İŞ YÜKÜNE GÖRE AYRILAN AKTS
Aktiviteler | Miktar |
Süre (Saat) |
Total İşgücü (Saat) |
Kurs Süresi (Sınav haftası dahil: 28 x Toplam ders saati) | 28 | 4 | 112 |
Sınıf dışı çalışma saatleri (Ön çalışma, uygulama) | 28 | 1 | 28 |
Yarı-yıl | 2 | 8 | 8 |
Ödev | - | - | - |
Final sınavı | 1 | 14 | 14 |
Total iş gücü | 162 | ||
Total iş gücü / 25 (s) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |