Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesi, hastalıkların önlenmesi ve yönetimi gibi sağlık psikolojisi konularına genel bir bakış sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
Kurs, aşağıdaki gibi konuları kapsar
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Uygulama
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test, B: Laboratuvar Çalışması
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretme Teknikleri | Değerlendirme Yöntemleri |
PLO 9,15 | 1, 2, 3, 4, | A, B | |
PLO 9,15 | 1, 2, 3, 4, | A, B | |
PLO 9,15 | 1, 2, 3, 4, | A, B | |
PLO 9,15 | 1, 2, 3, 4, | A, B | |
PLO 9,15 | 1, 2, 3, 4, | A, B | |
PLO 9,15 | 1, 2, 3, 4, | A, B | |
PLO 9,15 | 1, 2, 3, 4, | A, B | |
PLO 9,15 | 1, 2, 3, 4, | A, B | |
PLO 9,15 | 1, 2, 3, 4, | A, B |
Dersin Akışı
DERS İÇERİĞİ (1. dönem) | |||
Hafta | Teorik Konular | Çalışma materyalleri | |
1 | Psikolojiye Giriş | Kaynakları inceleyin | |
2 | Öğrenme ve Davranış Analizi | Kaynakları inceleyin | |
3 | İnsan gelişimi | Kaynakları inceleyin | |
4 | Duygu, Stres ve Sağlık Psikolojisi | Kaynakları inceleyin | |
5 | İnsan Kişiliğini Anlamak | Kaynakları inceleyin | |
6 | Psikolojik Bozukluklar | Kaynakları inceleyin | |
7 | Genel inceleme | Kaynakları inceleyin |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
DERS KİTABI |
|
Ek kaynaklar |
- Ders Notları
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Belgeler | Fotokopi paylaşılabilir. |
Atamalar | Paylaşılabilir. |
Sınavlar | Paylaşılamaz. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME | ||
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALAR | NUMARA | YÜZDE |
VİZE | 1 | 50 |
SINAV | - | - |
EV ÖDEVİ | - | - |
TOPLAM | 50 | |
FİNAL SINAVIN GENEL NOTA KATKILARI | 50 | |
DÖNEM İÇİ ÇALIŞMALARIN GENEL NOTA KATKILARI | 50 | |
TOPLAM | 100 |
DERS KATEGORİ | Seçmeli |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Dersin Program Çıktılarına Katkısı | |||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||||
Dişhekimliği personeli ve hastalarla etkili bir iletişimin sürdürülmesi. | X | ||||||||
9 | Temel tıp bilimlerini klinik bilimlerle bütünleştirmek ve bu bilgileri hastanın tüm işlemlerinde kullanmak. | X | |||||||
12 | Pediatrik hastalarla zihinsel gelişim aşamaları dikkate alınarak iletişim kurulması ve davranışsal yönetimin sağlanması. |
|
AKTS İş Yükü Tablosu
Aktivite | NUMARA |
SÜRE (saat ) |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) |
Ders süresi 2. Dönem ( TEORİK) | 7 | 2 | 14 |
Ders dışı çalışmalar ( 1. dönem ) | 14 | 1.5 | 21 |
TOPLAM | 49 | ||
Toplam İş Yükü /25 | 1.96 | ||
Dersin AKTS kredisi | 2 |