Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Kursun genel amacı, katılımcılara klinik dijital fotoğrafçılığın değeri ve uygulaması hakkında bir anlayış kazandırmak ve temel kamera ve bilgisayar tekniklerinde beceriler kazandırmaktır.
Dersin İçeriği:
Fotoğrafçılığın temel kuralları, makine parçalarının fotoğrafları, diş fotoğrafçılığı tekniklerinin kural ve uygulamalarını içerir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Örnek Olay 5: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test, B: Klinik Öncesi Laboratuvar Çalışması C: Ödev-Vaka çalışması D: Klinik performans formu E: OSCE
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretme teknikleri | Değerlendirme yöntemleri |
Doğru bir klinik fotoğraf kaydının faydalarını anlayın |
PLO 1,PLO 3,
PLO 5, PLO 15 |
1,2,3,5 | A,C |
Uygun fotoğraf ekipmanı seçin |
PLO 1,PLO 3,
PLO 5, PLO 15 |
1,2,3,5 | A,C |
Kompozisyon ve ışıklandırma dahil olmak üzere klinik fotoğrafçılık için temel teknikleri anlayın ve kullanın |
PLO 1,PLO 3,
PLO 5, PLO 15 |
1,2,3,5 | A,C |
Dijital fotoğrafları arşivlemek, depolamak, etiketlemek ve almak için temel teknikleri anlayın ve kullanın |
PLO 1,PLO 3,
PLO 5, PLO 15 |
1,2,3,5 | A,C |
Görüntüleri işlemek için temel teknikleri kullanın |
PLO 1,PLO 3,
PLO 5, PLO 15 |
1,2,3,5 | A,C |
Klinik dijital fotoğrafları çekerken ve saklarken temel yasal sorunları anlayın |
PLO 1,PLO 3,
PLO 5, PLO 15 |
1,2,3,5 | A,C |
Dersin Akışı
DERS İÇERİĞİ (7. Yarıyıl) | ||
Hafta | Konular | Çalışma materyalleri |
1 | Fotoğrafın tanımı ve tarihçesi | Önerilen kaynaklar |
2 | Kamera türü, Kamera parçası ve Temel fotoğrafçılık kavramları | Önerilen kaynaklar |
3 | Davetli öğretim üyesi | Önerilen kaynaklar |
4 | Dental Fotoğraf ve makine seçimi Dental Fotoğraf çekim ayarları. Dental Fotoğrafçılıkta Kullanılan Aksesuarlar | Önerilen kaynaklar |
5 | Ağız içi, ağız dışı fotoğraflama kuralları | Önerilen kaynaklar |
6 | Görüntü aktarımı, görüntü işleme, görüntü saklama, arşivleme ve yasal sorumluluklar. | Önerilen kaynaklar |
7 | Davetli öğretim üyesi | Önerilen kaynaklar |
8 | Photoshop-1 | Önerilen kaynaklar |
9 | Photoshop-2 | Önerilen kaynaklar |
10 | Vaka fotoğraflarının tartışılması ve değerlendirilmesi (onarıcı) | Önerilen kaynaklar |
11 | Diş Fotoğrafçılığı hakkında genel değerlendirme | Önerilen kaynaklar |
12 | Vaka fotoğraflarının tartışılması ve değerlendirilmesi (ortodontik) | Önerilen kaynaklar |
13 | Vaka fotoğraflarının tartışılması ve değerlendirilmesi (protez tedavisi) | Önerilen kaynaklar |
14 | Vaka fotoğraflarının tartışılması ve değerlendirilmesi(prostodonti) | Önerilen kaynaklar |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı | 1) Ömer Engin, Dental fotografçılık, 2013. |
Ek kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Belgeler | Güncel Literatür |
Bölgeler | |
Sınavlar | 2 Teorik sınav |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME | ||||
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALAR |
|
YÜZDE | ||
Vizeler | 1 | 50% | ||
Quizler | ||||
Final Sınavı | 1 | 50% | ||
Total | ||||
FİNAL SINAVIN GENEL NOTA KATKILARI | ||||
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALARIN GENEL NOTA KATKILARI | ||||
Total | 100% |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAMA KATKILARI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşam boyu öğrenme anlayışını benimsemek, sürekli mesleki gelişim için gerekli planlama ve uygulamaları yapmak. | X | |||||
2 | Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini göz önünde bulundurarak, uygulamada ekip çalışmasını planlamak ve yönetmek | ||||||
3 | Etik ilkeleri tüm hastalarda uygulamak ve etik sorunların çözümünde etik karar verme ilkelerini kullanmak. | X | |||||
4 | Dişhekimliği personeli ve hastalarla etkili bir iletişimin sürdürülmesi. | ||||||
5 | Hasta bilgilerinin gizliliğine özen göstermek ve hasta kayıtlarını eksiksiz bir şekilde tutmak ve muhafaza etmek | X | |||||
6 | Ağız ve diş hastalıklarının teşhisi için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerinin kullanılması ve hastanın genel sağlık durumu ile diş tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkinin yorumlanması. | ||||||
7 | Tüm diş hekimliği uygulamalarında sağlığın korunması ve sürdürülmesini öncelik olarak alarak, tüm koruyucu önlemleri içeren kapsamlı bir tedavi planlaması yapmak. | ||||||
8 | Alternatif tedavi seçeneklerini planlayın ve planların avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi vererek nihai tedavi planlaması konusunda hasta ile ortak karar verin. | ||||||
9 | Temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle bütünleştirmek ve bu bilgileri hastanın tüm işlemlerinde kullanmak. | ||||||
10 | Hastanın ağız sağlığı risklerini göz önünde bulundurarak tedavi planlaması yapmak ve uzmanlık alanı dışındaki durumlarda uzmana sevk etmek | ||||||
11 | Hastanın ilk adım sağlık hizmetlerini psikomotor becerileri maksimum düzeyde ve kanıta dayalı diş hekimliği ilkelerini kullanarak gerçekleştirmek. | ||||||
12 | Pediatrik hastalarla zihinsel gelişim aşamaları dikkate alınarak iletişim kurulması ve davranışsal yönetimin sağlanması. | ||||||
13 | Özel gruplara odaklanan topluluk temelli programların planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. | ||||||
14 | Ulusal sağlık politikalarının yeniden düzenlenmesi ve alanlarında gerekli önerilerde bulunmak. | ||||||
15 | Uluslararası literatürü takip etmek, yayınları eleştirel olarak değerlendirmek ve uygulama sırasında araştırma sonuçları ile kanıta dayalı diş hekimliği entegrasyonu. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS İÇERİĞİNE GÖRE ÖĞRENCİ İŞ YÜKÜNE GÖRE AYRILAN AKTS | |||
Faaliyetler | Miktar |
Süre (Saat) |
Toplam İş yoğunluğu (Saat) |
Kurs Süresi (Sınav haftası dahil: 14x Toplam ders saati) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf dışı çalışma saatleri (Ön çalışma, uygulama) | 2 | 1 | 2 |
Vizeler | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | |||
Final Sınavı | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 27 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (saat) | 1.08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 1 |